Beantwoord

Foutcode 563 op tv-ontvanger, aangesloten op SuperWifi

  • 12 October 2021
  • 17 reacties
  • 6219 keer bekeken

Sinds gisteren foutcode 563 op mijn interactieve tv ontvanger. Heb het kastje aangesloten middels een kpn super wifi punt en dit heeft altijd prefect gewerkt. Echter sinds gister foutcode 563 heb alle stappen al doorlopen alles gereset ook mijn router en de wifi punten maar het probleem blijft zich voordoen. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? (Ben zef aardig technisch maar dit lukt me op geen enkele manier)

icon

Beste antwoord door Eric89 12 October 2021, 12:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Badge +19

De tv ontvanger aansluiten op de super Wi-Fi wordt vaker gedaan maar het wordt niet gegarandeerd.  Je kan proberen de ontvanger direct met een kabel aan te sluiten op het modem.  Als je dan geen foutcode krijg weet je dat het met de super Wi-Fi bij jou niet lukt. Ik vermoed dat igmp snooping roet in het eten gooit.  De super wifi gebruik je immers als switch. Hier kan je lezen wat het is.

De tv ontvanger aansluiten op de super Wi-Fi wordt vaker gedaan maar het wordt niet gegarandeerd.  Je kan proberen de ontvanger direct met een kabel aan te sluiten op het modem.  Als je dan geen foutcode krijg weet je dat het met de super Wi-Fi bij jou niet lukt. Ik vermoed dat igmp snooping roet in het eten gooit.  De super wifi gebruik je immers als switch. Hier kan je lezen wat het is.

Bedankt voor je reactie Joep. Ik begrijp helemaal wat jij bedoelt alleen is het toch gek dat ik dit al een jaar in gebruik heb en tot op heden was dit zonder problemen. Hebben ze dan iets veranderd waardoor dit niet meer zou kunnen?

Reputatie 6
Badge +7

Die code betekent dat je tv ontvanger een verkeerd ip adres krijgt. Heb je naast de experiabox nog een andere router in je netwerk hangen? 

Badge +19

Ik ben het vaker tegen gekomen.  Lang gaat het goed maar dan ineens gaat het mis. Ga eerst even testen om te kijken of dat echt het probleem is. Kan ook een kapot stekkertje zijn. Altijd lastig om uit te vogelen waar zo'n probleem door wordt veroorzaakt. 

Reputatie 6
Badge +7

Foutcode 563 geeft aan dat de tv-ontvanger een onjuist IP-adres ontvangt om op het netwerk te komen. Heb je extern apparatuur aangesloten op de Experia Box die hiervoor zou kunnen zorgen? Zoals een extra repeater of router? Zo niet, dan kan je de tv-ontvanger loskoppelen, de Experia Box ook resetten en de tv-ontvanger opnieuw aansluiten?

Ik ben het vaker tegen gekomen.  Lang gaat het goed maar dan ineens gaat het mis. Ga eerst even testen om te kijken of dat echt het probleem is. Kan ook een kapot stekkertje zijn. Altijd lastig om uit te vogelen waar zo'n probleem door wordt veroorzaakt. 

Ook rechtstreeks aangesloten op het modem blijft die dezelfde melding geven.. :(

Reputatie 6
Badge +7

Ik ben het vaker tegen gekomen.  Lang gaat het goed maar dan ineens gaat het mis. Ga eerst even testen om te kijken of dat echt het probleem is. Kan ook een kapot stekkertje zijn. Altijd lastig om uit te vogelen waar zo'n probleem door wordt veroorzaakt. 

Ook rechtstreeks aangesloten op het modem blijft die dezelfde melding geven.. :(

En je hebt geen andere router of repeater aan je experiabox hangen die ip adressen uitdeelt? 

Ik ben het vaker tegen gekomen.  Lang gaat het goed maar dan ineens gaat het mis. Ga eerst even testen om te kijken of dat echt het probleem is. Kan ook een kapot stekkertje zijn. Altijd lastig om uit te vogelen waar zo'n probleem door wordt veroorzaakt. 

Ook rechtstreeks aangesloten op het modem blijft die dezelfde melding geven.. :(

En je hebt geen andere router of repeater aan je experiabox hangen die ip adressen uitdeelt? 

Nee alleen een drietal super wifi punten van de kpn en daarnaast een switch om meer bedraad aan te sluiten echter is het super wifi punt rechtstreeks aangesloten op het modem van kpn en loopt miet via de switch. Daarnaast zijn ook de playstation en Sonos box  aangesloten op een punt van de Kpn en deze werken allebei perfect. 

Reputatie 6
Badge +7

Ik ben het vaker tegen gekomen.  Lang gaat het goed maar dan ineens gaat het mis. Ga eerst even testen om te kijken of dat echt het probleem is. Kan ook een kapot stekkertje zijn. Altijd lastig om uit te vogelen waar zo'n probleem door wordt veroorzaakt. 

Ook rechtstreeks aangesloten op het modem blijft die dezelfde melding geven.. :(

En je hebt geen andere router of repeater aan je experiabox hangen die ip adressen uitdeelt? 

Nee alleen een drietal super wifi punten van de kpn en daarnaast een switch om meer bedraad aan te sluiten echter is het super wifi punt rechtstreeks aangesloten op het modem van kpn en loopt miet via de switch. Daarnaast zijn ook de playstation en Sonos box  aangesloten op een punt van de Kpn en deze werken allebei perfect. 

Heel vreemd dan dat die tv ontvanger een verkeerd ip adres krijgt. Het enigste wat ik dan nog kan bedenken is alles terug naar fabrieks instellingen zetten en alles een voor een opnieuw aansluiten. 

