Vraag

Foutcode stb-nmc-400

  • 11 October 2021
  • 30 reacties
  • 777 keer bekeken

Badge

Foutcode  stb-nmc-400

Heb ondertussen een nieuw modem een nieuw zwart kastje

Alles is doorgemeten maar nog steeds deze melding  plus dat ik met internet regelmatig te zien krijg dat de verbinding is verbroken. Oa you tube.

Graag een echte oplossing   


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Lord Naughty! De foutmelding geeft aan dat de verbinding tussen de Experiabox en de tv-ontvanger instabiel is of dat deze is verbroken en niet opnieuw tot stand gebracht kan worden. Zou je aan kunnen geven hoe die verbinding is? Is dit via een internetkabel of bijvoorbeeld via een DVS? Hoe zit het daarnaast met de internetverbinding van andere apparaten? Zijn die wel stabiel of hebben andere apparaten ook last van instabiel internet? 

Badge

Nee niet draadloos maar gewoon bekabeld en heb het ook met mijn laptop dat ik de melding krijg geen verbinding en dat ik opnieuw moet laden.

Reputatie 7
Badge +17

@Lord Naughty zou je in dat geval je profiel in willen vullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Als alle apparatuur vernieuwd is maar je problemen blijft houden is de kans groot dat het verstandig is een monteur te sturen. Ik wil graag voor ik dat doe alles toch nog een keer doormeten. Ik heb nog wel een laatste vraag over de apparatuur thuis. Soms kan bijvoorbeeld een eigen router of dergelijke voor storing zorgen binnen de verbinding. Is er zoiets aanwezig?

Badge

Bram,

Heb het een en ander in mijn  profiel instellingen aangevuld.

Heb geen eigen router oid.

Monteur is al een keer langs geweest en heeft  de router toen vervangen.

Voor youtube wordt apart Google Chrome gebruikt.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Lord Naughty tot nu toe vind ik inderdaad niets raars. Ik wil dit toch gaan doorzetten om het op te laten lossen. Ik zie in de administratie dat er twee TV ontvangers aanwezig zijn. Zou je aan kunnen geven of het probleem op beide ontvangers speelt? En als dat niet zo is blijft het probleem dan ook terugkomen op het moment dat je de ontvangers van plek wisselt? Laat me dat nog even weten. Dan kan ik het voor je doorzetten om naar een stabiele TV ontvangst te werken. 

Badge

Die tweede ben ik even vergeten mede omdat ie boven staat  op de slaapkamer en ik weinig boven kijk.

Zal ze omdraaien maar de ontvanger beneden is pas vervangen.

Ik hou je op de hoogte

Reputatie 7
Badge +17

@Lord Naughty ik heb al even niks meer van je gehoord. Is het nog gelukt om de ontvangers van plek te wisselen?

Badge

Heb de zwarte kastjes verwisseld maar ik blijf problemen houden met internet verbindingen zowel op TV als laptop en dan bedoel ik laden duurt erg lang en moet vaak opnieuw laden.

Weet niet wat er mis is, leeg regelmatig  cache's en draai met een goede browser.

Reputatie 7
Badge +17

@Lord Naughty de verbinding tot aan het modem is stabiel en heeft de beloofde snelheid. Dus denk ik dat het probleem zich na het modem bevindt. Ik zou graag willen focussen op de foutcode. Begrijp ik goed uit je bericht dat de foutcode STB-NMC-400 op dezelfde locatie op het andere kastje ook naar voren komt? Of blijft de foutcode op het kastje maar dan op de andere locatie?

Badge

Deze foutcode laat zich op dit moment niet meer zien maar blijf meldingen krijgen van oa you tube en een aantal fora dat er opnieuw geladen moet worden dat de verbinding verbroken is en ik opnieuw moet laden. Het enige wat ik kan bedenken is dat het draadloze niet goed werkt.

Modem is stabiel, heb vannacht wat nw software langs zien komen.

Reputatie 7
Badge +17

Wat bedoel je precies met draadloze? Bedoel je hierbij op een ander apparaat dan je TV ontvanger? Of gebruik je bijvoorbeeld een Draadloze Verbindingsset? En bedoel je met Youtube dat deze blijft laden op de TV ontvanger? Goed om in ieder geval te horen dat het televisie signaal weer goed binnenkomt. 

Badge

Nee gebruik geen draadloze verbindings set  alles gaat hier via het modem en dit zie foto kom ik dus regelmatig tegen.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Lord Naughty kijk je in dit geval Youtube via onze tv-ontvanger of gebruik je een app op een smart tv? Heb je daarnaast verder nog last gehad van de STB-NMC-400 foutcode op de tv-ontvanger?

Badge

Ik kijk Youtube via de tv ontvanger en heb op dit moment geen  STB-NMC-400 fout codes meer langs zien komen.

