Beantwoord

Foutcode 3025

  • 4 February 2019
  • 25 reacties
  • 439 keer bekeken

Sinds een week zijn wij aangesloten op het internet via KPN glasvezel. Gekozen voor 3 interactieve ontvangers voor tv/radio. Ironische aan het verhaal wat ik ga schrijven is dat we bij T Mobile weggegaan zijn vanwege problemen met de tv ontvangers. Bij KPN hebben we nu ook al sh*t!

Wanneer we een programma terug willen kijken, krijgen we een foutcode 3025 te zien. # dagen terug gesproken met een klantenservice medewerker die mijn ontvanger en modem heeft gereset. Toen werkte terugkijken weer. Vandaag wil ik een programma terugkijken en krijg dezelfde foutcode (3025) te zien. Omdat het resetten ook werkte bij de klantenservice medewerker, ben ik zelf maar gaan resetten. Ook nu werkte het weer. Omdat ik van mening ben dat het zonder resetten ook zou moeten werken toch maar contact gezocht met de klantenservice. Nadat deze man ook weer gereset had, was zijn mededeling dat we dan wel een monteur langs kunnen krijgen, maar daaraan zijn wel kosten verbonden. Volgens mij levert KPN een dienst die niet goed werkt, maar vind de klantenservice dat ik daar 50 euro voor mag gaan betalen. Meer dan van de zotte. En dan heb ik het nog even niet over de bijgeluiden die we hebben als we via de netflix app op de ontvanger gaan netflixen. Want daar had de vorige klantenservice medewerker ook geen oplossing voor.

Al met al overgestapt vanwege problemen en van de regen in de drup terechtgekomen.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 11 February 2019, 09:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Dag Willem. Jammer dat de overstap niet zonder problemen is gegaan. foutcode 2025. Dit probleem komt helaas vaker voor. Een simpele ggoogle opdracht leert dat het op alles platforms ( xs4all, telfort, KPN ) plaatsvind. Niet verwonderlijk want we gebruiken veelal dezelfde hardware en hetzelfde netwerk. Een pasklare oplossing is er niet. Daarom is een monteur af te raden. Dit heeft vaak met het netwerk zelf te maken en KPN is bezig dit te verbeteren. Dat is een langdurig proces.
Wat ik me wel afvraag: Gebeurt dit op al jouw tuners? En krijg je de foutmelding bij alle programma's die je op dat moment wilt terugkijken?
Kun je de storing met netflix nader omschrijven?

Trouwens: Als we het over een reset hebben volg je dan dit proces: https://www.kpn.com/faq/20732
Dag Erwin,

Dank voor je reactie. Het gaat,trouwens, om foutcode 3025. De monteur is zojuist vertrokken en kon inderdaad niets betekenen. Jammer, maar hij heeft wel kunnen zien dat er aan de installatie hier binnen niets mis is. Ik had verwacht dat een organisatie als kpn, die meer dan alleen mijn Arres kastjes levert, wel even iets meer snelheid in het oplossen van problemen zou kunnen verzorgen dan waar het nu op lijkt. Ik heb alle manieren van resetten geprobeerd, maar niets is de oplossing. En dat is wat ik als klant natuurlijk wel wil!

De klachten met netflix (de monteur heeft het ook gehoord) zijn krakende/ploffende geluiden tijdens het kijken naar netflilx. Ook hier heb ik het nodige al over gelezen op het forum. En helaas kan de grote KPN hier weer de fabrikant van de arres kastjes bewegen om snel met een oplossing te komen. Dit probleem loopt volgens sommige op het forum ook al meer dan 8 maanden!!!!!!!

Ik hoop snel geholpen te kunnen worden. En dat hoop ik natuurlijk voor alle klanten die dezelfde problemen lijken te ondervinden.
Hoi Willem. We hopen op korte termijn een update naar de tuners te sturen waarbij het issue met het geluid is opgelost. Dit gebeurt in samenspraaak met netflix zelf (zij beheren en ontwikkelen hun eigen app) . Ik weet dat dit al láng speelt en geloof me dat we jouw signalen (en die van de andere klanten) constant doorzetten naar onze technische achterban. Het heeft alleen meer voeten in de aarde dan aanvankelijk gedacht.

