Vraag

Foutcode 3025 bij BBC opnames

  • 16 November 2019
  • 19 reacties
  • 457 keer bekeken

Hallo iedereen,

Al jaren gebruiken wij thuis, zonder veel problemen, interactieve televisie van KPN, maar sinds gisteravond hebben we helaas de foutcode 3025 te pakken met een van onze opnames (van de eerste aflevering van His Dark Materials). Na wat onderzoek via Google hebben we vandaag de drie stappen die aangeraden worden door de KPN doorlopen maar helaas loste dit het probleem niet op.

Nu blijkt dat de foutcode 3025 alleen maar oppopt met opnames die we recent hebben ingepland van de BBC, voor zover we kunnen terug herleiden van november; oudere opnames van de BBC gemaakt in oktober spelen zonder probleem.

Onze vragen; zijn er meerder mensen die al op dit probleem zijn gestuit? En, daaropvolgend, is er een oplossing voor te vinden waardoor we onze recente opnames gewoon weer op de televisie kunnen kijken?

 

Alvast bedankt voor reacties (:


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Badge +19

Is je ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset?

Hallo Joep, bedankt voor je reactie. Nee, geen draadloze verbindingsset; de ontvanger is direct aangesloten op de Experiabox.

Badge +19

Heb je de ontvanger al een harde reset gegeven? Dus terug naar fabrieksinstellingen?

Ja, zoals in mijn vraag aangegeven had ik de door KPN aangeven drie stappen al doorgelopen, en heb vandaag de harde reset gedaan die alles heeft teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Hier ook bij alle opnames en alle terugkijkacties deze fout. Gelukkig wel hersteld met een reset, maar fijn is het niet. Zo'n reset kost toch altijd aardig wat tijd en het voelt enorm buggy dat het sowieso nodig is. 

Reputatie 7
Badge +15

@Siuhkyls Erg irritant dat je deze opnames niet terug kunt kijken, en goed dat je de stappen op de website al hebt uitgevoerd. Wat we nog zouden kunnen proberen is om eerst je Experiabox te resetten, hoe je dit doet vind je hier. Zodra dit klaar is mag je daarna de tv ontvanger resetten, de tv ontvanger krijgt dan een nieuw IP-adres en dit zou het probleem wellicht kunnen oplossen. 

Houd er wel rekening mee dat bij het resetten van je Experiabox de SSID (naam van de draadloze verbinding) en de wireless key (wachtwoord voor je draadloze verbinding) aangepast wordt naar de fabrieksinstellingen. Je kunt dit weer aanpassen door op een laptop of pc die bekabeld aangesloten is te gaan naar: https://www.kpn.com/service/servicetools.htm, hier zie je dan: Pas je wifinaam en -wachtwoord aan.

Mocht dit nou geen oplossing zijn dan hoor ik dit graag, zou je dan ook je profiel willen aanvullen met je adresgegevens? Dan kan ik de gegevens er bij pakken en kijken of ik nog iets kan doen. 

Niet kunnen kijken is vervelend. De uit te voeren stappen zijn irritant. Is er sowieso bekend waar de oorzaak van deze fout zit en wat KPN gaat doen om dit op te lossen? Gebruikers vragen om een complete herprovisioning te doen *in de hoop* dat het iets oplost lijkt mij niet de gewenste route. Er gaat iets mis in de software. Dat heet een bug en dat doen je te onderzoeken en op te lossen. Of zeg ik nu iets geks? 

Helaas net hetzelfde opgemerkt. Ik had al 3 opnames van His Dark Materials. Allemaal blijken ze de foutcode 3025 te bevatten. Het herstarten is trouwens onzin. Ik heb regelmatig foutcodes of m’n beeld dat vastloopt of Netflix dat niet meer werkt en moet minstens iedere 2 weken alles helemaal heropstarten. Het probleem is hier niet mee geholpen. Geen Dark Materials kijken zeker... 

Gewoon maandelijks uw factuur betalen voor veel fouten… ofwel hangen er hier storingen in de lucht ? 

@Rutger_ Mijn excuses voor de late reactie; ik heb eerder deze week nog niet de tijd gehad om je advies uit te proberen. Echter helaas, na net alles te hebben doorlopen (de restart van zowel de Experiabox, als de tv-ontvanger) mocht het niet baten. Wederom de foutcode 3025 als ik de eerste twee afleveringen van His Dark Materials tracht af te spelen.

