Beantwoord

Foutcode 3025

• 30 september 2018
  • 21 reacties
  • 166 keer bekeken

Foutcode 3025 verschijnt als ik een tv programma vanaf het begin wil bekijken. De software van de tv ontvanger heb ik al opnieuw geïnstalleerd. Dat hielp helaas niet. De ontvanger lijkt kapot. Of toch niet?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 3 oktober 2018, 16:44

Mja, ik snap eigenlijk niet zoveel van de opzet, maar: Sitecom switches zijn meestal meuk, sorry. Daarnaast zal iTV sowieso niet werken door een extra router die routeert (nouja, uitzonderingen mogelijk).

Omdat ik niet helemaal snap hoe het e.e.a is opgebouwd in deze situatie vind ik het wat moeilijk om precies te zeggen wat handig is, maar we kunnen de volgende dingen stellen:
- Beide TV Ontvangers zijn hardwarematig in orde omdat ze t doen op andere plekken.
- TV werkt direct achter de Experiabox.

Waarschijnlijk heeft de TV ontvanger altijd gewerkt omdat ie origineel is ingezet achter de Experiabox en nooit een volle reset heeft gekregen nadat ie achter een router is geplaatst. Nu er een storing mee was en je eventueel het e.e.a hebt geprobeerd gaat t mis.

Overigens, IGMP Snooping enablen in Wireless Settings zal wel effect hebben afhankelijk hoe het interne Access Point aan de switch is gekoppeld. Hiermee voorkom je mogelijk problemen met je WiFi netwerk wanneer je TV kijkt.

Kan je aangeven wat router1, 2 en switch 1 is? En hoe staan deze qua afstand in je huis? Ik denk dat t persoonlijk t makkelijkst is om de TV ontvangers (eventueel via een switch) direct op de Experiabox te houden. Ze blijven dan in t zelfde Broadcast netwerk, en mits de switch correct omgaat met IGMP Snooping zou je hier geen problemen mee moeten ervaren.

Robin
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo @Sytse007
1- Welke tv-ontvanger heb je?
2- En wil je de uitslag van deze test hier neerzetten?
Gewoon een standaard KPN ontvanger. De internet snelheid is prima.
Ik heb nog een ontvanger, op een andere kamer, en daar heb ik geen problemen mee.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Sytse
En is dat dezelfde ontvanger?
En hoe is deze aangesloten? (die met de foutcode)
Via Devolo? (draadloze verbinding)
Of heb je er een switch of een router tussen?
Ja, dezelfde ontvanger. Niet draadloos, maar via switch of router (ben niet thuis, dus kan niet met zekerheid zeggen).
Reputatie 7
Badge +18
Deze switch moet wel IGMP snooping ondersteunen
Als deze dit niet ondersteund dan kun je o.a. bovenstaande klachten krijgen.

