Beantwoord

Foutcode 12

• 4 juni 2014
  • 12 reacties
  • 11701 keer bekeken

Beste KPN,

Vanwege een verbouwing hebben wij tijdelijk het TV kastje van interactieve TV afgesloten. Zaterdag heel even aangesloten om voetbal te kijken en toen was alles goed. Gisteren weer geprobeerd, maar kregen foutcode 12. Internet doet het wel.

Alles geprobeerd. Instructiefilmpje, resetten, draadloze verbindingset opnieuw koppelen: geen verbinding met het netwerk. Ook gebeld naar KPN, maar die zeiden het niet te weten... ????

Ik hoor graag een oplossing.

Groet,

Björn 

icon

Beste antwoord door Burhan 13 juni 2014, 13:42

Hoi Pertry, 

Het zou automatisch weer moeten gaan werken. Het kan zo zijn dat je het modem/experiabox even een herstart moet geven of stroomloos moet maken. 

Laat je even weten of het straks weer werkt? Ik hoor graag van je! :-)

Met vriendelijke groet,

Burhan

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +13
welke modem heeft u ?

KPN Experiabox Thompson TG789vn

Reputatie 7
Badge +13
je kan proberen om de stb resetten

en laten opstarten  

en als je de foutcode 12 weergeeft de ontvanger half uurtje aan te laten staan

het kan zijn dat die ze eigen herpakt en dan wel opstart

Reputatie 5
Badge +11
Hallo BjörnSelier,

welkom op ons forum! Heb je al geprobeerd om de methode van Francois toe te passen? Laat even weten wat daarvan het resultaat is. Mochten er vervolgstappen nodig zijn dan hoor ik dat graag!

Met vriendelijke groet,

Raul.

Hallo,

Gisteren hebben we de Experia box ook gereset, daarna code 12!
Vanalles geprobeerd, telkens een stekkertje erbij enzo, maar niks het wil niet.
Gebeld met de knp en er werd meegedeeld dat er een landelijke storing is!
Kan iemand aangeven hoelang dit nog gaat duren?
We willen wel graag voetbal kijken vanavond!
MOeten we dan weer eerst resetten voordat wel de ontvanger aanzetten.
Moet de ontvanger dan eerst aangezet worden, wat is de volgorde.

Hellup!!!

Groet Petry

Reputatie 3
Badge +2
Storing Interactieve TV regio Zutphen en Hengelo (Gld)Begintijd: 12-06-2014 19:15

http://www.kpn.com/prive/klantenservice/storingen/actuele-storingen/interactieve-tv.htm

Als gevolg van een storing kun je mogelijk problemen ervaren met Interactieve TV in de regio Zutphen en Hengelo (Gld).Onze excuses voor dit ongemak. De storing heeft onze volle aandacht. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen. Starttijd: 12-06-2014 19:15 Eindtijd: onbekendAls gevolg van een storing kun je mogelijk problemen ervaren met Interactieve TV in de regio Zutphen en Hengelo (Gld).
Onze excuses voor dit ongemak. De storing heeft onze volle aandacht. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Starttijd: 12-06-2014 19:15 Eindtijd: onbekend Als men niet in bovenstaand gebied zit is het beste om de TV Ontvanger 5 minuten stroomloos te zetten en daarna weer aan. werkt het dan nog niet, probeer ook het modem(Experiabox) even aantal minuten stroomloos te zetten. Uiteraard dient men ook de verbinding van de TV ontvanger zelf te controleren(bedraad/draadloos verbinding set)
Oké, Daniel, dank je wel, ik was al op zoek geweest!
Een collega uit Hengelo (Gelderland) had er gisteren idd ook last van.

Vanavond maar eens proberen of ik er weer leven in kan krijgen.

Groet Petry

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Petry, 

Ik kan me inderdaad voorstellen dat je vanavond het Nederlandse elftal wilt zien spelen. Kun je aangeven in welke woonplaats je woont? Dan kan ik voor je bekijken wat er speelt en hoelang dit nog gaat duren. 

Ik hoor het graag van je! :-)

Met vriendelijke groet,

Burhan

Hallo Burhan,

Wij wonen in Brummen, postcode **** **
Vanmorgen kregen we nog steeds dezelfde melding.

Wat kan ik straks het beste doen, de experia nogmaals resetten, of alleen de ontvanger aanzetten?

Groet Petry

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Pertry, 

Het zou automatisch weer moeten gaan werken. Het kan zo zijn dat je het modem/experiabox even een herstart moet geven of stroomloos moet maken. 

Laat je even weten of het straks weer werkt? Ik hoor graag van je! :-)

Met vriendelijke groet,

Burhan

Het doet het allemaal wee, heel fijn!!!

Groet Petry

Modem: Experiabox v8

TV: ontvanger: Motorola VIP 1963

Abonnement: iTV + internet instap

Regio: Noord-Holland

=============================

Gisteren 18 juni 2014 (net voor WK Australie-Nederland) kreeg ik opeens foutcode 12 tijdens het tv kijken. Het internet werkte wel. Ik heb alles herstart, zonder succes. Daarnaa klantenservice gebeld.

Samen alles weer herstart en de tv-ontvanger naar fabrieksinstellingen gezet (ruim een half uur). Allemaal zonder success. Volgens de klantenservice kon hij zien dat alle signalen zouden moeten werken, dus zijn uiteindelijke conclusie was dat de TV-ontvanger stuk was.

Tijdens de communicatie was er opeens wel weer tv en daarna viel het weer weg. Ik had aangegeven dat ik het wel heel erg toevallig vond dat dit rond het tijdsstip een belangrijke voetbal wedstrijd plaats vond. Maar ja , volgens de klantenservice "kan een auto tijdens het rijden op de snelweg ook stuk gaan".

Ikzelf denk dat het aan de bandbreedte ligt. TV op mijn tablet werkte wel (met vastlopers) en het beeld was ook niet altijd scherp.

Aanstaande zaterdag (21 juni 2014) krijg ik een nieuwe tv-ontvanger (misschien een iets nieuwer apparaat). Ik ben zeer benieuwd of dat het probleem oplost.

Ik hoop van harte dat de klantenservice gelijk heeft en dat ik de enige van Nederland was met dit probleem. Ik heb geen algemene storingsmeldingen gezien. Anders zie ik ook jullie ervaringen graag op het forum terug.

=============================

Update (20 juni 2014): iTV werkt als een zonnetje. Helemaal geen problemen met het internet of TV, terwijl er aan mijn kant niets is veranderd. Morgen verwacht ik toch een nieuwe TV ontvanger.

Reageer