Beantwoord

Foutcode stb-nmc-400

  • 25 February 2021
  • 6 reacties
  • 57 keer bekeken

Wij hebben al weken/ maanden problemen met de bovengenoemde foutmelding, super wifi routers gekocht, draadloze ontvangers er tussenuit en kabel aangesloten en nog steeds deze foutmelding, soms wel 3x per uur. Snelheid 88,99 met speedtest, we werken thuis dit probleem moet echt opgelost worden.

 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 27 February 2021, 13:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi @AM2010, niet fijn dat je al zo lang last hebt van deze foutmelding. Ik zoek graag met je mee naar de oplossing.

De foutmelding betekent dat de verbinding met de zender verbroken is. We hebben een servicepagina de je helpt om de foutmelding STB-NMC-400 te verhelpen, heb je deze stappen al doorlopen? Ik hoor graag of het is gelukt. Ik lees dat je daarnaast ook aangeeft dat je thuis werkt, hoe gaat het met de internetverbinding naast deze foutmelding op de tv?

Reputatie 7
Badge +9

Hier vandaag (13:15 uur) specifiek op kanaal 83 & 85 dat ik de code 400 foutmelding kreeg. Overige kanalen gewoon beeld. Glasvezelverbinding.

Beste Alexandra,

Ik had de servicepagina al gevonden en alle stappen doorlopen, foutmelding blijft. Internet doet het goed (na aanschaf van de super wifi )behalve als we de experia box opnieuw moeten opstarten om weer tv te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +19

@AM2010 Goed om te weten dat internet goed werkt. De foutmelding vertelt dat de tv-ontvanger geen goede verbinding met het netwerk krijgt, waardoor de foutmelding tevoorschijn komt. Ik heb iets meer informatie nodig om je er goed mee te kunnen helpen.

Wanneer krijg je deze foutmelding te zien en hoe vaak? Is het bijvoorbeeld alleen bij live tv kijken of ook bij andere functies? Hoe is de tv-ontvanger aangesloten op de Experia Box? En helpt het als je de tv-ontvanger een volledige reset geeft

Ik heb het even aangekeken gisteren hadden we weer een foutmelding onder een tv serie ( niet live) het gebeurd ook als ik opnemes bekijk, de interactieve tv is via de kabel aangesloten en heb al een volledige reset gedaan 

Reputatie 7
Badge +19

@AM2010 Het gebeurt ook wel bij gebruik van andere functies dus. Goed dat je de tv-ontvanger met een kabel aangesloten hebt op de Experia Box. Daar zit geen andere apparatuur tussen, toch? Maakt het verschil als je de kabel aansluit op een andere ethernetpoort van de Experia Box? Als je die mogelijkheid hebt, raad ik je ook aan om het met een andere kabel te proberen. Deze foutmelding heeft vaak te maken met de verbinding tussen het modem en de tv-ontvanger.