Deze ondersteund het in elk geval
Ok. Bedankt. Ik zal het vanavond even checken.
Hij was met de switch verbonden. Nu met de router. Maar helaas, ook na resetten werkt het nog steeds niet.
Straks de apparaten maar even omwisselen.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Sytse007, welkom op het KPN forum. Goed dat je onze community raadpleegt, ik zie dat Huistijger al erg zijn best heeft gedaan. Het probleem is niet jouw apparatuur thuis. We hadden vandaag in storing met Terugkijken. Het is nu weer opgelost. Je kunt het dus nu weer proberen 🙂
Hi Nadia. Hij doet helaas nog niet. Ik heb de kastjes omgewisseld en het ligt niet aan het kastje. Op 1 locatie gaat het goed, op de andere niet. Misschien de kabel, of toch de router. Hij deed het trouwens altijd wel!
IGMP snooping was gedisabled op de router boven. Na enablen (bij LAN settings) krijg ik de fout geen zenders ik de tv! Enabelen in Wireless settings heeft geen zin omdat de ontvanger vast aan de router zit.
Reputatie 7
Badge +15
Aaah, dat is balen! En als je de Switch er weer tussen zet en de instructie van wjb volgt: De juiste Switch? Toverwoord: IMGP Snooping
Met switch hetzelfde resultaat, alleen komt die fout van geen zenders niet meer.
Het is een Sitecomm switch.
Ik heb wel 2 routers, in de huiskamer en in een kamer boven. Zou dat wat uitmaken?
Reputatie 7
Badge +18
Ja dat maakt zeker wat uit, ook deze moeten IGMP-snooping ondersteunen.
Kun je de ontvanger ook als test even direct op de Experiabox aansluiten?
Het ligt niet aan de ontvanger. Die had ik omgewisseld. Ik zal vanavond wat variëren net de aansluitingen. Nu is de volgorde router1-switch-router2. Met de ontvanger aan de switch.
Helaas, niets helpt. Alles geprobeerd: ontvanger omgewisseld, kabels vervangen, igmp settings op router enabled. Volgorde: router1 - router2 - switch. Ontvanger zit in router2.
Reputatie 7
Badge +15
Jammer dat het niet geholpen heeft Sytse. @RobinFlikkema heb jij hier nog ideeën over?
Reputatie 7
Badge +30
Mja, ik snap eigenlijk niet zoveel van de opzet, maar: Sitecom switches zijn meestal meuk, sorry. Daarnaast zal iTV sowieso niet werken door een extra router die routeert (nouja, uitzonderingen mogelijk).

Omdat ik niet helemaal snap hoe het e.e.a is opgebouwd in deze situatie vind ik het wat moeilijk om precies te zeggen wat handig is, maar we kunnen de volgende dingen stellen:
- Beide TV Ontvangers zijn hardwarematig in orde omdat ze t doen op andere plekken.
- TV werkt direct achter de Experiabox.

Waarschijnlijk heeft de TV ontvanger altijd gewerkt omdat ie origineel is ingezet achter de Experiabox en nooit een volle reset heeft gekregen nadat ie achter een router is geplaatst. Nu er een storing mee was en je eventueel het e.e.a hebt geprobeerd gaat t mis.

Overigens, IGMP Snooping enablen in Wireless Settings zal wel effect hebben afhankelijk hoe het interne Access Point aan de switch is gekoppeld. Hiermee voorkom je mogelijk problemen met je WiFi netwerk wanneer je TV kijkt.

Kan je aangeven wat router1, 2 en switch 1 is? En hoe staan deze qua afstand in je huis? Ik denk dat t persoonlijk t makkelijkst is om de TV ontvangers (eventueel via een switch) direct op de Experiabox te houden. Ze blijven dan in t zelfde Broadcast netwerk, en mits de switch correct omgaat met IGMP Snooping zou je hier geen problemen mee moeten ervaren.

Robin
Bedankt voor het antwoord Robin.
Ik ben er achter gekomen dat het aan de kabel ligt die van router1 van beneden naar boven loopt. Deze heb ik rechtstreeks op de ontvanger aangesloten. De fout bleef. Ik heb een andere kabel geprobeerd van router1 naar de ontvanger beneden. Deze kwam ook met de fout..
Reputatie 7
Badge +15
Super bedankt @RobinFlikkema voor je uitgebreide antwoord 😃 Sytse, fijn om te lezen dat je de oorzaak van het probleem hebt gevonden. Werkt alles nu weer met een nieuwe kabel? Of heb je nog andere vragen? We horen het hier graag 🙂
Na enkele testen bleek het toch de router te zijn. Ik heb nu een kabel vanuit de xperia box naar boven geleid naar de tv ontvanger. Alles werkt nu normaal ?
Bedankt voor alle reacties!
Reputatie 7
Badge +15
Dat is goed nieuws Sytse! Bedankt voor je terugkoppeling. Leuk dat je voor je (hulp)vraag gebruik hebt gemaakt van ons forum. Mocht je nog eens hulp nodig hebben, je weet ons te vinden! 🙂

Reageer