Beantwoord

Foutcode 36 op HMB2260 kastje voor Itv

  • 4 March 2021
  • 22 reacties
  • 275 keer bekeken

Reputatie 1

Goede middag,
Heb sinds kort een tweede TV in huis en wilde daar mijn tweede ITV kastje voor gebruiken maar ik krijg die met geen mogelijkheid aan de praat. Ik krijg steeds “Foutcode 36” te zien. Wat ik ook doe. Ik heb ook al gepoogd de software te verwidjeren middels het menu in het iTV kastje op te roepen tijdesn het booten ervan in het begin zoals ik hier ergens gevonden had maar ook dat werkt niet.
Melding “Activatie is mislukt error 36”.
Dit kastje is nooit gebruikt en ligt al meerdere jaren in de doos in de kast zoals ooit gelevrd door KPN. Alles dus nieuw en ongebruikt.
Zie melding op bijgaande foto’s mbt de error en de hardware in het itv kastje. Kastje hangt rechtsreeks aan mijn Experia V9 kastje. Uiteraard alles al een keer uit en aan gedaan etc. Aangesloten op de poort van mijn eerste iTV kastje op de experiabox (die wel werkt) en ook daar geen reacties anders als onderstaand scherm.  Verder als dit kom ik dus niet. Ook niet met terug zetten naar fabrieksinstellingen en de andere opties die er nog in dit menuutje staan.

 

Iemand enig idee? Of is het kastje gewoon naar de knoppen en moet ik een nieuw kastje regelen bij KPN?

Alvast bedankt voor jullie moeite.
 

 

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 6 March 2021, 18:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Tsmit ,

 

Op de site staat het volgende:

Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder tv-menu?

Hieronder vind je de reset stappen als het menu niet beschikbaar is:

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zien van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger.

Let op: Door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3 seconden ingedrukt

4. Ga naar [Software verwijderen].

5. Selecteer [Software verwijderen] door 4-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.

6. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software in. Dit kan 20 tot 30 minuten duren.

Let op: Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het inladen.

 

Groet Bart

Reputatie 1

Hoi @Bart_2020,
Dat zijn de stappen die ik gevolgd heb en dan krijg ik dus de genoemde foutmelding.
Het info scherm is de eerste stap in dat menu en de stap verwijderen de derde optie. Ook de vierde optie herstel fabrieksinstellingen geeft dezelfde foutmelding.
Dus dat is helaas niet de oplossing.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Tsmit ,

Dat is een oude bootloader, omruilen is dan blijkbaar de enige oplossing.

Als je profiel is ingevuld (niet hier) kan een moderator de omwisseling in gang zetten.

Groet Bart

Reputatie 1

Hoi @Bart_2020 ,

wat bedoel je met “Als je profiel is ingevuld (niet hier)”? Het profiel voor het forum?

Grt Tom.

Reputatie 1

Forum profiel is ingevuld.
Lezen de moderators mee of moet ik die op een of andere manier inlichten hierover?

Wederom bedankt.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Tsmit ,

Ja het forum profiel: profile

Het kan ook zijn dat onder jou configuratie een andere TV-ontvanger hangt.

Groet Bart

 

Goede middag,
Heb sinds kort een tweede TV in huis en wilde daar mijn tweede ITV kastje voor gebruiken maar ik krijg die met geen mogelijkheid aan de praat.

Je hebt in je tweede huis vast een internetabo afgesloten, maar heb je daar ook een tv-abo bij genomen? Ik vermoed van niet want anders had je daar ook een ontvanger bij gekregen. Ik denk daarom dat er daar geen tv-signaal op je internetaansluiting zit, maar een moderator kan daar de komende dagen vast uitsluitsel over geven. Heb je de 2de ontvanger op je hoofdadres al eens geregistreerd (o.a. abonneenummer en PIN-code invoeren)? Wellicht dat een correct geregistreerde ontvanger wel werkt

Wat je nog wel kunt doen is De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning | KPN Community en dan via Chromecast naar je tv. 

Reputatie 1

@Bart_2020 profiel hier heb ik helemaal ingevuld. Dus dat moet gaan lukken dan. 
 

@Henk2304 tweede huisje is het helaas niet. Alleen tweede tv in huis. Dus gewoon zelfde abo en experia als eerste tv. 

 

@Henk2304 tweede huisje is het helaas niet. Alleen tweede tv in huis. Dus gewoon zelfde abo en experia als eerste tv. 

Oeps, niet goed gelezen:flushed:

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Tsmit, jammer dat het niet lukt om de ontvanger aan de praat te krijgen bij je nieuwe 2e tv :slight_frown:

Het lukt me zelf niet om hem te vervangen, juist omdat hij nog niet eerder aangemeld is geweest en hij ‘niet bestaat’ volgens m'n systeem. Ik schakel dan ook even de hulp in van de logistieke afdeling. Het is daar iets drukker dan normaal op het moment, waarschijnlijk zal je in de loop van volgende week bericht ontvangen over de omruiling!

 

Reputatie 1

Hoi @Maja_ 

is helemaal goed. Ik hoor cq lees het wel. 
Idd nog nooit gebruikt bij gebrek aan tweede tv. 😁

Mvg Tom. 

Reputatie 7
Badge +20

Tja, zonder tv is het lastig tv kijken natuurlijk :wink:

Duurt misschien nog even, maar gaat helemaal goed komen!

Reputatie 1

Hallo @Maja_ ,

Is er al iets bekend toevallig?

Dank je. 

Mvg. Tom 

Reputatie 7
Badge +20

Nog niet @Tsmit, ik heb nog niet de terugkoppeling ontvangen dat het verzoek is behandeld. De logistieke afdeling werkt niet in het weekend dus hopelijk morgen!

Reputatie 7
Badge +20

Yes, ik heb die terugkoppeling nu wel! Morgen ligt het pakketje voor je klaar bij de Jumbo aan het Europaplein, heb je hier zelf ook een sms’je over ontvangen met meer info?

Reputatie 1

Hoi @Maja_ 

 

ik kreeg net sms dat er idd vanaf morgen een pakket klaar zou liggen. 
 

hartelijk bedankt voor je moeite. 
 

mvg Tom. 

Reputatie 7
Badge +20

Top! Graag gedaan hoor :slight_smile: Laat je even weten of alles in orde is nadat je 'm aan hebt gesloten?

Reputatie 1

Doe ik @Maja_ 

 

als het meezit kan ik hem vanmiddag ophalen. Anders morgen. 
laat het je weten. 
 

grt. Tom. 

Reputatie 1

@Maja_ 

 

heb je pb gestuurd. Is met niet duidelijk wat ik moet retourneren. Ik dacht complete set maar pakketje wat ik krijg als ik mijn pakket inlever is te klein om de hele set te bevatten. En ik krijg het niet voor ik mijn eigen inlever dus kan het ook niet controleren wat er in zit en ik dus zelf moet houden. 
 

kun je nog keer uitkomst bieden in deze. 
 

bvd. 
 

Tom Smit. 
 

 

Reputatie 7
Badge +20

Privébericht beantwoord! Laat je weten of het goed is gegaan met het omruilen en aansluiten?

Reputatie 1

Hi @Maja_ 

spullen zijn binnen en na aantal

updates werkt alles prima. 
 

bedankt voor je hulp. 
 

Grt. Tom. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah helemaal super! Graag gedaan :blush: