Beantwoord

Foutcode 3001

• 14 november 2016
  • 62 reacties
  • 591 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +7
Sinds een paar dagen krijg ik de foutcode 3001 als ik bepaalde opgenomen programma' s wil verwijderen.

Ondanks herhaaldelijk herstarten en 5 minuten wachten blijf ik de foutcode zien..
Overigens alleen op mijn TV, niet op mijn iPad
icon

Beste antwoord door wjb 14 november 2016, 19:22

Als ik de "oplossing" van KPN lees moet je zelfs de software verwijderen om deze fout te herstellen. :(
Zie: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/8056
Bekijk origineel

62 reacties

Reputatie 7
Als ik de "oplossing" van KPN lees moet je zelfs de software verwijderen om deze fout te herstellen. :(
Zie: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/8056
Reputatie 5
Badge +7
Daar was ik al bang voor, maar ik heb dit al zo vaak voor andere foutcodes moeten doen dat het inmiddels 'een fluitje van een cent' is.
Morgen ga ik ermee aan de gang, Ik heb nu geen zin meer.
Bedankt wjb
Reputatie 7
Ik heb dat zelf nog nooit hoeven doen en ik verbaas me dan ook altijd weer hoe vaak anderen, waaronder jij, daar blijkbaar last van hebben. 😞
Reputatie 5
Badge +7
Ik heb het alleen bij de tv met de draadloze verbindingsset., bij de bekabelde tv heb Ik nooit dit probleem.
Reputatie 7
Vandaar, ik heb lang geleden die "draadloze" verbindingsset (in mijn geval van Netgear) de deur uitgedaan, het blijft wat mij betreft een zeer onbetrouwbare schakel in het netwerk die regelmatig voor storingen zorgt. Mijn advies: Weg met dat ding.
Reputatie 5
Badge +7
Dat is in mijn geval niet eenvoudig omdat er dan een kabel getrokken moet worden van de meterkast waar het modem is naar de tv over een afstand van zo' n 20 meter.
Dan maar af en toe een reset naar fabriekinstellingen
Reputatie 7
Nog een buis liggen met een telefoonsnoer er in?
Vervang dat ding dan door een Cat6 UTP netwerkkabel.
Is er een kruipruimte aanwezig?
Die heb ik ook gebruikt om kabels doorheen te leggen.
Ik heb zelfs langs de standbuis van mijn verwarming een netwerkkabel naar de tweede verdieping getrokken.
Waar een wil is, is een weg en ik weet zeker dat je er geen spijt van zult krijgen.
Reputatie 5
Badge +7
Er lag nog wel een buis en de monteur probeerde daar een kabel doorheen te trekken maar dat lukte niet, ook is er geen kruipruimte aanwezig
Vanmorgen heb ik de tv gereset en het probleem is opgelost.
Klaar voor het volgende probleem, de harde schijf van mijn pc is kapot.
Gelukkig heb ik een uitstekende pcdeskundige die dit gaat oplossen want hardware is voor mij 'een brug te ver'.
Reputatie 7
Badge +24
Hey @JochMa, heel irritant. Goed dat het weer (tijdelijk) is opgelost. Ik zie dat jij nog niet de nieuwe firmware hebt op de tv-ontvangers. Daar zitten veel bugfixes in voor onder andere het opname gedeelte. Je zal die nieuwe firmware binnenkort gaan krijgen. Ik ben benieuwd of dat het probleem oplost. Maar inderdaad zoals wjb zegt, bekabeld is de beste optie. Succes met je harde schijf!
Reputatie 5
Badge +7
@Paul, Ik zal het je laten weten als ik de nieuwe firmware heb, hoe kan jij dat trouwens zien:?
Met de harddisk komt het wel goed, heb back-ups gemaakt op verschillende externe harddisks.
Er is niets verdwenen en wat voor mij het belangrijkste is, mijn foto bestanden zijn dus allemaal bewaard,
Reputatie 7
Badge +24
Ik kan het zien in mijn technische systeem. Ik had jouw gegevens nog van een vorige keer 😉

Je bent in ieder geval goed voorbereid met de back-ups!
Reputatie 5
Badge +7
Dat vermoedde ik al, dat jij meer kan zien.
Back-ups zijn zo belangrijk, 3 externe harddisks is misschien wat overdreven maar ik ben inderdaad goed voorbereid 😃
Reputatie 7
Badge +24
Better safe than sorry 🙂 Je kan trouwens makkelijk zien of de upgrade is gedaan voor firmware. De videotheek heet dan "on demand".
Reputatie 7
En de softwareversie is dan 6.1.8_1. Overigens kun je ook zo'n melding (of was dat 3002, dat weet ik niet meer, ik heb wel de nieuwe software) krijgen als je opnames probeert te verwijderen die niet echt opgenomen zijn, zoals herhalingen in de opnames van een serie. Met die nieuwe versie zie ik die melding niet meer, maar de herhalingen worden ook nog steeds niet verwijderd.
Reputatie 5
Badge +7
Ik heb vandaag de nieuwe firmware ontvangen: 6.1.8_1 maar ik kan opnieuw een bepaald opgenomen programma niet verwijderen, het is er 1 uit een serie, het is geen herhaling.
Reputatie 7
Badge +24
Duidelijk. Bij jou ook geen foutmelding in beeld @JochMa? Als je/jullie de ontvanger een keer herstarten nadat je een (serie)opname probeert te verwijderen, is ie dan wel weg?
Reputatie 5
Badge +7
Geen foutmelding dit keer en de serie kon ik ook niet verwiideren.
Toen ik het vandaag opnieuw probeerde was het programma ' uit zichzelf ' verdwenen :?
Reputatie 7
Badge +24
Zonder dat je een herstart deed van de ontvanger?
Reputatie 5
Badge +7
Te vroeg gejuigd :(
Op de bekabelde tv en op mijn iPad en iPhone is de opname verdwenen.
Op de draadloze tv (DVS 650) is de opname nog wel aanwezig.
Ik zal die tv resetten en je het resultaat melden.
Reputatie 7
Dat heeft te maken met synchronisatieproblemen. De ene ontvanger kan eerder gesynchroniseerd worden dan de andere. Door je ontvanger(s) uit te schakelen (schakelaar 8erop) en na 30 s weer in te schakelen worden ze weer gesynchroniseerd met de KPN-servers. Via de apps of via interactievetv.nl kun je de werkelijke situatie zien. Wat daar staat (of niet) is er ook echt (of niet). De iTV-ontvangers lopen nog wel eens wat 8er, of worden soms/vaak helemaal niet compleet goed gesynchroniseerd (een al lang lopend probleem van het Opnemenpakket, waar ik al jaren last van heb).
Dat verklaart dus waarom de tweede ontvanger de opname nog laat zien.
Reputatie 7
Badge +24
Henk legt het al duidelijk uit 🙂 Ik vermoed dat na het herstarten van die ontvanger de opname daar ook weg is.
Reputatie 5
Badge +7
Het probleem is na het herstarten van de tv ontvanger opgelost:D
Reputatie 7
Dat hoop ik voor je, maar zoals je al van mij begrepen zou kunnen hebben kan het zo weer terugkomen. Ook dan moet je de ontvanger(s) weer opnieuw starten.
Reputatie 5
Badge +7
Weet ik Henk maar dat is mijn grootste zorg op dit moment niet.
mijn pc, na het crashen van de harde schijf op nieuw configureren kost meer tijd want alles moet opnieuw geinstalleerd worden.
Reputatie 7
Och gut, ja dan heb je inderdaad wel wat anders te doen. Goede, betrouwbare back-up?

Reageer