Beantwoord

Foutcode 189 bij Software laden op HMB2260

  • 11 April 2021
  • 8 reacties
  • 154 keer bekeken

Hoi,

Nadat de ontvanger in de slaapkamer voor langere tijd spanningsloos is geweest wil ik de HMB2260 weer activeren. Het slaagde om een abonnementsnummer in te vullen en de ontvanger op te starten, even was er tv weliswaar met oude menu's. Al snel verscheen de melding de software te updaten, na dit te hebben gevolgd komt Foutmelding 189 in beeld bij het opstarten van de ontvanger. Dit verschijnt direct nadat het IP-adres is opgehaald. Overige ontvangers in huis zijn wel gewoon up-to-date.

Reeds geprobeerd om 'Software verwijderen' te kiezen, maar dit biedt geen resultaat.
Het gaat om ontvanger met serienummer ****.

 

Groeten,

Theo

 

*Admin: Serienummer verwijderd ivm privacy

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 20 April 2021, 10:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Theo65_  welkom op ons forum!
Deze foutcode komt me zo niet bekend voor. Krijg je hem nog steeds? Kun je er eens een foto van maken?
Als je wilt kijk ik graag even mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Dag Thomas,

Dank je. Het profiel heb ik even aangevuld, hierbij ook nog twee foto's waarvan een met de foutmelding.

Foutmelding bij het opstarten van de ontvanger.
Opties voor het Verwijderen van de software, deze actie of keuze voor Terug naar fabrieksinstellingen heeft geen effect (lijkt genegeerd) en dezelfde melding verschijnt kort daarna.

 

Groet,

Theo

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je toelichting en screenshots @Theo65_, dit lijkt te duiden op een IP-probleem of een probleem met IGMP snooping. (vergelijkbaar met dit topic) De (tijdelijke) oplossing daar was om de ontvangers (per stuk) even direct op de experiabox aan te sluiten en ze daar hun updates laten installeren. Daarna zou je ze weer terug kunnen plaatsen.

Als dat het niet oplost of je wilt een permanentere oplossing zullen we op zoek moeten naar de oorzaak. Zou je in dat geval ook kunnen toelichten hoe je je netwerk ingericht hebt en wat voor netwerk apparatuur je gebruikt? (met typenummers als dat kan).

Reputatie 7
Badge +20

@Theo65_ is het nog gelukt (met bovenstaande stappen) de ontvangers te updaten?

Beste Thomas,

Dank voor je reactie. Het gaat om één van de ontvangers die niet werkt. De andere zijn up-to-date en functioneren gewoon. Ik heb de tv-ontvanger direct aangesloten op de Experiabox v8, maar krijg ook dan dezelfde foutmelding 189. Software verwijderen of terug naar fabrieksinstellingen werkt niet. De Experiabox een power cycle gegeven en nogmaals proberen te booten, zonder resultaat.

Ik heb een foto gemaakt van de Systeem informatie. Wanneer ik de andere tv-ontvanger van de woonkamer aansluit op de Experiabox dan start deze wel gewoon door, ik vermoed dus dat het iets is met specifiek met dit kastje.

Groet,
Theo

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk @Theo65_ ! Ik vermoed dat er iets in de ontvanger niet helemaal goed zit. Ik heb daarom een nieuwe voor je aangevraagd.
Deze ligt vanaf morgenmiddag 14:30 voor je klaar bij het dichtstbijzijnde servicepunt. Bij jou is dat de Jumbo.
Ze willen de oude daar graag ook weer terug.
Je krijgt hierover ook er sms/mail nog even een bevestiging en ik stuur je in een privébericht nog wat meer informatie.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Theo65_ is het installeren van de nieuwe ontvanger nog gelukt? Heeft dit het opgelost?

Beste Thomas,

Het is helemaal gelukt met de installatie van de nieuwe tv-ontvanger. Bedankt voor jouw hulp!

 

Mvg,

Theo