Dag Erwin, 

Ben nu, volgens mij, een jaar verder en de update om de bijgeluiden op te lossen is bij mij nog niet uitgevoerd! Komt er wel een oplossing? Andere ontvanger of iets dergelijks. Deze geluiden en de wijze van oplossen,  zouden voor mij een reden zijn over te stappen naar wederom een andere aanbieder.

 

Er zijn ondertussen een aantal updates geweest van de firmware, @williamvermeule . Daarin zijn ook verbeteringen van de netflix app doorgevoerd.

Als ik jouw verhaal zo lees, heeft dat niks opgelost en daarom kan er wel eens iets anders aan de hand zijn.

Je hebt meerdere tuners in huis. Het probleem doet zich met alle tuners voor? 

@Erwin_ ik heb al eens de ontvangers omgeruild met elkaar. Dat was geen oplossing. Vervolgens heb ik nieuwe ontvanger gekregen en er is 2 maal een monteur (verschillende) geweest en daarmee is het probleem niet opgelost. Ik hoor het oon met het afspelen van youtube.

 

Ik hoop echt dat dit opgelost kan worden. 

Badge +19

Zijn de ontvangers wel direct met een goeie kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset?

Dag @Joep1965 ,

Jazeker! Ook al op advies van de monteur. Heb zelfs een paar dagen met een kabel van de meterkast naar de tv gezeten. Modemwissel, nieuwe kabel, direct op de experiabox en twee monteurs hebben geen oplossing gebracht. De klacht is, ook ondanks de softwareupdate, sinds het begin onveranderd.

Badge +19

Is het nu nog alleen het geluid bij Netflix of ook nog de foutcode 3025?

@Joep1965 het is alleen nog de klacht van bijgeluiden op netflix. (En youtube). Het klinkt als tikken. Alsof het overstuurd is. 

Hoi @williamvermeule . Heb jij meerdere televisies? Gebeurt het ook op andere tv's? Ik vraag dit om uit te sluiten of het iets met de combinatie itv tuner en een specifiek model televisie te maken heeft. 

@Erwin_  

Dag Erwin,

 

Ja, ik heb het op alle televisies. Even voor jouw beeldvorming, de ontvanger in de huiskamer heb ik voor het geluid aangesloten op een versterker. Ik hen hiervoor zowel de jack aansluiting als de optische aansluiting gebruikt. Resultaat is hetzelfde. De ontvangers (wij hebben er 3), heb ik onderling uitgewisseld, resultaat nihil. De ontvangers op de slaapkamers staan aangesloten via hdmi en het geluid komt uit de televisie. Resultaat: nihil. Ik heb de neiging ak de activiteiten die ik heb ondernomen nigeens op te sommen, maar die staan hierboven in mijn andere posts genoemd. Ik heb de neiging om een 4 k abonnement af te sluiten om te kijken of de nieuwe ontvanger hetzelfde doet. Ik denk alleen dat de oplossing bedacht en gevonden dient te worden door kpn. Het zou mij namelijk weer extra gaan kosten. 

Ik twijfel niet aan de inzet van wie dan ook, maar een oplossing lijkt er niet te komen en dat is teleurstellend.

Ik heb een ticket aangemaakt. Als dit op meerdere tv's gebeurt, is dat heel merkwaardig maar kunnen we de combinatie met één type tv nagenoeg uitsluiten. Er zal binnen een aantal dagen contact gezocht worden. Uiteraard hoop ik dat er deze keer een oplossing gevonden wordt. 

De zoveelste sms met we onderzoeken uw probleem en zodra we een oplossing hebben nemen we contact met u op is binnen. Hiermee ben ik, bijna 1 jaar geleden, ook het bos in gestuurd. Ik vrees dat ik in dat bos op termijn een andere aanbieder tegen ga komen. Al zou dat jammer zijn, over de rest van de diensten ben ik zeer tevreden.

