Beantwoord

Foutcode 307 bij eerste keer opstarten

  • 22 June 2021
  • 7 reacties
  • 306 keer bekeken

Hallo. 

Ik krijg foutcode 307 bij de eerste keer opstarten. Jullie online hulp programma kwam er niet uit dus ik al helemaal niet…

Wat moet ik doen?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 24 June 2021, 14:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @1985roy, welkom op ons forum!
Deze foutcode kan vanalles betekenen maar komt er eigenlijk op neer dat jouw ontvanger geen verbinding heeft met onze centrales. zie ook (Foutcode 307)

Je schrijft in je bericht dat je deze melding bij de eerste keer kreeg.
Kreeg je daarna een andere foutcode of loop je ergens anders tegenaan?
 

  • Werkt je internet nog wel?
  • Kun je toelichten hoe je TV ontvanger verbonden zit met je experiabox? Zitten daar nog apparaten tussen of rechtstreekse kabels?
  • Gebruik je meerdere TV ontvangers? Zoja, kun je ze dan eens met elkaar omwisselen?
  • Hoe branden de lampjes op je apparaten?

Beste Thomas.

Fijn dat er iemand reageerd.

Ik krijg alleen foutcode 307. Verder kom ik ook niet.

Ons huis is voorzien van coax dus ik heb de box en het modem gekoppeld met een draadloze ontvangers welke ik bij jullie gekocht heb. De Lampjes op de ontvangers zijn constant wit.

Interlampje knippert, powerlampje en WiFi is constant.

Ik gebruik 1 tv ontvanger.

Ik heb best wel wat gedoe en gezeur met Ziggo gehad over service en defecte ontvangers. Daarom ben ik overgestapt naar kpn maar dit voorspelt niet veel goeds...

Ik zou beginnen met het “resetten” van de draadloze verbindings-set, en daarvoor ook eerst nog even gewoon bekabeld, dus direct van experiabox met een utp kabel naar je tv decoder, of deze fout dan nog steeds er is ?

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je toelichting @1985roy, zoals @Rattenplan hierboven al impliceert zit dit probleem hem vaak in de draadloze verbindingssets.
Daar hebben we gelukkig een paar handleidingen en topics over!
 

Op deze pagina vind je 5 stappen om problemen met je draadloze verbindingssets op te lossen.
In de onderstaande topics kun je hier ook meer informatie over vinden:

​​​​​​​

 

Modem aangesloten met de dsl output met de grijze kabel naarde isra in de meterkast.

Ethetkabel uit uitgang 1 naar de digitale ontvanger.

Digitale ontvanger dmv HDMI kabel naar de tv.

Foutmelding dbl 307.

Modem geherstart en tv ontvanger geherstart zoals de tv aangeeft maar niks werkt.

Reputatie 7
Badge +20

Als je TV ontvanger deze foutcode geeft terwijl deze met een rechtstreekse kabel op de experiabox zit gaat er wellicht iets anders niet helemaal goed.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @1985roy, ik heb meteen even meegekeken. Ik zie dat je abonnement simpelweg nog niet ingegaan is. Ons systeem wacht nog op het modem dat zich bij ons aan moet melden. Dit zou allang gebeurd moeten zijn natuurlijk.
Werkt het internet al wel via die aansluiting?

De snelste manier om hierover in contact met ons te komen is telefonisch via 0800-0402 of via de chat op www.kpn.com/service. Zoals het er nu uit ziet moet er toch een ticket aangemaakt worden of een monteur aangestuur worden.