Beantwoord

Foutcode 3025 blijft bestaan ook na reset

  • 29 May 2019
  • 23 reacties
  • 1607 keer bekeken

Heb meerdere keren via het menu geprobeerd om van foutcode 3025 af te komen. Is helaas nog steeds niet gelukt. Iemand een andere suggestie dan reeds beschreven is door KPN?
icon

Beste antwoord door Mick59 6 June 2019, 17:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @Mick59, welkom! Ik begrijp goed dat je deze vier stappen hebt gevolgd? Wil je dan je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) invullen in je forumprofiel? Heb jij meerdere ontvangers in gebruik? En ervaar je dit ook op meerdere ontvangers?
Heb alles ingevuld. Ja, ik heb dit op 2 ontvangers. De derde is niet meer aangesloten.
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt! Ik zie niet meteen iets geks. Je hebt op beide ontvangers de software verwijderd en opnieuw ingeladen? Wanneer zie je deze foutcode 3025? Wat doe je op dat moment?
Heb vandaag nogmaals via “Systeem Informatie” en de gele knop het kastje gereset naar fabrieksinstellingen.
....... Verbazingwekkend. Het systeemkaarten in de woonkamer heeft nog steeds foutcode 3025 en met het systeemkaarten boven kan ik wel programma’s terugkijken of opnames bekijken.
Probleem blijft dus nu in 1 systeemkastje.
Reputatie 7
Badge +30
Fijn dat het boven in ieder geval opgelost lijkt! Ik zie hier drie ontvangers staan, op welke van de drie loop je nu nog tegen problemen aan? Wil je de laatste drie cijfers van het serienummer doorgeven? Die vind je op de sticker onderop de ontvanger. Dan ga ik een ticket voor je aanmaken en wordt er contact met je opgenomen. Kan dat op het 06-nummer dat eindigt op -181? Zo niet, zet je het juiste nummer ook in je profiel?
Klopt, ik heb 3 systeemkastjes. Het derde kastje staat al geruime tijd uit. Die zal ik vanmiddag omwisselen met de mogelijk defecte kastje. Als deze wel werkt dan laat ik u dat meteen weten.
Reputatie 7
Badge +30
Dat kan natuurlijk ook! Laat het inderdaad maar weten 🙂
Helaas, de kastjes met serienummer eindigend op 333 en op 028 lijken allebei defect. Deze geven beiden na software reset foutcode 3025.
Reputatie 7
Badge +30
Heel vreemd. Ik heb toch nog eens het modem gereset, om te kijken of dit van invloed is. Zou je eens een nieuwe willekeurige opname willen maken en deze af proberen te spelen? Lukt dat dan wel? Je kunt de huidige opnames nu dus nog steeds niet afspelen? Staat er achter de nieuwe en/of huidige ontvangers een rode 'Rx'? En die staat er dus niet op de derde ontvanger meer? Hoe zit het met 'on demand', via het menu? Kan je daar wel in?
jammer dat je mij niet even vooraf gewaarschuwd had. Ik was namelijk aan het werk en plots had ik geen verbinding meer. Maar oké.
Ik ga er later op de dag verder mee en laat je het spoedig weten.
Reputatie 7
Badge +30
Excuses! Daar had ik geen rekening mee gehouden, mijn fout!
probleem blijft hetzelfde. Ik laad nu opnieuw de software op 1 van de defecte kastjes.
Software wordt opnieuw geladen

Helaas nog steeds code 3025

Opname gemaakt helaas zelfde foutmelding

Reputatie 7
Badge +25
Hi @Mick59, Marcia is er vandaag niet dus vandaar dat ik reageer. Foutcode 3025 geeft eigenlijk al aan dat het geen defect is in de tv-ontvanger dus de tv-ontvanger vervangen is waarschijnlijk niet de oplossing. De fout zit dan vaak in de software, of het is een corrupte opname (hoewel dat nu niet zo lijkt te zijn).

Nog een paar vraagjes:

  • Krijg je deze foutcode ook als je gaat 'Terugkijken via de gids'?
  • Zou je 'Floortje en de Ambassadeurs' nu nog eens willen proberen? Werkt die opname nog steeds niet?
  • Krijg je dit bij elke opname (ook de oudere), of bij specifieke/nieuwe opnames?
Ik heb beneden hetzelfde probleem. Ik kan zowel geen programma terugkijken als ook geen oudere opnames terugkijken
Op het kastje boven kan ik dus wel de opname van Floortje terugkijken

Reputatie 7
Badge +25
Duidelijk. Dit vraag ik dan toch even voor de zekerheid. Hoe zijn de tv-ontvangers aangesloten? Direct met een kabel, of bijvoorbeeld met een extra switch/router/draadloze verbindingsset ertussen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het lastig vindt om vast te stellen waar het exact fout gaat.
Nou je hebt het gevonden 👍🏾.
Het kastje beneden is verbonden via een extra router. Ik heb deze router in de woonkamer geplaatst omdat mijn draadloze luidsprekers een slechte verbinding hadden met de KPN router, die in de meterkast staat. Ik denk dat ik deze router anders moet instellen, weet alleen nog niet hoe.
Bedankt voor het trouble shooten. Wat mij betreft kan je deze case sluiten.
Reputatie 7
Badge +30
Fijn dat @Paul_ het raadsel opgelost heeft! Jij bedankt dat je het nog even liet weten 🙂
Reputatie 7
Badge +25
Jeej! 😃 De router zou in AP mode moeten staan. Wellicht dat dit topic je erbij kan helpen: Gebruik een eigen router achter de Experia Box