Overstappen naar 4k puur voor de tuner lijkt me niet wenselijk. Heb je trouwens een smart tv? Want dan zou je de app van de tv zelf kunnen gebruiken. 

Uiteraard hoort onze app ook te werken, en daar maken we ons sterk voor,  maar dan heb je er in ieder geval geen ergernis van. 

Er zijn, zoals je zelf al schrijft meerdere monteurs voor dit issue geweest. Als onze mensen het ter plekke niet kunnen vinden, maakt dat de kans op een oplossing niet groter. Daar wil ik wel realistisch over zijn. 

Laten we even de reactie van de technische dienst afwachten. 

Telefonisch contact met de technische dienst van KPN. Het probleem lijkt niet opgelost te gaan worden. Al sinds het begin van mijn contract heb ik een Motorola TV ontvanger staan bij een versterker op de werkkamer. Deze dient om radio te luisteren. Een medewerker van de technische dienst zag in de technische administratie dat er een vierde ontvanger op onze aansluiting zit. Wij hebben een abonnement met 3 ontvangers, en daarom deed de medewerker mij het verzoek de ontvanger los te koppelen en als ik dat niet zou doen, hij deze melding neer zou leggen bij KPN security omdat ik op deze wijze fraude pleeg.  De afgelopen keren dat ik telefonisch contact heb gehad met de technische dienst en de keren dat hier monteurs over de vloer zijn geweest, die allemaal gezien hebben dat er 4 ontvangers staan op een abonnement met slechts 3 ontvangers, is hier geen probleem over gemaakt. Ik heb de medewerker gevraagd uit welke voorwaarde of contract ik op kan maken dat ik nu dus fraude pleeg. Dit werd ingewikkeld ontvangen! Sterker nog, deze man gaat eerst mijn 4e ontvanger issue aanpakken alvorens hij mijn klacht welke al 8 maanden loopt verder gaat oppakken. WAT IS DIT???????? Ook verwachtte de man dat ik de ontvanger terug zou sturen omdat deze eigendom is van KPN. Ik heb dat apparaat te goeder trouw gekocht op marktplaats. Waar kan ik lezen dat wat ik doe, niet is toegestaan? Iemand antwoord?

 

Mijn klacht welke al ruim 9 maanden loopt wordt gemakshalve vergeten omdat we eerst een 4e ontvangertje wegwerken.

 

Ik zit in afwachting van een KPN politieauto om aangehouden te worden voor FRAUDE!!!!

Oei. Deze wending had ik ook niet kunnen voorzien, @williamvermeule . 

Uit de gespreksnotities maak ik op dat mijn collega inderdaad een 4 (onbetaalde) tuner heeft waargenomen en jou gevraagd deze los te koppelen. Daarna is er blijkbaar een discussie ontstaan. Ik ben hier niet bij geweest dus daarover kan ik lastig oordelen.

Mijn collega heeft gelijk als hij zegt dat dit niet mag. Experiaboxen en tuners zijn eigendom van KPN en krijgen onze klanten in bruikleen. Nu zie ik ze ook overal liggen (hergebruik, marktplaats)  maar dat neemt niet weg dat het niet is toegestaan om zo'n apparaat dan op het netwerk aan te sluiten en kosteloos tv of radio te genieten. 

Ik wil jou dan ook vragen om de tuner los te koppelen. Op dat moment kan ik mijn collega vragen om zijn analyse weer op te pakken. 

@Erwin_

Dank voor je reactie. Waar kan ik lezen dat dit niet is toegestaan? Toch een bijzondere werkwijze! Een klacht welke al ruim 11 maanden aanwezig aan de kant leggen omdat ik frauduleuze praktijken zou ondernemen.

Graag lees ik waar ik vandaan kan halen dat ik iets niet mag doen en waardoor kpn zijn verantwoordelijkheden niet hoeft na te komen?

