Beantwoord

Foutcode

• 23 juni 2017
  • 4 reacties
  • 113 keer bekeken

Hallo,
Ik krijg steeds als ik een programma wil terug kijken: "er is een fout ontstaan bij het laden van de opname". Kunnen jullie mij hier alstublieft mee helpen
Heel erg bedankt
icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 23 juni 2017, 21:50

Beste @Senna warger, kunt u eventueel de tv ontvanger eens een reset willen geven? Zo kunt u dat doen:

Waarom de KPN interactieve TV-Ontvanger resetten?
  • Je ontvanger reageert traag of loopt soms vast.
  • Je krijgt een foutcode.
  • Missende informatie in de Electronische Programma Gids.
  • Missende opnamen.
  • Je hebt wel geluid maar geen beeld.
  • Overige problemen die softwaregerelateerd kunnen zijn.

Herstart al geprobeerd?

Als je problemen hebt met je tv-ontvanger, kan je eerst proberen om de ontvanger te herstarten. Dit kan je op de volgende manier doen:
  • Zet de tv-ontvanger op stand-by
  • Schakel de tv-ontvanger uit door de stroomkabel te ontkoppelen.
  • Wacht 30 seconden en steek de stroomstekker weer in het stopcontact
  • Het zal zo'n 7 minuten duren voordat de tv-ontvanger is opgestart
  • Haal de tv-ontvanger uit stand- by en wacht totdat Nederland 1 in beeld verschijnt
  • Als een herstart je storing niet heeft opgelost, kan je de Tv-ontvanger resetten.

Er zijn 2 manieren om een reset uit te voeren:

Manier 1:

• Druk op 'menu' van de witte afstandsbediening.
  • Ga naar 'Instellingen', druk op OK.
  • Druk nu 2x op de 'gele' knop van de witte afstandsbediening.
  • Zet nu beide opties op 'Ja' (Dit kan je doen door het pijltje naast 'Nee' te selecteren en OK te drukken op de afstandsbediening. 'Nee' verandert nu in 'Ja'.)
  • Selecteer 'Bewaar instellingen' en druk op OK
  • Kies 'Ja' om door te gaan.

De TV-ontvanger wordt nu gereset en de software wordt opnieuw ingeladen. Dit kan enkele minuten in beslag nemen.

Manier 2:
  • Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar aan de achterkant of ontkoppel de stroomkabel.
  • Wacht 30 seconden.
  • Zet de de tv-ontvanger aan met de schakelaar of sluit de de stroomkabel aan.
  • Druk als de eerste stip/streep in beeld komt kort op de standby-knop op de bovenkant van de tv-ontvanger. Je krijgt nu het Systeem menu in beeld.
  • Zet de selectie op 'Software verwijderen' door de standbyknop verschillende keren kort in te drukken.
  • Selecteer 'Software verwijderen' door 3 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.

De ontvanger wordt opnieuw opgestart en de software wordt opnieuw geladen. Dit kan enkele minuten duren.

Laat u het weten of het gelukt is? Dit wil het probleem nog wel eens oplossen. 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste @Senna warger, kunt u eventueel de tv ontvanger eens een reset willen geven? Zo kunt u dat doen:

Waarom de KPN interactieve TV-Ontvanger resetten?
  • Je ontvanger reageert traag of loopt soms vast.
  • Je krijgt een foutcode.
  • Missende informatie in de Electronische Programma Gids.
  • Missende opnamen.
  • Je hebt wel geluid maar geen beeld.
  • Overige problemen die softwaregerelateerd kunnen zijn.

Herstart al geprobeerd?

Als je problemen hebt met je tv-ontvanger, kan je eerst proberen om de ontvanger te herstarten. Dit kan je op de volgende manier doen:
  • Zet de tv-ontvanger op stand-by
  • Schakel de tv-ontvanger uit door de stroomkabel te ontkoppelen.
  • Wacht 30 seconden en steek de stroomstekker weer in het stopcontact
  • Het zal zo'n 7 minuten duren voordat de tv-ontvanger is opgestart
  • Haal de tv-ontvanger uit stand- by en wacht totdat Nederland 1 in beeld verschijnt
  • Als een herstart je storing niet heeft opgelost, kan je de Tv-ontvanger resetten.

Er zijn 2 manieren om een reset uit te voeren:

Manier 1:

• Druk op 'menu' van de witte afstandsbediening.
  • Ga naar 'Instellingen', druk op OK.
  • Druk nu 2x op de 'gele' knop van de witte afstandsbediening.
  • Zet nu beide opties op 'Ja' (Dit kan je doen door het pijltje naast 'Nee' te selecteren en OK te drukken op de afstandsbediening. 'Nee' verandert nu in 'Ja'.)
  • Selecteer 'Bewaar instellingen' en druk op OK
  • Kies 'Ja' om door te gaan.

De TV-ontvanger wordt nu gereset en de software wordt opnieuw ingeladen. Dit kan enkele minuten in beslag nemen.

Manier 2:
  • Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar aan de achterkant of ontkoppel de stroomkabel.
  • Wacht 30 seconden.
  • Zet de de tv-ontvanger aan met de schakelaar of sluit de de stroomkabel aan.
  • Druk als de eerste stip/streep in beeld komt kort op de standby-knop op de bovenkant van de tv-ontvanger. Je krijgt nu het Systeem menu in beeld.
  • Zet de selectie op 'Software verwijderen' door de standbyknop verschillende keren kort in te drukken.
  • Selecteer 'Software verwijderen' door 3 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.

De ontvanger wordt opnieuw opgestart en de software wordt opnieuw geladen. Dit kan enkele minuten duren.

Laat u het weten of het gelukt is? Dit wil het probleem nog wel eens oplossen. 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Senna, vervelende situatie! Heb je het probleem ondertussen op kunnen lossen met de hulp van Dennis? Als dat onverhoopt niet het geval is ben in net zoals Peter benieuwd of je tv ontvanger bekabeld, of via een draadloze verbindingsset aangesloten is. Ook ontvang ik graag een reactie op m'n privébericht als het probleem nog steeds speelt: ik kijk dan of ik op jouw verbinding kan achterhalen wat er precies aan de hand is!
Reputatie 7
Badge +21
Hi Senna, aangezien ik geen reactie van je heb ontvangen neem ik aan dat het probleem opgelost is! Als er in de toekomst weer een keer iets is weet je ons te vinden 🙂
Reputatie 7
Dit wordt soms (ook) veroorzaakt door een "Draadloze" verbindingsset (via het stopcontact). Zit die er soms tussen?

Reageer