Beantwoord

Foutcode 3025 tv-ontvanger

  • 5 augustus 2019
  • 33 reacties
  • 373 keer bekeken


Hallo LamberrR, welkom op het KPN Forum! Als je fout 3025 krijgt is dat lastig TV kijken inderdaad, dat het op een van beide ontvangers speelt is wel typisch. Wat je kunt doen is de bewuste TV ontvanger terugzetten naar de fabrieksinstellingen en de Experia Box opnieuw opstarten.

Ik hoor graag van je of je de uitzendingen daarmee vanaf het begin kunt kijken!
Goedemorgen @LamberrR, ik ben benieuwd of je na de bovenstaande stappen je opnames weer kunt bekijken. Ik hoor het graag van je.


*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Marina_ 17 augustus 2019, 10:25

Goedemorgen @beadasilva, Fijn om te lezen dat het WiFi probleem opgelost is. Je hebt dus een nieuw modem, versterker en een nieuwe tv-ontvanger gekregen, maar zelfs dit loste het probleem niet op. Het enige wat ik nog kan doen is je opname pakket tijdelijk uitschakelen en opnieuw aanmelden. Het nadeel is, je bent dan wel je opnames kwijt 😞

p.s. Ik heb je ook nog even een privébericht gestuurd, wat betreft de kosten die het bezoek van de monteur heeft meegebracht.
Bekijk origineel

33 reacties

Het is steeds slechter geworden, geen enkele opname kan worden. Het opstarten van een opname via de programnagids gaat ook steeds slechter. 

Uiteindelijk start er wel iets, maar de meeste mensen zouden het allang hebben opgegeven.

De onbekende switch die genoemd wordt is waarschijnlijk de wifiversterker die de monteur  onlangs heeft geinstalleerd  

Reputatie 7
Badge +20

@beadasilva volgens een meting zit er een 'onbekende' switch aangesloten op poort 2 van je Experia Box. Hier zitten de rest van de apparaten op aangesloten , zoals je tv-ontvanger. Zou je dit eens willen controleren en de tv-ontvanger direct aangesloten op de Experia Box willen testen? 

Een herstart (dus aan/uitzetten) zal niks doen met je instellingen. Een reset wel, maar het kan wel zijn dat dit nodig is. 

Vervolg informatie: Alle stekkers die niet gebruikt worden zijn verwijderd. Nog steeds problemen met opname afspelen. Soms na 10 maal proberen werkt het nog niet, maar soms start een opname de eerste keer. Geen peil op te trekken, het blijft ergerlijk.

Ik weet niet welke switch je bedoelt.

deze?, daar zit alleen de tv op. Ik heb het snoer van de computer eruit gehaald en de switch eruit gehaald. Daarna de tv ontvanger herstart. Maar opnames starten nog steeds niet. Wel via de programnagids, maar dat betekent dat ik ze maar beperkte tijd kan terugkijken.

Moet ik nu de expireabox ook herstarten? Ik ben bang dat ik misschien instellingen verlies.

Reputatie 7
Badge +20

@beadasilva, kan je aangeven hoe alles precies aangesloten is bij jou? Ik zie namelijk een switch, en hier zitten pc's op aangesloten. Wat gebeurt er als je de tv-ontvanger rechtstreeks op de Experia Box aansluit? Of op de switch, maar als enige apparaat aangesloten op die switch (dus zonder de pc's aangesloten op diezelfde switch).

 

Ik begrijp heel goed dat je hier eigenlijk geen zin meer in hebt, maar ik ben vastberaden om je hierbij te helpen! En dit keer met hulp van collega's hopen we het permanent op te lossen!

 

De afgelopen tijd, sinds mijn laatste opmerking is het regelmatig mis gegaan. Maar na tweemaal een opname starten lukte het meestal wel. wanneer dat niet werkt kon het via de programmagids soms wel.

Ik vind het heel slecht dat dit nog steeds optreedt. 

Vandaag is het me nog niet gelukt een opname te starten. Ik heb totaal geen zin om weer de hele riedel van alle apparatuur uit- en aanzetten. Het moet toch mogelijk zijn om zonder problemen opnames te kijken.

Bij vorige providers heb ik nooit enig probleem gehad.

 

 

Reputatie 7
Badge +20
Fijn om te horen dat het uiteindelijk wel beter is geworden! Laten we hopen dat het inderdaad niet weer erger gaat worden, en dat het bij af en toe een tweede keer proberen blijft!
De fout treedt nog steeds op, maar de laatste tijd wel minder. Als het een keer fout gaat dan wordt de tweede keer de opname wel gestart. Ook kijken vanaf het begin gaat heel af en toe fout.
Er valt mee te leven als het niet weer erger wordt..
Ik houd steeds bij of het al of niet optreedt.
Reputatie 7
Badge +20
@beadasilva, ik duim met je mee! Mocht je toch weer tegen iets aanlopen dan hoor ik het graag.
Sinds enkele dagen treedt het probleem niet meer op. Waardoor het kwam is niet opgehelderd en ik houd nog steeds mijn adem in als ik iets start..
Hopelijk blijft het goed werken.
Hoi @beadasilva, Omdat je nu alle opnames hebt verwijderd, kun je via MijnKPN het opname pakket ook uitzetten en vervolgens zelf weer aanzetten. Dan hebben we dit vast uitgesloten. Ben heel benieuwd of het daarna weer goed gaat. To be continued.......
Ik heb viaMijnKPN niet kunnen vinden hoe je het opname pakket uitzet.
Op de tv bij service instellingen staat Opzetten, maar de knop regeert niet..
Het gaat nog steeds niet goed. Overdag kon ik alles starten, maar 's-avonds was het weer mis. Weer alle opnamen weggegooid, via het instellingenmenu. De geplande opnamen bleven staan.
Ik kan nergens vinden waar ik het opname pakket uit kan zetten, maar eerlijk gezegd zou het me verbazen als dat de oplossing is.

Ik heb gisteren gemerkt dat de verbinding(wifi) af en toe heel kort uivalt. Maar ook dat zou raar zijn, want dan zou dat iedere keer bij het starten van een opname optreden.
Aan de opname kant zou misschien kunnen, maar dan zou de opname nooit kunnen starten en daarbij komt dat het afspelen op de tablet wel werkt.
Kan het iets zijn met de cloud, die misschien wat traag is en dan time-out geeft?

Zou je voor mij het opname pakket kunnen uitzetten en weer aan?
Of weet je nog een andere mogelijkheid.

Groet,
Bea da Silva
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @beadasilva, De mobiele abonnementen en compleet voordelen staan in principe los van het opnamepakket . Maar goed, ik sluit tegenwoordig niets meer uit want ik heb gekkere oorzaken gezien op problemen. Hoop in ieder geval dat het nu goed blijft gaan. Anders hoor ik het graag van je en zoeken we het verder uit.
Nadat ik alle opnames en alle geplande opnames heb verwijderd, heb ik op zaterdag en zondag series opgenomen van Net5, geen van deze opnames was op wat voor manier af te spelen. Maar ook van andere kanalen werkten opnames niet goed.
Vanmorgen heb ik systematisch alle kanalen opgenomen. Direct daarna konden alle opnamen worden afgespeeld. We wachten even af of het zo blijft.

Ondertussen had ik bedacht dat de problemen begonnen zijn toen mijn man en ik een mobiel abbonement hadden genomen en we dus overgingen op KPN compleet..
Mijn mobiele abbonement is pas vandaag ingegaan.
Wellicht toevallig, maar als het nu goed blijft gaan dan houd ik het daarbij.
We zullen zien.
Tot zover bedankt,
Bea da Silva
Reputatie 7
Badge +19
@beadasilva, Hoe gaat het nu met de opnames?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @beadasilva, Omdat je nu alle opnames hebt verwijderd, kun je via MijnKPN het opname pakket ook uitzetten en vervolgens zelf weer aanzetten. Dan hebben we dit vast uitgesloten. Ben heel benieuwd of het daarna weer goed gaat. To be continued.......
Beste Marina,
De oplossing die je aanriekt heb ik zelf ook aan gedacht..
Ik heb met de monteur ook besproken dat ik zelf alle opnames zou verwijderen.
Dat heb ik nu gedaan.
Dus alle opnamen en alle geplande opnamen heb ik verwijderd.
Bij een eerste test heb ik de opname kunnen afspelen, maar dat zegt nog niks, want het trad niet regelmatig op.
Ik zal de komende dagen weer wat series opnemen en als het weer mis is zal ik me weer melden.
Groet,
Bea da Silva
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @beadasilva, Fijn om te lezen dat het WiFi probleem opgelost is. Je hebt dus een nieuw modem, versterker en een nieuwe tv-ontvanger gekregen, maar zelfs dit loste het probleem niet op. Het enige wat ik nog kan doen is je opname pakket tijdelijk uitschakelen en opnieuw aanmelden. Het nadeel is, je bent dan wel je opnames kwijt 😞