Maar om van mijn probleem af te komen, heb ik me laten dwingen een tuner los te laten koppelen. Ik verwacht dan ook snelle actie. Ik kan niet anders dan mijn probleem en de randzaken neer te leggen bij de consumentenbond en consumentenprogramma's op tv. Iemand betichten van frauduleuze handeling vind ik een zeer kwalijke zaak en ik zal het hier dan ook niet bij laten zitten. Een bijzonder trieste manier van handelen.

Ik heb het voor je opgezocht, @williamvermeule :

 

In onze algemene voorwaarden staat het volgende:

21.1 Gebruik van gehuurde of geleende apparatuur Apparaten die we aan u verhuren of te leen geven, blijven ons eigendom. Bijvoorbeeld een modem of een tv-ontvanger. U mag deze alleen gebruiken voor het gebruik van de dienst. We gaan ervan uit dat u zorgvuldig omgaat met de apparaten die we u lenen of aan u verhuren. Dat betekent onder andere dat u ervoor zorgt dat de apparaten niet worden beschadigd en dat u geen wijzigingen aanbrengt aan apparaten. Ook mag u ze niet laten gebruiken door iemand anders buiten uw huishouden. Als er iets met een apparaat gebeurt, bent u daarvoor verantwoordelijk. Reparaties aan apparaten mogen alleen worden uitgevoerd door ons of een door ons ingeschakeld bedrijf. Is een reparatie nodig omdat u zich niet hebt gehouden aan onze regels? Dan betaalt u de kosten voor de reparatie of vervanging. Zegt een ander dat hij recht heeft op de apparaten? Of wil hij maatregelen treffen zoals inbeslagneming? Dan moet u ons dat direct laten weten. U moet die ander ook direct laten weten dat de apparaten ons eigendom zijn.

Ik hoop dat je na aanleiding hiervan, de tuner gaat loskoppelen zodat we ons weer op het itv probleem kunnen richten.

 

Excuus. Ik had niet goed gelezen. Ik zie dat je die tuner hebt losgekoppeld. Ik zal mijn collega mailen.

Uiteraard kan ik niet voor hem spreken maar ik zal vragen wat zijn plannen zijn.

Je hoort van  mij.

Jullie maken misbruik van de situatie! Machtsmisbruik, wij lossen uw klacht, die er al 11 maanden is, pas op als u een tuner loskoppelt. Klantvriendelijkheid is wat mij betreft ontwikkelpunt nummer 1 voor 2020. Daarbij valt uit het door jou gestuurde artikel nergens op te maken dat het verboden is een extra tuner aan te sluiten. Jullie zouden in dit soort gevallen de verkopende partij moeten straffen en niet de kopende. Of je moet de voorwaarden aanpassen. Juridisch begeven jullie je op dit moment niet eens op glad ijs, er is geen ijs en dus ook geen juridische grond. 

Ik was een tevreden klant en kpn een tevreden leverancier. Ik betaalde immers mijn maandelujkse €150 altijd op tijd. Maar mijn tevredeheid is nu weg. Ik verwacht dat u mijn klacht op korte termijn oplost en ik ga er moeite voor doen dit binnen jullie organisatie op de voor mij hoogst bereikbare plek kenbaar te maken.

Daar gaan we dan hier niet uitkomen @williamvermeule . Zoals je zelf aangeeft, heb je de tuner nu losgekoppeld. Ik heb contact gehad met mijn itv collega's en men zal weer contact zoeken. Ik ga er van uit dat men z'n uiterste best gaat doen om jouw storing te verhelpen. En uiteraard hoop ik dat dat jou weer wat positiever stemt. 

Een andere tuner (heb een oudere arcadyan gekregen, maar moest de arris direct terugsturen) is ook niet de oplossing.

Als het probleem bij netflix ligt, oké, maar "verkoop" dan geen diensten en kastjes die niet goed samenwerken. Maar, wat nu?

Jammer dat de andere tuner ook niet werkt. Dan wordt het wel een redelijk uitzichtloze situatie. Ik zie dat mijn collega met jou heeft afgesproken om 20-1 terug te bellen. Ik denk dat we dat nog even moeten afwachten.Â