Beantwoord

Foutcode 3001

• 14 november 2016
  • 62 reacties
  • 599 keer bekeken

Toon eerste bericht

62 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Dat dacht ik maar een aantal blijken beschadigd, is wel op te lossen maar kost veel tijd.
Jammer is dat ik nu W7 weer terug heb en niet meer gratis kan upgraden naar W10 😞
Reputatie 5
Badge +8
Is er toch een manier om W10 er weer gratis op te zetten?
Reputatie 7
Badge +24
Oeh, ik weet dat niet. Misschien heeft Henk wel een idee?
Reputatie 5
Badge +8
Dat hoop ik ook want ik heb geen zin om nu voor een licentie van W10 te gaan betalen
Dat geld is opgegaan aan een nieuwe harde schijf en het tarief van de pc hulp.
Reputatie 7
Als jouw PC via de officiele manier is geüpgraded naar Windows 10 heb jij dus een valide Windows 10 licentie. Met UEFI hardware staat die licentie in de UEFI. Maar ook bij jouw Microsoft account zou de licentie geregistreerd moeten zijn. Je had dus niet Windows 7 moeten installeren, maar direct Windows 10 en dan aanmelden met je bestaande Microsoft account. Het zou kunnen dat je de ISO van Windows 10 kunt downloaden (dat kan altijd gratis) en dan installeren via jouw Microsoft account.

Wellicht kun je contact met Microsoft openemen om de mogelijkheden te bespreken. Op hun website staat ergens het telefoonnummer van hun klantenservice.
Reputatie 5
Badge +8
Het was niet mogelijk om direct W10 te installeren, daar had ik geen cd van, de herstelcd die ik wel gemaakt had werkte ook niet.
Ik heb destijds vanuit W7 de upgrade naar W10 gedaan..
Ik zal proberen de ISO vanWindows 10 te downloaden
Reputatie 5
Badge +8
Het upgraden naar W10 gaat goed totdat hij de updates nan W10 moet installeren, na een uur is het cirkeltje nog aan het draaien..................wat nu?
Reputatie 7
Badge +24
Balen dat het niet lukt! Heb je inmiddels de oplossing gevonden?
Reputatie 5
Badge +8
Dag Paul,
Ik heb de pc maar geforceerd afgesloten want hij liep vast.
Deze week heb ik opnieuw contact met mijn 'pc goeroe ' en zal ik hem vragen of hij nog een oplossing weet.
Reputatie 7
Badge +24
Ik hoop dat het lukt!
Reputatie 7
Mijn excuses dat ik nog niet eerder gereageerd heb. Helaas heb ik - zo op afstand - ook de oplossing niet. Ik weet dat er bij de Junileumupdate van juli/augustus j.l. (versie 1607) veel problemen geweest zijn die rondcirkelende puntjes opleverden. Heeft jouw PC wellicht een SSD (waarop Window wordt geïnstalleerd) én een normale HDD waarop data worden opgeslagen? Dat was een van de problemen (de meest voorkomende) bij de upgrade naar/installatie van die versie van Windows 10. Inmiddels zouden die problemen opgelost zijn; ik heb de update uitgesteld totdat ik daarover duidelijkheid had.
Misschien kun je (e.v.t. samen met je "pc goeroe") bij Microsoft Answers een oplossing voor je probleem vinden.
Reputatie 5
Badge +8
@Paul, Volgende week wordt W10 geïnstalleerd (met licentie dus geen update van 7 naar 10)

@Henk2304, Géén excuses hoor, ik ben allang blij dat je met me meedenkt..
Ik heb geen flauw idee of ik een SSD heb of een HDD heb, waar vind ik dat?
Mijn 'PC goeroe' komt volgende week W10 met mij installeren want er is inmiddels door de foute update het één en het ander beschadigd........
Hij heeft gisteren via teamviewer gekeken, wel handig 😃
Reputatie 7
Badge +24
Fijn dat het einde in zicht is :)

