Vraag

Foutcode AVS-500-10000 bij de Arris VIP2952

  • 13 October 2020
  • 6 reacties
  • 3730 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Bij de optie Terugkijken, maar ook bij het afspelen van een Opname, bevestig ik de keuze met de OK-toets. Het scherm gaat op zwart, vervolgens verschijnt de foutcode AVS-500-1000 in beeld. Ik krijg de vraag om het foutenrapport te verzenden, door op de OK-toets van de AB te drukken.

Op de andere, indentieke ontvanger in de slaapkamer werkt alles naar behoren.

Ik heb het probleem kunnen oplossen door de volgende stappen:

--Schakel de ontvanger uit met de kantelschakelaar aan de achterzijde

--Start de ontvanger na 10 seconden op. Druk op de gele toets en selecteer de optie:  “ Software verwijderen “, bevestigen met de OK-toets

--Het duurt ongeveer 15 tot 20 minuten om de oude software te verwijderen en de nieuwe software te downloaden en te installeren. 

--Let op ! De ontvanger start met beeld en geluid op, maar geeft de melding dat hij na 10 seconden uitschakelt. Hij gaat herstartten

--Tenslotte werkt de digitale ontvanger normaal en kun je weer Terugkijken en Opnames afspelen

 

Graag jullie ervaringen en een verklaring voor de genoemde foutcode.

 

Groeten van Ron van Helden


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Excuses voor de late reactie @ronaldrobert. Het is helaas erg druk de laatste tijd.

Sinds het downloaden van de nieuwe software werkt alles weer naar behoren? Of krijg je telkens deze foutcode te zien en moet je telkens weer de ontvanger resetten om alles weer te laten werken? 

Na de laatste update van de ontvangers zijn er wat problemen tevoorschijn gekomen, waaronder foutcodes bij het afspelen van een opname of problemen met terugkijken. Inmiddels zijn we bezig met definitieve oplossingen en zijn sommige problemen ook al verholpen. Ik vermoed dat deze foutcode van jou ook een gevolg is van de update. Mocht het probleem nog steeds spelen, dan is het nog even wachten op de nieuwe update. Vorige week, maar ook deze week nog, worden er updates uitgerold om de problemen met foutcodes op te lossen. Wellicht heb je dus de update al gehad ondertussen. 
 

Ik heb nu ook dat probleem ontvanger geeft aan beperkte modus.

 

EN NU???????

Volgens https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-avs-500-5005-avs-500-10000.htm betekent dat “Er is een probleem met de server in het netwerk. We werken aan een oplossing om dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen. Je kunt nog wel tv blijven kijken. Probeer het later nog eens.”. Hopelijk is dat waar en zijn ze er inderdaad mee bezig. Afwachten dus. Ik heb de melding hier ook. Ik heb het Arris kastje al twee keer enkele minuten van de spanning af gehad en weer opnieuw laten opstarten maar tevergeefs.

Hier is het probleem inmiddels opgelost.

Hier is het probleem inmiddels ook opgelost.

De oplossing van @ronaldrobert  uitgevoerd (software opnieuw geinstalleerd), maar bood (nog) geen soelaas (foutmelding AVS-500-10000 blijft verschijnen). Ik heb een Arris VIP2952 V2-ontvanger.

Dit was de oplossing:

 

  • Zet de ontvanger UIT met de kantelschakelaar aan de achterzijde
  • wacht 10 seconden
  • Zet de ontvanger AAN met de kantelschakelaar aan de achterzijde
  • Wacht tot het blauwe scherm verschijnt
  • Druk eenmaal op de ronde aan/uit-toets met groene LED op de bovenzijde van het toestel
  • Selecteer de optie: “Terug naar fabrieksinstellingen“ met afstandsbediening, bevestigen met de OK-toets
  • Het toestel start vervolgens normaal op, en alle functies zijn weer beschikbaar