Beantwoord

Foutcode 143 op eerste verdieping

  • 15 July 2019
  • 11 reacties
  • 376 keer bekeken

Hallo,

Ik heb sinds vorige week een f143 code op mijn decorder op de 1ste verdieping.
Beneden werkt alles goed, het probleem zit boven.
Ik heb alles gereset en uit stopcontact gehaald etc. Helaas zonder resultaat.
Ik heb geen draadloos maar met internetkabel ertussen.
Het vreemde is dat hij het wel een paar dagen goed gedaan heeft
icon

Beste antwoord door Tycha 16 July 2019, 15:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Welkom@Kweetnie

Probeer de tip eens uit dit topic ,https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/foutcode-143-voor-en-na-het-vervangen-van-de-kabel-469957
Hallo Thicia,
Ik heb alle poortjes geprobeerd, niets doet het als ik die kabel erin stop. Het bijbehorende lampje van de poort begint ook niet te branden als ik de kabel erin stop. Hij doet het wel als ik de kabel van de begane grond erin doe
Reputatie 7
Badge +11
Als het wel werkt met de kabel van de begane grond,dan is er iets mis met de kabel,op de 1ste verdieping

De oorzaak van foutcode 143 is vaak: Een probleem met de Draadloze Verbindingsset of een ethernetkabel die kapot of niet goed aangesloten is.
Hoi @Kweetnie . Welkom op het forum!
Ik sluit me bij @Tycha 's analyse aan. Ik ga vermoeden dat er iets met die kabel is. Een kinkje? Beschadiging ergens?
Er zit dus in de utp kabel naar boven ergens een probleem. Tussen modem en eindpunt daarvan. Switch ertussen? Iets anders? Breukje? UTP plug niet goed? Poort defect modem? etc.
Reputatie 5
Badge +5
Het zou ook nog kunnen dat de ontvanger boven defect is. Zet de ontvanger van boven eens beneden neer en kijk of hij daar wel werkt.
Hoi JanBar. Volgens mij had Kweetnie dat al geprobeerd.
Kweetnie schreef: Hij doet het wel als ik de kabel van de begane grond erin doe
Reputatie 5
Badge +5
Tja , ik dacht dat Kweetnie met het woord hij de poort op het modem bedoelde. 😄
@Kweetnie : Hoe is het nu? Heb je de storing kunnen oplossen?
Het probleem is opgelost hoor. Het lag m aan de kabel, waarschijnlijk breukje of iets dergelijks. Heb een nieuwe kabel getrokken en nu doet alles weer goed.

Bedankt voor jullie hulp en alvast fijn weekend
Graag gedaan. Dan markeer ik @Tycha als beste antwoord. Dank voor je reply en ik ben blij dat het is opgelost! Voor toekomstige vragen weet je ons te vinden 🙂