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik denk in dit geval niet dat de Experiabox het probleem is. Zou je voor de zekerheid toch nog willen kijken of een reset van de tv-ontvanger helpt bij het weghouden van de problemen met de Youtube app? En maak je verder ook gebruik van andere apps op de ontvanger? Geven die geen foutmelding? 

Badge

Heb beide kastjes uit en aangehad. Alles opnieuw gestart. Instellingen in YT opnieuw erin gezet apart met Chrome. Geen blokkades erin gezet overigens.  Automatisch afspelen aan dus dat vinkje gebruikt. Ben ondertussen redelijk het spoor bijster. Soms na 3 nummers soms na 1 nummer stopt YT  bij het later afspelen, sowieso is dat hele proces doorlopen een drama. Bufferen, verbinding verbroken.  

O ja voor het  geval ik heb het NIET  over de melding dat er wordt gevraagd om de video  verder te spelen even de oke/enterknop een zetje te geven

Heb YT ruim een jaar zonder hikken gebruikt vanalles aangepast/vernieuwd. Internet afgestruind wat ev de oorzaak  kan zijn.

Gebruik alleen de YT app verder niets geen Amazon oid.

Reputatie 7
Badge +17

Wat bedoel je precies als je zegt dat je met Chrome de instellingen er in hebt gezet? Ik zag eerder ook het woord browser voorbij komen. Alleen is daarvan in onze ontvangers geen sprake.

Badge

Op mijn laptop gebruik ik voor YT Google Chrome als browser en mijn telfort  adres om in te loggen op de tv.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Dus als ik het samenvat is het op dit moment zo dat het tv kijken gewoon lukt via de ontvanger. Je krijgt die foutcode niet meer. Het lukt je ook om via de tv-ontvanger YouTube te kijken maar na maximaal 3 filmpjes stopt deze automatisch en krijg je een foutcode die aangeeft dat je geen internetverbinding meer hebt. Mijn laatste vraag is of het op de laptop ook zo is dat YouTube problemen geeft of dat daarop wel alles werkt zoals het hoort. Geeft YouTube je dit probleem dus op alle apparaten of alleen op de tv-ontvanger.

Badge

YT geeft op de laptop geen problemen. Op de tv kom ik niet verder dan soms 1 soms 2 soms 3 achter elkaar. Kan er geen logica in vinden. Loop alle inlogstappen netjes op. Constateer dan regelmatig dat er wordt gebufferd of ik krijg de melding als in de aangeleverde foto. 

Badge

Ben blijkbaar niet de eerste en de laatste die hier tegenaan loopt.  Oplossen ho maar  bah.:rage:

 

Reputatie 7
Badge +17

 @Lord Naughty het lastige aan dit probleem is dat normaalgesproken met een reset opgelost zou moeten zijn. Zoals je dit ook ziet in het door jou aangegeven topic. Het lijkt me vrij duidelijk dat het niet aan de instellingen van je YouTube account ligt omdat diezelfde instellingen op een ander apparaat wel werken. Daarnaast leek het daarvoor om een andere foutmelding te gaan die nu wel opgelost is. Als laatste is het zo dat op het moment dat we wel een foutmelding tegenkomen die we niet kennen dat we het niet altijd op kunnen lossen. Dit komt doordat de app ontwikkeld is door YouTube. Hierdoor is het lastig oplossen als het een uniek probleem betreft. Wat ik zou willen aanraden is toch nog een keer een reset doen van je modem en een reset doen van je tv-ontvanger. Daarnaast zijn we op het moment een update aan het draaien voor speciaal de app omgeving op de tv-ontvanger. Het zou zelfs kunnen zijn dat je deze al gehad hebt. Het zou nog kunnen zijn dat dit helpt. 

Badge

Ondertussen een harde reset uit laten voeren dus de server op nieuw laten benaderen.

Overgezet van Ipv6 naar Ivp4.

Zelfs dat geeft geen oplossing, het hele proces is met Zyxel gemonitord………………...:innocent:

You tube bibliotheek later bekijken heeft het tot september van dit jaar gedaan en opeens is het over op de tv 1, hoogstens 3 nummers achter elkaar daarna is het over stil  . Laptop, desktop geeft geen probleem. 

Ben hier zachtjes gezegd niet blij mee.

Reputatie 7
Badge +17

@Lord Naughty Ik ga verdere navraag doen om te kijken of dit probleem herkend wordt. Ik snap heel goed dat het meer dan frustrerend is als dingen niet werken zoals ze moeten. Vooral als een reset die het op moet lossen dit ook niet doet. Ik zal nog een laatste keer geduld van je moeten vragen. Zodra ik antwoord heb zal ik het hier laten weten. 

Reputatie 7
Badge +17

@Lord Naughty er is ondertussen een update geweest van de apps op de tv-ontvanger. Via de link kan je zien om welke versies dat gaat en in de instellingen van de ontvanger kan je zien of je al gebruik maakt van die versie. Zou je kunnen laten weten of dit voor je het probleem heeft verholpen?