p.s. Ik heb je ook nog even een privébericht gestuurd, wat betreft de kosten die het bezoek van de monteur heeft meegebracht.
De monteur is geweest.. Om te beginnen was hij niet gratis (€50) terwijl dat wel was beloofd, dat viel tegen. Voor de wifi heeft hij een nieuwe expirea box(gratis) en een extra versterker (wederom €50) geplaatst.. Het wifi probleem is goed opgelost..
Het probleem met fout 3025 is nog steeds niet opgelost.. we hebben een nieuwe tv-ontvanger gekregen, maar ook deze blijft hardnekkig fout 3025 geven.
Volgens ruggespraak met de servicedesk trad er wel vaker soms wel een dag lang het probleem op. Dan werd de opname niet goed opgenomen. Dat lijkt hier niet het geval. Het probleem speelt al enkele weken en is niet consequent. Soms is een opname ineens wel af te spelen.
Het lijkt wel of er een time-out optreedt, zelfs nu met alle nieuwe apparatuur.
We hebben een willekeurig programma opgenomen en direct proberen af te spelen en kregen weer fout 3025.
Op de app op mijn tablet kan ik de opnames die ik daar mag zien wel afspelen.
De monteur heeft zijn uiterste best gedaan maar kon het dus niet oplossen.
Ben ik nu de enige met dit probleem, het moet aan de kant van kpn zitten.
Ik ben zeer benieuwd of er nog iets gevonden wordt.
Ik moet nog een afspraak maken met een monteur, maar ik hoop dat nieuwe apparatuur de oplossing zal zijn. Dank voor de reacties, als er geen oplossing komt dan meldt ik me weer.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @beadasilva, Bedankt voor je reactie. Begrijp ik goed dat je een afspraak hebt kunnen maken met de monteur? Of een afspraak voor aflevering van nieuw apparatuur?
Ik heb nogmaals de motorola tv-ontvanger uitgeprobeert.
De serie informatie ontbrak, maar alle opnames stonden onder elkaar.
De problemen met afspelen waren aanwezig, maar uiteindelijk na meerdere keren proberen waren de opnamen wel te starten.
Met de Arcadyan heb ik seriegegevens, maar de problemen met afspelen zijn veel hardnekkiger.
Oudere opnames lijken iets makkelijker te starten dan nieuwere. Er zijn echter opnames bij die na 10 keer proberen nog niet starten. Soms is terugkijken dan nog een oplossing, maar het is hoogst vervelend.

Daarnaast heb ik het probleem met de zwakke wifi uitgestest en kan ik hiervoor een afspraak maken.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @beadasilva, Susan is inmiddels met vakantie, maar ik neem het van haar over om ervoor te zorgen dat jouw diensten weer optimaal werken. De foutcode is inmiddels verdwenen, begrijp ik dat goed? Je kunt nog steeds niet de opnames bekijken en terugkijken werkt ook nog niet. Daarnaast lees ik dat je WiFi problemen hebt. Heb je onze WiFi tuner tool een doorlopen? Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je kunt bijvoorbeeld wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Ik hoop dat er aan de hand van deze tool een nieuw modem uitkomt, die ook het probleem met de opnames en terugkijken oplost. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
De motorola werkt ook niet goed. We hebben sinds kort één wifi versterker, omdat de wifi ook niet optimaal functioneert. Vaak korte uitval en bereik is aleen beneden acceptabel. Dit staat los van de tv-ontvanger denk ik, maar het zou misschien aan de expireabox kunnen liggen. We hebben volgens mij alles geprobeerd, ook de motorola. Dus ik zie geen mogelijkheden meer om te proberen
Vanmorgen kon ik uiteindelijk een opname starten en toen herstartte de tv-ontvanger middenin de opname ineens.
Reputatie 7
Badge +20
Dankjewel. Je geeft aan dat het op de arcadyan speelt, op de motorola heb je dit probleem niet? Zou je ze eens van plaats willen ruilen? Mocht het probleem meegaan met de arcadyan moeten we kijken of het een optie is om die om te ruilen voor een nieuwe tv-ontvanger.

Reageer