Beantwoord

Foutcode 143 op tweede tv-ontvanger, internetkabel defect

  • 3 March 2021
  • 12 reacties
  • 68 keer bekeken

Reputatie 2

Monteur net weg om de glasvezel aan te sluiten maar nu doet de 2e tv boven het niet met foutcode 143. Monteur heeft het gezien en zei dat het wel goed kwam, niet dus.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 8 March 2021, 15:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Mike44 

Hoe is jou 2e tv ontvanger aangesloten? 

Foutcode 140, 141, 142, 143, 144 of 843

Je tv-ontvanger heeft geen verbinding met je modem (Experia Box / KPN Box)

Reputatie 2

Hallo, de 2e ontvanger staat in de slaapkamer op de 1e verdieping. Tot gisteren werkte hij prima maar na de monteur niet meer.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Mike44, kun je ook toelichten hoe de storende TV ontvanger aangesloten zit op je experiabox? Zitten daar nog apparaten tussen zoals de draadloze verbindingssets?

Reputatie 2

Hallo, heb inmiddels gebeld en krijg een internetpanel opgestuurd om de huidige te vervangen.  Dus tot dusver bedankt voor de reacties en wacht af.

Reputatie 2

Heb nu een 10 meter internetkanaal ontvangen, maar daar zal dan een gat door het plafond geboord moeten worden. Daarbij komt dat die Utopia stekker er niet afgaat en zo’n groot gat ga ik niet boren.

Vind het geen goede service van KPN, glasvezel aansluiten en daardoor werkt de boven tv niet maar los het zelf maar op.

Reputatie 2

Utopia moet zijn Utp.    

Badge +19

Hoe had je de ontvanger eerst aangesloten?

Reputatie 2

Het was eerst aangesloten, destijds door een KPN monteur bij aanvang van mijn abonnement, middels een telefoonkabel.

Badge +19

Dat zal ook een utp kabel zijn geweest maar daar heeft de monteur zelf het stekkertje er aan gezet. Weet je zeker dat de huidige kabel kapot is?

Reputatie 2

Het is een telefoonkabel, deze was niet meer in gebruik omdat we geen vaste lijn meer hebben. De monteur van eergisteren bevestigde ook dat het een telefoonkabel is.

Reputatie 7
Badge +20

Als de kabel van je experiabox naar de TV ontvanger defect is zal die inderdaad vervangen moeten worden. Helaas kan ik hier ook geen gratis monteur voor langs sturen. De goedkoopste optie zou dan zijn de UTP kabel zelf te knippen en er een nieuwe stekker aan te zetten. Als je toch liever een monteur hebt kun je die hier inplannen: kpn.com/monteur

 

Reputatie 2

Alles is door een KPN monteur aangesloten. Dit is geen goede service, ik moet nu een gat door het plafond boren en moeilijke stekkers kopen en zelf monteren. En dat voor ruim 80 euro per maand.

Ga nu even bij mijn dochter kijken die Ziggo heeft hoe dat bevalt.