Foutcode 143 blijft na doorlopen stappenplan kpn.nl

  • 18 July 2019
  • 3 reacties
  • 103 keer bekeken

Ook ik heb hetzelfde probleem. Beneden werkt alles, maar op de eerste verdieping niet.
Foutcode 143. Stappen gevolgd. Wit lampje brandt enkele uren, daarna gaat rood lampje af en toe knipperen, totdat het constant rood brandt.
Alles maar eruit gegooid en alleen maar tv kijken in de huiskamer.
Jammer.....

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Aajaon, welkom hier.

Een rood lampje betekent simpelweg dat de verbinding tussen de adapters niet goed is. Heb je de witte adapters rechtstreeks in het stopcontact aangesloten? Kun je eventueel een ander stopcontact proberen? Je kunt ze ook helemaal resetten en opnieuw koppelen om te kijken of dat helpt, zie hieronder.

Dan mag je alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer.
Hoi Alex,

Het is zeker een verbindingsprobleem.
Alles wat op de website staat en wat jij aangeeft, heb ik geprobeerd.
Twee dagen branden de witte lampjes en gaat het goed. Na twee dagen gaat de ontvanger op de slaapkamer rood knipperen en daarna gaat het lampje constant rood branden.
Iedere twee dagen resetten lijkt me niet de bedoeling ?
Reputatie 7
Badge +24
Nee, zeker niet onze bedoeling. De vraag is wat wij hier aan kunnen doen. Deze adapters zijn afhankelijk van je elektriciteitsnetwerk , dat netwerk vervoert het signaal namelijk. Helpt het als je verder geen apparaten hebt aangesloten op dat stopcontact? Als een ander stopcontact ook niet helpt blijft alleen over om een utp kabel naar boven te trekken en de adapters helemaal te omzeilen, ben ik bang.