Beantwoord

Foutcode 301 ivm nieuwe Experiabox V10

• 16 september 2017
  • 7 reacties
  • 11315 keer bekeken

We kregen een nieuwe modem/router ivm de nieuwe nintendo switch die we niet op internet/wifi aangesloten kregen met de Experiabox V9. We ontvingen de Experia box V10 2 dagen later. Probleem met de nintendo switch was verholpen maar de tv deed het niet meer en ook de vaste telefoon niet. Eerst kregen we foutcode 563 (vervolgens software verwijderd op de tv ontvanger), maar helaas, daarna foutcode 301. De volgende oplossing:
De Experiabox gereset door met een grote paperclip in dat gaatje van "reset" te porren net zo lang tot het power lampje rood werd (ipv groen). Daarna werd alles vanzelf opnieuw opgestart en deed alles (tv en vaste telefoon) het weer! Door de reset kregen we onze "oude", zelf gekozen netwerknaam (SSID) weer terug. NB: met SSID bedoel ik dus de wifi naam die je ziet op je mobiele telefoon in de instellingen.
icon

Beste antwoord door GJK NOP 24 september 2017, 23:32

hi Jiske,

jazeker, alle problemen zijn opgelost. Ik heb deze reactie op het forum gezet om iedereen te laten weten dat als je de foutcode 301 krijgt, je dan je eigen Experiabox moet resetten (met een grote paperclip in dat gaatje porren). ik dacht ik zet dit maar even in het forum omdat deze oplossing niet in de gebruiksaanwijzing van de KPN werd vermeld en de telefonische helpdesk vd KPN me niet kon helpen en een monteur op ons af wilde sturen. Door de Experiabox te resetten was dat dus niet meer nodig.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Hoe ziet je netwerk er uit? Eventueel repeaters, Accesspoints, of routers?
Zoveel verstand heb ik er nu ook niet van, maar we hebben een Experiabox V10 en een tv die er met een kabel aan verbonden is en een tv die met het elektriciteitsnetwerk (repeater?) verbonden wordt aan de Experiabox. en die 2 tv's (en de vaste telefoon) doen het beide weer na de reset van de V10. Maar volgens mij is dat netwerk niet zo belangrijk voor de foutcode 301, belangrijker is dat door de reset de benodigde instelleningen werden "opgehaald".
Reputatie 5
Badge +7
Welkom op het forum GJK NOP. Het netwerk is bij deze foutcode wel belangrijk. Je tv-ontvanger kan zijn software niet laden. De oorzaak kan een probleem in ons netwerk zijn of er is iets in jouw netwerk aanwezig waardoor de tv-ontvanger niet goed kan opstarten. Dat kan dus ook aan je eigen apparatuur liggen. Heb je deze foutmelding na de eerste keer nog een keer gehad of werkt alles tot nu toe goed?
Reputatie 5
Badge +7
Welkom op het forum GJK NOP. Het netwerk is bij deze foutcode wel belangrijk. Je tv-ontvanger kan zijn software niet laden. De oorzaak kan een probleem in ons netwerk zijn of er is iets in jouw netwerk aanwezig waardoor de tv-ontvanger niet goed kan opstarten. Dat kan dus ook aan je eigen apparatuur liggen. Heb je deze foutmelding na de eerste keer nog een keer gehad of werkt alles tot nu toe goed?
Hey @GJK NOP, ik heb nog geen bericht van je mogen ontvangen. Ik ga ervan uit dat het weer opgelost is. Zo niet, laat het me weten!
hi Jiske,

jazeker, alle problemen zijn opgelost. Ik heb deze reactie op het forum gezet om iedereen te laten weten dat als je de foutcode 301 krijgt, je dan je eigen Experiabox moet resetten (met een grote paperclip in dat gaatje porren). ik dacht ik zet dit maar even in het forum omdat deze oplossing niet in de gebruiksaanwijzing van de KPN werd vermeld en de telefonische helpdesk vd KPN me niet kon helpen en een monteur op ons af wilde sturen. Door de Experiabox te resetten was dat dus niet meer nodig.
Goeie tip @GJK NOP! Dit heeft ook mijn probleem opgelost. Na een hele avond bellen met de helpdesk is het eindelijk gelukt om het probleem op te lossen. Bedankt!
Nou Harm82, mijn bedoeling was de telefonische helpdesk te helpen met een oplossing inzake foutcode 301 (oplossing: met paperclip de box resetten). Jammer dat de helpdesk dat niet heeft opgepikt en dat je het zelf hebt moeten vinden. In ieder geval leuk dat ik je er mee heb geholpen.

Reageer