Beantwoord

Foutcode 143 & opeens geen ip-adres

  • 19 March 2019
  • 3 reacties
  • 1067 keer bekeken

Sinds begin dit jaar heb ik een Expediabox van KPN; aangesloten in meterkast, draadloos WiFi met stekkers, geen WiFi-versterkers.
Het komt (te) vaak voor dat mijn tv ineens stopt met uitzenden, zowel live tv, mijn opnames als Netflix of andere apps. Ik controleer dan of alle lampjes werken, of er misschien een rood lampje op de router knippert (is niet), of ik WiFi heb op mn telefoon (vaak wel, maar traag) en het eindigt altijd met resetten van de router en de tv-ontvanger waarna ik met een beetje mazzel weer verder kan kijken. Elke keer gecheckt op storingen; geen storingen bekend.
Ook komt het (te) vaak voor dat mn tv opeens geen ip-adres kan verkrijgen; hoe dan? Want ik was immers tv aan t kijken..
Gevolg van deze WiFi-ellende is dat ik nu al drie keer een extra abonnement aan heb moeten schaffen om toch gebruikt te kunnen maken van internet en niet heel veel buiten mn bundel te gaan. Hier een foto van een inmiddels bekend verhaal:



Eerlijk? Ik ben er wel een beetje klaar mee! Graag tips en trucs zodat dit zich niet meer voordoet. Alle kabels zijn aangesloten zoals boven op de foto vermeld, er is niet aan kabels getrokken oid en het gebeurt zonder aanwijsbare reden. Wie o wie?
icon

Beste antwoord door Nadia 20 March 2019, 17:26

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hallo Peeke80, welkom op het KPN forum! Goed dat je hier een vraag stelt. Enorm zuur dat je vaak foutcode 143 op je tv'(s) ziet verschijnen en WiFi niet optimaal werkt. Ik help je graag verder 🙂 Nog wel een aantal vragen voor je om gerichter het probleem te traceren;
.... draadloos WiFi met stekkers, geen WiFi-versterkers.

Wat voor appara(a)t(en) heb je aangesloten op de ExperiaBox?
Wil je eens kijken welke snelheid technisch beschikbaar is op je adres met Fourstack? (werkelijke snelheid afhankelijk van je abonnement)
En, wil je 1 apparaat met kabel op de ExperiaBox aansluiten en een speedtest uitvoeren?

Zoals het bericht op de tv aangeeft is de oorzaak een slechte/geen verbinding met de Draadloze Verbindingsset (DVS) of kabel. Je kunt Foutcode 140, 141, 142, 143, 144 of 843 oplossen door de stappen te volgen.

Ik zie graag je reactie tegemoet!
Hallo Nadia, bedankt voor je vlotte reactie. Ik heb de tv en de draadloze verbindingsset aangesloten op de tv-ontvanger, verder geen.
Fourstack geeft t volgende aan:


En dit zijn de resultaten van de speedtest:



De tips over foutcode zijn misschien in de toekomst nuttig en ik zal ze uitproberen wanneer er weer een foutcode komt. Wat is wel raar vind hieraan is dat een apparaat het t ene moment nog prima doet en ik dan opeens kabels opnieuw moet inpluggen; klinkt niet logisch.

Kun je me vertellen wat voor soort storing jij denkt dat t kan zijn? Ik heb een WiFi verbindingstekker met 3 lampjes..

Met vriendelijke groet,
Petra Buising
Reputatie 7
Geen dank Petra 🙂 Aan je screenshots te zien ontvang je een hele mooie snelheid! Ik neem aan dat je een Internet en TV abonnement met 100 Mbit/s afneemt. Aan de KPN-verbinding tot het modem zal het (gelukkig) niet liggen. Ik vermoed dat het probleem dan in de DVS en/of kabel zit. Ik ben benieuwd naar de snelheid die de adapters onderling doorgeven. Wil je daarvoor de Devolo cockpit gebruiken om te testen?

De snelheid en stabiliteit van de draadloze netwerk is afhankelijk van verschillende factoren in je woning. Om je WiFi te verbeteren kun je gebruik maken van de KPN WiFi Tuner. Je kunt dan zelf overal in huis een WiFi-check doen, in sommige ruimtes zal de draadloze verbinding beter functioneren dan anderen. De WiFi tuner geeft je daarna advies, past de instellingen van je modem aan en verbetert de WiFi-kwaliteit!

Wil je ook alvast je forumprofiel aanvullen met je gegevens (postcode, huisnummer, naam contractant), dan kan ik met jouw toestemming op afstand je thuisnetwerk uitlezen.

Reageer