Beantwoord

Foutcode 842 op 1 tv ontvanger

  • 23 February 2021
  • 7 reacties
  • 3771 keer bekeken

Ik ervaar hetzelfde als in deze vraag. Twee ontvangers, waarbij er 1 de internetkabel niet herkent en de andere wel. De link heb ik ook uitgeprobeerd, maar heeft geen zin. Nog steeds foutcode 842.
Als ik naar fabrieksinstellingen of software verwijderen ga, dan lukt dat ook niet en geeft dezelfde foutcode 842. Is deze ontvanger nog te redden?

icon

Beste antwoord door Bart_2020 24 February 2021, 12:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Zetje ,

 Je tv-ontvanger heeft geen verbinding met je Experia Box / KPN Box of  een router stuurt een verkeerd IP-adres naar je tv-ontvanger. Deze foutcodes krijg je als je tv-ontvanger een verkeerd IP-adres krijgt.

Volg de instructies van de volgende link:

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-14-561-570.htm#

 

Groet Bart

Dankjewel Bart, Ik zal het vanavond proberen. Nog wel een vraag. Waarom werkt het op de ene ontvanger op die kabel dan wel goed, en de andere niet?

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Zetje ,

Vreemd, maar de DHCP server geeft niet het  goede IP adres.

Als het goed gaat zie je meldingen in de system log op de Experia box zoals “Reclaiming not used lease” |DHCPDISCOVER|DHCPREQUEST|DHCPACK of een foutmelding.

Vele oorzaken zoals, storing op de lijn, waardoor de request niet aankomt. Er kan een statisch adres zijn wat de DHCP server niet kent. Een tweede DHCP server. De Experia Box is op tilt, terugzetten naar fabrieksinstellingen bied dan soelaas. Daar is ook een topic voor.

De TV ontvanger kan gereset worden met topic KPN Interactieve TV Ontvanger resetten | KPN Community

Groet Bart

Terug naar fabrieksinstellingen of software verwijderen heb een aantal keren geprobeerd. Echter, dat doet hij niet, omdat hij dan weer de foutcode geeft.

Let wel, ik heb het over een kabel die gewoon werkt als ik de andere ontvanger er aan hang.

Helaas, Ik krijg met alle adviezen de ontvanger niet aan de praat.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Zetje ,

Is de Experia box al eens naar fabriek instellingen teruggezet ? Je verliest dan wel je persoonlijke instellingen als port forwarding etc. Maar de meeste klanten hebben dat niet.

Groet Bart

Hallo Bart, heb ik geprobeerd, maar dat lukt niet. Hij gaat dan weer naar de foutcode en daar kom ik niet doorheen.

Heb ondertussen zo geregeld dat ik een nieuwe ontvanger krijg.

Bedankt voor al je hulp! Was super.