Beantwoord

foutcode 3025 bij afspelen opname of kijken vanaf begin

  • 19 augustus 2018
  • 3 reacties
  • 121 keer bekeken

Ik krijg de foutcode 3025 "Er is een fout ontstaan bij het laden van de opname". Deze fout doet zich alleen voor op de decoder die op zolder staat, dus ik heb het vermoeden dat het aan de aansluitingen of gebruikte hardware ligt.
De opstelling naar zolder is als volgt: van de Experia modem bedraad naar Wifi versterker op trap naar 1e verd.. Vandaar bedraad naar TP Link Router bovenaan zoldertrap en vandaar bedraad naar een D-Link DGS-105 Gigabit switch op zolder. Op deze switch zit vervolgens een utp naar de decoder die op zolder staat. Op de betreffende switch is ook aangesloten een PS4 en een W10 desktop. Alle apparaten werken prima (wat internetverbinding betreft), zo ook de decoder. Alleen dus bij het afspelen van een opname of bij terugkijken van een aflevering krijg ik deze foutmelding.
Ik weet inmiddels dat de switch geen IGMP snooping heeft. Bij het zoeken op het forum naar foutcode 3025 kwam ik dit een aantal keer tegen namelijk..

Heeft iemand enig idee of deze foutcode idd is op te lossen door een andere switch met IGMP te plaatsen?
icon

Beste antwoord door joss1965 20 augustus 2018, 08:02

@Stitch15, je kunt even testen of de foutcode aan de switch ligt door de andere apparaten van de switch te halen. Als je dan geen foutmeldingen meer krijgt bij het afspelen van een opname, dan kun je het beste een switch met IGMP Snooping zoals bijv. deze https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?nextchapterfeed nemen.
Als je nog steeds foutmeldingen krijgt, is er blijkbaar ergens anders in de verbinding een kink in de kabel.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@Stitch15, je kunt even testen of de foutcode aan de switch ligt door de andere apparaten van de switch te halen. Als je dan geen foutmeldingen meer krijgt bij het afspelen van een opname, dan kun je het beste een switch met IGMP Snooping zoals bijv. deze https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?nextchapterfeed nemen.
Als je nog steeds foutmeldingen krijgt, is er blijkbaar ergens anders in de verbinding een kink in de kabel.
@joss1965 Dank voor de tip, helaas blijft de foutcode bestaan. .
Foutcode wordt dus door iets anders veroorzaakt. Moet even de tijd vinden om hier verder in te duiken. (Overigens heb ik de switch na loskoppelen andere aansluitingen niet uitgezet en weer aan bedenk ik mij terwijl ik dit type).
Ik heb het voor nu maar even opgelost door een Chromecast aan te sluiten op de tv, die had ik nog liggen.
Reputatie 7
Badge +10
Het zou overigens ook nog kunnen liggen aan de TP Link Router. Mocht je door willen zoeken naar de oorzaak dan kun je ook daar testen of het werkt als je de andere apparaten van de router haalt. Staat de router in bridge-mode? Zie https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983.

Reageer