Beantwoord

Foutcode 842

  • 16 May 2021
  • 3 reacties
  • 128 keer bekeken

Goedenavond 

Eerst duurde het aardig lang om van zender naar zender over te schakelen. 

Paar dagen later bij overschakelen naar andere zenders haperde deze paar sec om daarna goed beeld en geluid te krijgen. Druk je snel 2x op een volgende zender, had je dit probleem niet.

 

Heb de tv ontvanger uitgeschakeld, dit hielp niet. Daarna de modem uitgeschakeld. Ik kreeg foutcode 143. Stekkers van ontvanger en modem eruitgehaald. Gewacht, alles aangezet en nu krijg ik foutcode 842.

 

Wederom alles uitgezet, aantal seconden gewacht en weer het zelfde. Alle lampjes branden incl internet. In slaapkamer werk de ontvanger ook zonder foutmeldingen, alleen in de woonkamer niet.

 

Ik heb alle stappenplannen uitgevoerd die ik maar kon vinden op jullie website/forum  zonder baat. 

 

Tevens getracht modem te resetten, maar via menuknop kan ik op fabrielsinstellingen drukken wat ik wil, maar dat werkt niet. De aan en uit knop op de ontvangerzelf ook aantal sec ingedrukt, in de hoop dat dat ook een soort reset is, maar helaas.

Alle kabels gecontroleerd, internet kabel is net nieuw.

 

Wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 18 May 2021, 08:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Tweety200, welkom hier.

Problemen met de tv dus in de woonkamer. Foutcode 842. Je hebt al heel veel ondernomen. Zo ook de stappen op de site voor foutcode 842 neem ik aan? Niets helpt. :(

Heb je ook een andere poort op het modem geprobeerd? Andere kabel voor de zekerheid. Of de ontvangers omgeruild van plek, verhuist het probleem dan met de ontvanger mee? 

Hoi @Bart_Z 

Ik was/ben paar dagen weg. Als het goed is, is de foutcode nu weg. De volgende dag deed hij het.

Alleen het zappen naar een andere zender is drama. Beeld schokt en blijft hangen, geluid kraakt en hapert voor paar sec. Gekke is dat als je 2x achterelkaar op knopje van zender wisselen drukt (je slaat dan 1 zender over) dan totaal geen problemen.

 

Ik kreeg overigens wel een SMS dat KPN afgelopen week bezig was met onderhoud. Dus wie weet is dat nu wel verholpen, maar kan dit nog niet checken.

 

Indien nog niet is opgelost zal ik het met 2de ontvanger proberen. Wie weet ligt het aan ontvanger.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben heel benieuwd. Ik hoop op goed nieuws. :)