Vreemd feit om te melden, aflevering drie speelt wel. Het lijkt bijna alsof opnames van de BBC die de eerste helft van november zijn opgenomen dit probleem hebben, want recentere opnames schijnen wel weer te kunnen spelen. (Hoewel dit voor @Angel1987 blijkbaar weer niet zo is; vervelend om te horen dat u ook problemen heeft om de serie te kunnen kijken...)

Zoals gevraagd, heb ik mijn adresgegevens ingevuld in mijn profiel; ik hoop dat je ons nog verder kunt helpen.

Reputatie 7
Badge +15

@Siuhkyls Geen enkel probleem natuurlijk. Goed om te horen dat de tests uitgevoerd zijn, wel spijtig om te horen dat dit het probleem niet opgelost heeft. We zien meer klanten met problemen met opnames op de BBC. De vraag staat intern uit bij mijn collega's. Ik hoop spoedig met een antwoord te kunnen komen. 

I'm having the same issue, followed all the instructions, does not seem to have made a difference.  If this is not resolved, I will have to find another provider, as this is extremely frustrating …..

@Rutger_ Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat er inderdaad intern een oplossing voor gevonden kan worden; zou voor mij en de andere mensen die met dit probleem zitten een hele fijne gedachte zijn! Ik wacht je reactie halsreikend af.

Ik haak even aan - ook sinds enige tijd last van foutcode 3025 bij diverse BBC opnames, bijvoorbeeld “Would I Lie to You?” en “"Michael McIntyre's Big Show“.

Het stappenplan heeft nog geen oplossing geboden. 

Met zoveel meldingen zit het in de servers bij KPN (lijkt mij).

Dan kan men individueel resetten tot het spreekwoordelijke ons (100 gram).

Ik zal ook eens een (proef)opname maken hier.

UPDATE: hier gaat het nog (!) goed :fingers_crossed_tone2: . Nu bbc one homes under… Opname kan gekeken (zelfs terwijl ie nog loopt).

Update: via het Mijn opnames menu nog steeds foutcode 3025. Maar heb ontdekt dat als ik via de Gids terug ga en het programma opzoek dat ik heb opgenomen, dat ik daar ook een mogelijkheid heb om de opname af te spelen (en het is een programma dat niet terug te kijken is).

En dan werkt het afspelen wonderbaarlijk genoeg wel!

Reputatie 7
Badge +15

@Siuhkyls en de anderen. Op dit moment heb ik nog niet meer informatie gekregen over de issues. Er wordt nog onderzoek gedaan naar de oorzaak. Dus ik moet vragen om meer geduld in dit geval. Zou je ook de oplossing van @Frank_K eens kunnen proberen om te kijken of dit werkt? 

@Siuhkyls en de anderen. Op dit moment heb ik nog niet meer informatie gekregen over de issues. Er wordt nog onderzoek gedaan naar de oorzaak. Dus ik moet vragen om meer geduld in dit geval. Zou je ook de oplossing van @Frank_K eens kunnen proberen om te kijken of dit werkt? 

@Rutger_ Jammer om te horen dat er nog geen oplossing gevonden is. Na je suggestie heb ik inderdaad @Frank_K’s idee uitgeprobeerd, maar helaas gaat de gids niet verder dan ongeveer een week terug. Aangezien de afleveringen waar de foutcode in zitten nu al bijna een maand oud zijn, kan ik zijn theorie helaas niet testen.

Reputatie 7
Badge +15

@Siuhkyls Ik heb mijn collega's nogmaals gevraagd naar informatie over het probleem. Op dit moment wordt er nog onderzoek gedaan, zodra ik meer informatie heb dan zal ik dit hier laten weten. 

Reputatie 6
Badge +9

Ben benieuwd. Ik heb zelf sinds ongeveer 1 week dit probleem bij AT5. Bij opname en bij vanaf begin kijken ook foutcode 3025.

Ik heb de boel al spanningsloos gehad en ook een reset gedaan. Geen soelaas. Maar gelukkig is het bij mij alleen AT5. Geen belangrijke zenders (sorry AT5).