Beantwoord

Foutcode 3025 tv-ontvanger

  • 5 August 2019
  • 48 reacties
  • 757 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo LamberrR, welkom op het KPN Forum! Als je fout 3025 krijgt is dat lastig TV kijken inderdaad, dat het op een van beide ontvangers speelt is wel typisch. Wat je kunt doen is de bewuste TV ontvanger terugzetten naar de fabrieksinstellingen en de Experia Box opnieuw opstarten.

Ik hoor graag van je of je de uitzendingen daarmee vanaf het begin kunt kijken!
Goedemorgen @LamberrR, ik ben benieuwd of je na de bovenstaande stappen je opnames weer kunt bekijken. Ik hoor het graag van je.


*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Marina_ 17 August 2019, 10:25

Bekijk origineel

48 reacties

Reputatie 1
De fout treedt nog steeds op, maar de laatste tijd wel minder. Als het een keer fout gaat dan wordt de tweede keer de opname wel gestart. Ook kijken vanaf het begin gaat heel af en toe fout.
Er valt mee te leven als het niet weer erger wordt..
Ik houd steeds bij of het al of niet optreedt.
Reputatie 7
Badge +21
Fijn om te horen dat het uiteindelijk wel beter is geworden! Laten we hopen dat het inderdaad niet weer erger gaat worden, en dat het bij af en toe een tweede keer proberen blijft!
Reputatie 1

De afgelopen tijd, sinds mijn laatste opmerking is het regelmatig mis gegaan. Maar na tweemaal een opname starten lukte het meestal wel. wanneer dat niet werkt kon het via de programmagids soms wel.

Ik vind het heel slecht dat dit nog steeds optreedt. 

Vandaag is het me nog niet gelukt een opname te starten. Ik heb totaal geen zin om weer de hele riedel van alle apparatuur uit- en aanzetten. Het moet toch mogelijk zijn om zonder problemen opnames te kijken.

Bij vorige providers heb ik nooit enig probleem gehad.

 

 

Reputatie 7
Badge +21

@beadasilva, kan je aangeven hoe alles precies aangesloten is bij jou? Ik zie namelijk een switch, en hier zitten pc's op aangesloten. Wat gebeurt er als je de tv-ontvanger rechtstreeks op de Experia Box aansluit? Of op de switch, maar als enige apparaat aangesloten op die switch (dus zonder de pc's aangesloten op diezelfde switch).

 

Ik begrijp heel goed dat je hier eigenlijk geen zin meer in hebt, maar ik ben vastberaden om je hierbij te helpen! En dit keer met hulp van collega's hopen we het permanent op te lossen!

 

Reputatie 1

Ik weet niet welke switch je bedoelt.

deze?, daar zit alleen de tv op. Ik heb het snoer van de computer eruit gehaald en de switch eruit gehaald. Daarna de tv ontvanger herstart. Maar opnames starten nog steeds niet. Wel via de programnagids, maar dat betekent dat ik ze maar beperkte tijd kan terugkijken.

Moet ik nu de expireabox ook herstarten? Ik ben bang dat ik misschien instellingen verlies.

Reputatie 1

Vervolg informatie: Alle stekkers die niet gebruikt worden zijn verwijderd. Nog steeds problemen met opname afspelen. Soms na 10 maal proberen werkt het nog niet, maar soms start een opname de eerste keer. Geen peil op te trekken, het blijft ergerlijk.

Reputatie 7
Badge +21

@beadasilva volgens een meting zit er een 'onbekende' switch aangesloten op poort 2 van je Experia Box. Hier zitten de rest van de apparaten op aangesloten , zoals je tv-ontvanger. Zou je dit eens willen controleren en de tv-ontvanger direct aangesloten op de Experia Box willen testen? 

Een herstart (dus aan/uitzetten) zal niks doen met je instellingen. Een reset wel, maar het kan wel zijn dat dit nodig is. 

Reputatie 1

Het is steeds slechter geworden, geen enkele opname kan worden. Het opstarten van een opname via de programnagids gaat ook steeds slechter. 

Uiteindelijk start er wel iets, maar de meeste mensen zouden het allang hebben opgegeven.

De onbekende switch die genoemd wordt is waarschijnlijk de wifiversterker die de monteur  onlangs heeft geinstalleerd  

Reputatie 7
Badge +24

Hi Bea, ik neem het even over van Susan. 

Ik ben ook benieuwd naar die switch, die zwarte die jij hierboven laat zien herken ik niet. Heb je zojuist geprobeerd om te bellen. Ben je vanavond eventueel bereikbaar? 

Reputatie 1

De zwarte hierboven heb ik afgekoppeld, dat was voor meerdere tv's, maar ik heb nu maar 1 tv rechtstreeks aangesloten op de experiabox.

