Foutcode 12 oplossen (centraal topic)

  • 12 februari 2016
  • 5 reacties
  • 3975 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10
Last van foutcode 12? We helpen je graag met een oplossing!

Foutcode 12 betekent dat de TV ontvanger geen verbinding kan maken met het netwerk. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Het kan zijn dat je abonnement nog niet actief is, je (tijdelijk) geen internetverbinding hebt of dat de verbinding tussen jouw Experia Box en de TV ontvanger niet goed is.

Volg de stappen op onze Foutcode 12 pagina voor hulp bij het oplossen van foutcode 12.

Krijg je na het volgen van bovenstaande stappen nog steeds een foutcode 12? Laat hieronder dan een reactie achter.

Om sneller geholpen te worden geef je in je bericht aan:
  • Wat je al geprobeerd hebt om het op te lossen
  • Of je op één of meerdere TV ontvangers een foutcode 12 krijgt (indien van toepassing)
  • Of je de TV ontvanger bedraad of met een Draadloze Verbindingset (DVS) hebt aangesloten
Last van een andere foutcode dan 12? Kijk dan op de Interactieve TV Foutcode oplossen pagina.

5 reacties

foutcode 12 betekend dat de ontvanger geen verbinding met het modem kan maken.

Probeer het modem opnieuw op te starten door de sterker van de voeding een aantal minuten eruit te trekken.

Na op starten van het modem ( als alle lamjes groen branden) de tv onvanger opnieuw op te starten.

Het kan ook zijn dat het modem defect is.

Dit laatste heb ik zelf meegemaakt.

Groetjes harry

Reputatie 7
Badge +10
Bedankt voor je aanvullende tip Harry!
Reputatie 5
Badge +4
Als je een eigen netwerkserver (of tweede router) draait die ook als DHCP-server functioneert dan heb je de DHCP-server functie in je Experia box uitgeschakeld. De storing kan dan ook in je eigen netwerkserver (of tweede router) zitten.

Zodra je de iTV decoder uitschakelt verliest deze meteen zijn IP-adres (*). Bij het inschakelen van je iTV decoder gaat deze op zoek naar een DHCP-server die een IP-adres uitgeeft. Is er iets mis met je Experia box of je eigen netwerkserver (of tweede router), dan resulteert dat in een Foutcode 12.

(*) De meeste netwerkapparaten met een door een DHCP-server uitgegeven IP-adres houden dat IP-adres voor de duur van de 'lease time'.

foutcode 12 betekend dat de ontvanger geen verbinding met het modem kan maken.

Probeer het modem opnieuw op te starten door de sterker van de voeding een aantal minuten eruit te trekken.

Na op starten van het modem ( als alle lamjes groen branden) de tv onvanger opnieuw op te starten.

Het kan ook zijn dat het modem defect is.

Dit laatste heb ik zelf meegemaakt.

Groetjes harry

Ik had tv waar hij het nu niet doet heb alleen geprobeerd een andere stekker er mee te koppelen

Reageer