En wat @Joep1965 zegt klopt. het wordt officieel niet ondersteund maar zou wel gewoon moeten werken.

Tenminste dat doet het bij mij wel. Ik kijk op de slaapkamer zo tv

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Sanderkroes, goed om te zien dat er al zo veel hulp toegesneld is. Ook nog een suggestie van mijn kant: Misschien helpt het als je je tv-ontvanger tijdelijk rechtstreeks op de Experia Box aansluit, zodat ‘ie weer verbinding krijgt. Ik durf niet toe te zeggen of het weer werkt als je 'm daarna weer aansluit zoals je het nu ingericht hebt, maar mogelijk is dat het proberen waard.

Hi @Sanderkroes, goed om te zien dat er al zo veel hulp toegesneld is. Ook nog een suggestie van mijn kant: Misschien helpt het als je je tv-ontvanger tijdelijk rechtstreeks op de Experia Box aansluit, zodat ‘ie weer verbinding krijgt. Ik durf niet toe te zeggen of het weer werkt als je 'm daarna weer aansluit zoals je het nu ingericht hebt, maar mogelijk is dat het proberen waard.

Bedankt voor je reactie. Ik heb nu echt werkelijk waar alles geprobeerd rechtstreeks op het modem (gereset) en toen het kpn kastje als enige aangesloten en nog steeds dezelfde foutcode helaas 

Reputatie 6
Badge +7

Hi @Sanderkroes, goed om te zien dat er al zo veel hulp toegesneld is. Ook nog een suggestie van mijn kant: Misschien helpt het als je je tv-ontvanger tijdelijk rechtstreeks op de Experia Box aansluit, zodat ‘ie weer verbinding krijgt. Ik durf niet toe te zeggen of het weer werkt als je 'm daarna weer aansluit zoals je het nu ingericht hebt, maar mogelijk is dat het proberen waard.

Bedankt voor je reactie. Ik heb nu echt werkelijk waar alles geprobeerd rechtstreeks op het modem (gereset) en toen het kpn kastje als enige aangesloten en nog steeds dezelfde foutcode helaas 

Wat noem jij resetten @Sanderkroes ? 

Alles stroomloos maken en weer insteken of met een paperclip het reset knopje een aantal seconden indrukken?

Hi @Sanderkroes, goed om te zien dat er al zo veel hulp toegesneld is. Ook nog een suggestie van mijn kant: Misschien helpt het als je je tv-ontvanger tijdelijk rechtstreeks op de Experia Box aansluit, zodat ‘ie weer verbinding krijgt. Ik durf niet toe te zeggen of het weer werkt als je 'm daarna weer aansluit zoals je het nu ingericht hebt, maar mogelijk is dat het proberen waard.

Bedankt voor je reactie. Ik heb nu echt werkelijk waar alles geprobeerd rechtstreeks op het modem (gereset) en toen het kpn kastje als enige aangesloten en nog steeds dezelfde foutcode helaas 

Wat noem jij resetten @Sanderkroes ? 

Alles stroomloos maken en weer insteken of met een paperclip het reset knopje een aantal seconden indrukken?

Uiteraard met een sateprikker de router resetten. Ondertussen nog 2x alles gereset en nu heb ik het eindelijk voor elkar al duurde dit helaas wel even

Reputatie 7
Badge +19

@Sanderkroes Ondanks dat het je veel moeite gekost heeft ben ik blij om te horen dat 't allemaal weer werkt. Fijn dat je het laat weten. Als we met je mee kunnen denken of als je toch iets opmerkt, dan weet je ons hier te vinden op het forum.

Reputatie 1

Hier de oplossing net gevonden. Via het WiFi punt krijg je de 563 melding wanneer er een update via het WiFi punt verzonden worden zal. Heb de update rechtstreeks via de ethernet kabel op t modem gedaan en daarna weer aangesloten via t super wifi punt... En tadaaaa 🌟 hij deed t weer ☺.

 

Groetjes Joyce 

Badge

Hier de oplossing net gevonden. Via het WiFi punt krijg je de 563 melding wanneer er een update via het WiFi punt verzonden worden zal. Heb de update rechtstreeks via de ethernet kabel op t modem gedaan en daarna weer aangesloten via t super wifi punt... En tadaaaa 🌟 hij deed t weer ☺.

 

Groetjes Joyce 

 Dit probleem had ik idd ook.. wilde software update en kreeg ook 563 melding… maar na idd rechtstreeks op de modem aan te sluiten update installeren kon ik hem erna wel weer via de superwifi zonder probleem aansluiten.. Maar wel irritant dat het zo moet als je update zou wille binnenhalen 😓

Reputatie 1

Hier de oplossing net gevonden. Via het WiFi punt krijg je de 563 melding wanneer er een update via het WiFi punt verzonden worden zal. Heb de update rechtstreeks via de ethernet kabel op t modem gedaan en daarna weer aangesloten via t super wifi punt... En tadaaaa 🌟 hij deed t weer ☺️.

 

Groetjes Joyce 

 Dit probleem had ik idd ook.. wilde software update en kreeg ook 563 melding… maar na idd rechtstreeks op de modem aan te sluiten update installeren kon ik hem erna wel weer via de superwifi zonder probleem aansluiten.. Maar wel irritant dat het zo moet als je update zou wille binnenhalen 😓

 

 

Jazeker... Ik merk nu wel dat het echt alleen is op het moment dat de stroom er is af geweest en er een update is geweest (op dat moment/tijdens de stroom er af was)? Want heb 1 a 2 maanden normaal kunnen kijken.. Stroom was er perongeluk af en heb deze code weer. Ik wissel hem vaak gewoon om voor het kastje wat in de woonkamer staat en dan kun je gelijk weer tv kijken in de slaapkamer ☺.