Beantwoord

Foutcode 561 TV-ontvanger KPN iTV

  • 28 April 2019
  • 15 reacties
  • 1386 keer bekeken

Mijn 2e TV-ontvanger geeft foutcode 561 (geen verbinding met modem), de 1e TV-ontvanger doet het gewoon. Als ik 1e en 2e ontvanger omwissel, blijft foutcode op 2e ontvanger. Dit ligt dus aan de ontvanger en niet aan de kabels naar de ontvanger. Kan ik de 2e ontvanger omruilen?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jos1963 2 May 2019, 12:53

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Ff Googlen, dan kom je dr achter dat het waarschijnlijk aan je netwerk ligt. Schakel alle andere apparaten maar eens uit. Vervolgens modem resetten en de kastjes opnieuw aansluiten.

Ik gok dat het kastje omruilen niets uithaalt.
Reputatie 7
Badge +22
Beste @Jos1963 welke internet + TV abonnement heb je? En wat is je maximale internetsnelheid komt er binnen? 🤔
Beste Dennis, Ik heb Internet+TV met 2 gratis HD-ontvangers (Motorola VIP1853). Ik krijg internet binnen met 15Mbit/s (maar ik heb de 2 HD-ontvangers niet tegelijk in gebruik).
Reputatie 7
Badge +22
@Jos1963 de 1853 zijn oude beestjes! Deze kun je omruilen voor een Arcadyan HMB2260 of een Arris. Je kunt ze 1 voor 1 omruilen, eerst de ene vervangen, heb je een nieuwe in huis? Daarna de andere vervangen met de link die ik je gaf.
Reputatie 7
Badge +22
Ik krijg internet binnen met 15Mbit/s (maar ik heb de 2 HD-ontvangers niet tegelijk in gebruik).
Dat is inderdaad niet veel, ik denk dat daar misschien het probleem zit, 1 HD gebruikt ook 7 à 8 Mbit/s. Wat is het maximale wat je kunt halen op je adres? Zou je eens op Fourstack willen kijken, en een screenshot willen plaatsen? (Je postcode even weghalen)
De 1853'ers zijn, indien nog nooit aangemeld, nu ook niet meer aan te melden. Alleen al aangemelde ondersteunt KPN nog enigszins.

Aangezien deze nog nooit is aangemeld kun je 'm alleen omwisselen via een KPN moderator v.h. forum. De ontvanger (ook een 1853 begrijp ik) die wel gebruikt wordt kan omgewisseld via de link die Dennis geeft in het woordje omruilen.
Reputatie 7
Badge +22
Beste @Jos1963,

We hebben niks meer van je vernomen? Kunnen we je nog verder helpen?
Eerste ontvanger is al aangemeld voor omruil.
Reputatie 7
Badge +22
Eerste ontvanger is al aangemeld voor omruil.
Dat is al erg fijn, we horen het wel of de eerste ontvanger perfect werkt. Daarna kun je de andere omruilen. als je de eerste in werking hebt. 😉
De 1e ontvanger is inmiddels omgeruild naar Arcadyan HMB2260 en geinstalleerd. Hoe kan ik de 2e onrtvanger Motorola VIP1853 omruilen (deze is defect)? In de servicetool zie ik alleen de nieuwe Arcadyan terug en niet de oude Motorola.
Reputatie 7
Badge +22
De 1e ontvanger is inmiddels omgeruild naar Arcadyan HMB2260 en geinstalleerd. Hoe kan ik de 2e onrtvanger Motorola VIP1853 omruilen (deze is defect)? In de servicetool zie ik alleen de nieuwe Arcadyan terug en niet de oude Motorola.
@Jos1963 deze kun je ook omruilen met de zelfde link, of lukt dit niet? Anders zou je het via de chat kunnen doen.
Laat je het weten of het gelukt is?
Ik herhaal het dan nog maar eens indien je het gemist hebt.

De 1853'ers zijn, indien nog nooit aangemeld, nu ook niet meer aan te melden. Alleen al aangemelde ondersteunt KPN nog enigszins.

Aangezien deze nog nooit is aangemeld kun je 'm alleen omwisselen via een KPN moderator v.h. forum. De ontvanger (ook een 1853 begrijp ik) die wel gebruikt wordt kan omgewisseld via de link die Dennis geeft in het woordje omruilen.
Reputatie 7
Badge +20
Dag Jos. Ik help je graag met het omwisselen van die tweede ontvanger. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt? Vermeld je ook nog even het serienummer van je ontvanger in het profiel?
Omruil 2e ontvanger is inmiddels via de chat geregeld! In de omruil-tool is vaak maar 1 ontvanger zichtbaar, ook al heb je er 2 (en heb je ook een abonnement voor 2).
Reputatie 7
Badge +20
Ha! Goed om te horen dat het al is opgelost!

Reageer