Beantwoord

Foutcode 143

  • 26 June 2019
  • 6 reacties
  • 239 keer bekeken

Hallo,
Nou ik zit met een probleem vanmorgen de tv aangezet en jawel storing 143. DVS 1200 geprobeerd te koppelen en helaas dit werkt niet, klantenservice gebeld en hier kreeg als antwoord KPN doet regelmatig een update en dat zou de mogelijkheid kunnen zijn!
Omdat ik dit al div keren meegemaakt heb en elke keer een probleem hier mee heb werd mij geadviseerd om een afspraak met de monteur te maken de kosten zijn hiervoor 50 euro. Eigenlijk vind ik dit niet zo netjes omdat ik altijd nog erg goed ben geholpen door de KPN en toch alles zoals mobile als interactieve tv internet zo ook bellen alles bij de zelfde provider heb, heeft iemand voor mij een oplossing want ik was eigenlijk niet van plan om een monteur te laten komen. Of misschien een andere provider waar geen problemen mee zijn?

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Joep1965 26 June 2019, 15:07

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @waus. Welkom op het forum! Wat vervelend dat je deze foutmelding te zien krijgt. Foutcode 143 betekent dat je tv-ontvanger geen verbinding maakt met ons netwerk. Dit betekend dat de netwerkkabel of de Draadloze Verbindingsset niet goed aangesloten/defect is. Zoals ik het begrijp maak je op dit moment gebruik van een DVS1200. Heb je al een (tijdelijke) vaste kabel geprobeerd? Op deze manier kunnen we bekijken of het aan de DVS, netwerkkabel, Experiabox of misschien wel de tv-ontvanger ligt.
Hoi

Nee maar dit probleem heb ik nu al div keren meegemaakt zodat ik er vanuit ga dat de DVS de boosdoener is.
Heb nu de DVS in elkaar gestoken en zie nu net dat de eerste DVS erg flauw oplicht in de kleur wit de andere 2 zijn nog steeds ROOD
Badge +19
De enige oplossing is kabels trekken. Is wel veel werk maar het is het waard!!
Reputatie 4
Badge +6
@waus,

het koppelen dmv de DVS in elkaar steken is niet nodig. Download devolo Cockpit en daarmee kun je je DVS beheren vanaf je pc/laptop.

Vanuit de cockpit kun je de nieuwste software en/of firmware voor je DVS rechtstreeks vanaf de fabrikant downloaden, je DVS koppelen en het wachtwoord van je DVS veranderen waarbij laatst genoemde vaak het probleem oplost.

Je kan de devolo Cockpit hier (gratis) downloaden.

Hier heb ik in de 2 jaar dat ik de (KPN) DVS1200 gebruik nog geen update gezien vanuit KPN.
Na gebruik te maken van de devolo Cockpit 1 software en 1 firmware update verkregen.

S6
Reputatie 7
Badge +21
@waus Heb je inmiddels een nieuwe DVS aangeschaft of een vaste kabel naar de tv-ontvanger getrokken? Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb niets meer van je gehoord. Ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels is verholpen. Mocht dit niet het geval zijn, dan weet je ons te vinden.

Reageer