Geen enkele opname kon de laatste dagen via het opnamemenu worden gestart het lijkt alleen maar slechter te worden. Ik heb de tvkabel verplaatst maar dat maakt allemaal niks uit. Alles werkt ok, behalve het starten van opnames via opnames. Mijn enige uikomst is de programmagids voor zover die beschikbaar is.  

Het lijkt er het meest op dat het vinden van de opname te lang duurt als je niet in de programmagids bent.

Ik weet nog niet wanneer ik thuis ben vanavond.

Reputatie 7
Badge +24

Vandaar dat ik hem niet zag. Wel vreemd dit, rechtstreeks met een kabel zou het moeten werken. Heb je dit op beide ontvangers trouwens of alleen 1? En indien alleen 1, welke van de 2 is de boosdoener? De Motorola 1853 of de VIP2952. Dit kun je zien op de onderkant. 

Reputatie 1

We gebruiken de VIP2952. Maar met de motorolaging het ook niet goed.

Reputatie 7
Badge +21

@beadasilva, heb je destijds met Marina nog het opname pakket uitgezet? Ik zou dit namelijk nog wel willen proberen én een reset van zowel de Experia Box als de tv-ontvanger. Ik snap dat je hier misschien een beetje huiverig voor bent omdat WiFi en alles nu net weer goed werkt.. Maar dat is nog een laatste optie die ik kan proberen, als dat niet werkt moet ik even de specialisten aan het jasje trekken hiervoor! Dan staat er wellicht iets niet helemaal goed in je opnemen account.

Reputatie 1

Zet het opname pakket maar uit en aan, want dit probleem speelt al veel te lang.

We zijn benieuwd.

Reputatie 7
Badge +21

@beadasilva in overleg met een collega heb ik het opname pakket niet verwijderd. Hij geeft aan dat het daar niet aan kan liggen.. In plaats daarvan heb ik de tv-ontvanger even losgekoppeld van jouw abonnement. Als het goed is kan je hem zo niet meer gebruiken. Ik heb ook een e-mail gestuurd hoe je de tv-ontvanger weer kan aanmelden (met je abonneenummer en pincode). 

Mocht dit niet voldoende zijn wil ik toch echt vragen om de reset van de tv-ontvanger uit te voeren. Misschien doe je dat nu voor de tweede keer, maar het kan geen kwaad. 

Reputatie 1

TV ontvanger is opnieuw aangemeld.

Ik wacht even af hoe het nu gaat. 

Reputatie 7
Badge +21

Is helemaal goed, hou je me op de hoogte? :slight_smile:

Reputatie 1

Er is geen peil op te trekken. De ene keer start de opname, of terugkijken en de andere keer niet.  Er startten best veel dingen, maar af en toe ook helrmaal niet. Van de 4 opnames startte er 1 en soms kan je wel 10 keer proberen, maar meestal heb ik het al eerder opgegeven.

Reputatie 7
Badge +21

@beadasilva, nog een paar vragen:

Kan je de opnames wel gewoon goed terugkijken via de KPN iTV app? 
En kan je daarnaast aangeven welke programma's je hebt opgenomen (naam, tijdstip en zender)? Een paar (3) voorbeelden is genoeg! Dan zet ik dit specifieke geval toch nog even een keer door naar onze technische desk!

Reputatie 1

Via de app gaat prima.

Opname van  Net 5 Madam secretary van zondag 0:10 starte gisteren, maar vanmorgen niet. Startte wel via programmagids.

Gone van zaterdag 0:05  startte niet via opname lijst.

wel via programnagids.

Elke wiilekeurige opname uit de opnamelijst start meestal niet. 

Terugkijken in de programnagids start vaak wel, maar soms niet. 

Ik heb een tijd lang alles bijgehouden wat niet en wel  starte, dat  was meestal niet.

Reputatie 7
Badge +21

@beadasilva dankjewel. Het ligt bij onze technische dienst, ik laat het je weten zodra ik meer informatie heb!

Reputatie 1

Na maanden klagen vorig jaar. Heb ik niets meer gehoord van de t echnische dienst, maar in het nieuwe jaar gaat onverwachts alles goed. Al houd ik nog steeds af en toe mijn adem in ik kan het nog niet geloven. Dus ik blijf nog maar bij kpn nu.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @beadasilva, welkom terug! Wat raar dat je niks meer gehoord hebt.. dat is niet de bedoeling! Maar wel hartstikke fijn dat het nu wel goed gaat! Misschien is er alsnog een aanpassing gedaan maar is dit niet teruggekoppeld, dat kan een keer gebeuren. In ieder geval, ik duim met je mee dat het zo blijft. Zo niet, dan weet je ons te vinden :wink:

Reageer