Je kan het denk ik wel bij apparaatbeheer zien. Als je dan kijkt bij de schijfstations zal er waarschijnlijk wel SSD bij staan. Ook is de opslagruimte vaak wat kleiner dan bij een HDD. Maar correct me if I'm wrong Henk.
Reputatie 5
Badge +8
Ik heb een WDC WD20EFRX-68EUZN0 ATA Device, is 2 TB maar zie niet staan of het SSD of HDD is :?
Reputatie 7
Maar correct me if I'm wrong Henk.'k Zou niet durven 😛
Reputatie 7
Ik heb een WDC WD20EFRX-68EUZN0 ATA Device, is 2 TB maar zie niet staan of het SSD of HDD is :?Als je ff zoekt op internet (ik doe dat via Bing en niet via dat andere bedrijf dat er inmiddels een werkwoord van heeft gemaakt 😉 ) vindt je dat dat een HDD is.

Mijn 'PC goeroe' komt volgende week W10 met mij installeren want er is inmiddels door de foute update het één en het ander beschadigd........Suc6!
Reputatie 5
Badge +8
Ik was al hard aan het zoeken, zal nu Bing gebruiken en niet dat 'werkwoordbedrijf' 😃
Reputatie 7
Badge +24
Paul_ wrote:
Maar correct me if I'm wrong Henk.
'k Zou niet durven :P

Dat waag ik te betwijfelen :P

Die andere zoekmachine zegt trouwens hetzelfde dus HDD 🙂
Reputatie 5
Badge +8
Hé .......... Bing is een veel prettiger zoekprogramma, heb het gelijk veranderd in FF :D
Maar ik heb dus een HDD en geen SSD, de laatste zou sneller zijn?
Reputatie 5
Badge +8
En heren, bedankt voor jullie support.
Jullie hebben veel 'likes' van mij gekregen 😃
Reputatie 7
Hé .......... Bing is een veel prettiger zoekprogramma, heb het gelijk veranderd in FF :D
Maar ik heb dus een HDD en geen SSD, de laatste zou sneller zijn?
Ja dat vind ik ook, maar de overgrote meerderheid is zo vooringenomen met dat andere bedrijf dat ze niet eens naar Bing willen kijken. Ik geef toe, jaren geleden in de begintijd van Bing was die andere meer accuraat, maar die tijden zijn allang voorbij. Verder gebruik ik Edge (wat mij betreft is het niet nodig om je HDD/SSD te vullen met overbodige software, dat vertraagt de boel alleen maar. En ook voor Edge geldt dat de eerste versie (van juli vorig jaar) niet geweldig was, maar ook daar heeft Microsoft driftig aan gesleuteld.

En ja een SSD (Solid State Disk) is (veel) sneller dan een HDD (hard disk drive). Dat komt doordat een SSD volledig is opgebouwd uit geheugenmodules (net zoals het RAM-geheugen van je PC). Het heeft geen mechanische (onderdelen en heeft imiddels (zo heb ik begrepen) zelfs een langere gemiddelde levensduur als een HDD. enige nadeel is dat een SSD per GB nog steeds (wat) duurder is dan een HDD, reden waarom er (net zoals bij mij) een relatieve kleine (128 GB) SSD in de computer zit (voor Windows zelf en voor apps) en een HDD (1 TB) voor data.

Dat waag ik te betwijfelen :PDus jij twijfelt wel aan mijn woorden (van een Ambassadeur, excuses Held nog wel) :? Sorry Paul, dat had ik niet van je verw8 😛
Reputatie 7
Jullie hebben veel 'likes' van mij gekregen :D
Dank je 😃
Reputatie 7
Badge +24
Jullie hebben veel 'likes' van mij gekregen :D

Graag gedaan, daar doe ik het voor 😉
Reputatie 5
Badge +8
@ Henk 2304, Nou ja de nieuwe HDD zit er al in dus zal ik hem niet meer vervangen voor een SSD.
Sowieso is de nieuwe schijf al zoveel sneller dan de oude, zat waarschijnlijk teveel 'troep' op :-(
Edge zal ik ook gaan proberen als W10 erop staat, ben benieuwd.

En heren de likes zijn jullie van harte gegund want dit topic gaar allang niet meer over de foutcode 3001.
Ben inmiddels wel erg 'off topic' geworden door de W10 problemen 😃
Reputatie 7
Ja, hoe is het met foutcode 3001 op je ontvangers, zie je dat nog wel eens?

Reageer