Beantwoord

foutcode 842; geen tv signaal, maar wel internet

  • 15 April 2019
  • 7 reacties
  • 892 keer bekeken

Na twee jaar probleemloos tv en internet sinds gisteren uitval tv en foutcode 842.
TV ontvanger op ander poort aangesloten, en werkt goed. Dus geen fout in de TV ontvanger.
Ook poorten gewisseld op de Experia box; andere poorten werken goed. Kennelijk toch de kabel.
Maar internet via deze kabel werkt wel.
Wat nu?

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door wjb 15 April 2019, 19:18

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @theoheijsteeg. Welkom op het forum. Wat vervelend dat je deze foutcode te zien krijgt. Deze foutcode krijg je meestal te zien wanneer je tv-ontvanger geen verbinding maakt met ons netwerk. Haal de gele stekker van de ethernetkabel 10 seconden uit de tv-ontvanger en stop deze er daarna weer terug in. Zet daarna de tv-ontvanger uit en aan. Als je de ethernetkabel in een andere poort stopt van de ExperiaBox en het probleem blijft zicht voordoen, dan kan je het beste de netwerkkabel tussen de tv-ontvanger en ExperiaBox vervangen. Ik hoop dat dit je vraag beantwoord. Mocht je toch nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag van je!
Die stappen heb ik gezet en is me ook duidelijk.
Vreemd blijft dat ik over die kennelijk defecte kabel wel storingsvrij internet heb op mijn laptop.
Reputatie 7
Badge +21
Vreemd blijft dat ik over die kennelijk defecte kabel wel storingsvrij internet heb op mijn laptop.

Dat is inderdaad heel vreemd. Dat kan ik zelf ook niet verklaren. Heb je nog een tweede tv-ontvanger in huis? Zou je deze ontvanger op de defecte ethernetkabel willen aansluiten. Wellicht zit het probleem in het netwerkpoortje van de tv-ontvanger.
Ha Vikash,

Tv ontvanger gewisseld, geen tv signaal. Nog een keer 'defecte' kabel op pc aangesloten. Prima internetsignaal.

De discrepantie is en blijft niet logisch.
Reputatie 7
Vreemd blijft dat ik over die kennelijk defecte kabel wel storingsvrij internet heb op mijn laptop.
Dat kan prima gebeuren.
De TV ontvanger heeft een 100Mbps aansluiting wat betekent dat deze gebruik maakt van één aderpaar om met het netwerk te communiceren. Als er dan één data-ader geen contact maakt dan is er geen communicatie meer mogelijk.
De laptop daarentegen heeft een 1Gbps aansluiting en maakt daarmee gebruik van twee aderparen. Als daarbij ook één data-ader geen contact maakt, dan blijft er nog een aderpaar over voor de communicatie. Die communicatie zal dan geen 1Gbps meer zijn maar 100Mbps.
Reputatie 7
Badge +21
Heb je inmiddels de defecte ethernetkabel vervangen en is daarmee het probleem verholpen @theoheijsteeg?
Reputatie 7
Badge +21
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het probleem inmiddels is verholpen. Mocht dit niet het geval zijn, dan weet je ons te vinden!

Reageer