Beantwoord

Foutcode 143, wat te doen?

  • 22 November 2017
  • 15 reacties
  • 143554 keer bekeken

Na nooit problemen te hebben gehad is mijn draadloze verbinding weg. Foutcode 143. Na verschillende pogingen deze te resetten blijft het probleem niet opgelost.

Admin: eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 25 November 2017, 13:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo Joos, welkom op het forum! Foutcode 143 geeft aan dat je tv ontvanger geen verbinding heeft met ons netwerk. Het probleem ligt hem dan vaak tussen de Experia Box en de ontvanger. Ik begrijp uit je bericht dat je gebruik maakt van een draadloze verbindingsset. Het is dan goed mogelijk dat het probleem daar z'n oorsprong vindt. We hebben een stappenplan voor deze foutcode, wil je die eens doorlopen?

Admin: als je een draadloze verbindingsset gebruikt voor je TV kun je in het kennisbankartikel hieronder vinden hoe je dit oplost.

 

Goedemorgen
Heb de laatste tijd vaak foutcode 143 op mijn draadloze verbinding.
Pogingen geprobeerd om het op te starten maar helaas
Reputatie 7
Badge +30
143 betekent eigenlijk altijd dat de TV ontvanger geen (goede) verbinding heeft met het eerstvolgende apparaat.

Als je em op een DVS hebt aangesloten, kan het zijn dat die stuk is of de kabel niet helemaal lekker is. Eventueel kan je een laptop testen op de DVS
Reputatie 7
Badge +24
Hi 182, welkom op het forum. Wat Robin aangeeft klopt. Heb je de draadloze adapters ook al gereset? Volg hiervoor deze stappen.
Reputatie 7
Badge +24
Is het allemaal gelukt 182?
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik nog iets voor je kan betekenen.
Tijdens het televisiekijken in onze slaapkamer op de eerste verdieping floepte het programma opeens weg en verscheen foutcode 143. De kabels zijn goed aangesloten, de experiabox hebben we gereset. Zonder resultaat, wat is er aan de hand?
Zit er een draadloze verbindingsset (stopcontact) tussen? Zoals je in dit topic al had kunnen lezen is dat 99 van de 100 x code 143 de oorzaak.
hallo Peter, inderdaad een stopcontact! Weet jij wat ik nu moet doen? Takens is een vrouw 😉 bedankt alvast
Reputatie 7
Badge +24
Hi Takens, volg eerst deze stappen. Selecteer daar de draadloze set. Laat je even weten of het is gelukt?
Ik zou....
eerst de adapter bij de experiabox 30 sec. uit het stopcontact trekken.
zodra die weer is opgestart (lampje groen)
de adapter bij de tv ontvanger 30 sec. uit stopcontact

Zo heb ik 't bij een kennis weer werkend gekregen (moest het wel 2 x doen).
Peter! Het is gelukt! Top, dank je wel.

Als je een foutcode F143 krijgt kan je het volgende doen;

ik geef een voorbeeld van drie draadloze ontvangers die ieder in een apart stopcontact zitten. Haal alle langwerpige Ontvangers uit het stopcontact, steek deze alle drie in elkaar Met één met de lange zijde naar boven, steek de andere met de lange zijde naar beneden en de laatste weer met de lange zijde naar boven.

steek ze nu in het stopcontact, aan de zijkant zit bij alle drie de ontvangers een indruk knopje of plastickje, druk bij de voorste dit knopje drie seconden in tot het voorste lampje wit begint te knipperen ( let op niet te lang indrukken dit luistert erg nou ) doe dit ook bij de tweede en bij de derde ( let op alle drie de stop contacten zitten in elkaar gedrukt ) Je hebt nu alle drie de ontvangers gereset, haal ze nu los en sluit ze weer aan waar je ze vandaan hebt gehaald. Zet nu de ontvanger weer aan als het goed is doet de tv het weer zonder foutcode, het kan zijn dat je het zwarte kastje moet resetten maar dan doet hij het

 

succes Gertjan

Badge +19

Er is al veel gezegd over draadloze verbindingsets.  Ze kunnen slecht tegen ledverlichting,  zonnepanelen, telefoonopladers etc. Zodra er maar iets van "ruis" op het electriciteitsnetwerk komt gaan ze in storing.  Kpn kan daar niets aan doen. Het advies is altijd met kabels te werken.  Data versturen gaat via een utp kabel en niet via een stroomkabel.  Op de site van Devolo staat de devolocockpit.  Wellicht helpt die u uit de brand.  Probeer het!!

Dankjewel Joep! Dit geeft meer duidelijkheid. Dat van die ruis: we gaan de Dect-telefoon meteen verplaatsen. De Devolo-app gebruik ik al, want dan kun je beter zien of er verbinding is. We hopen dat het verplaatsen al voldoende is. Ervaring is ‘t beste, vooral van een superuser, dat blijkt.Â