Vraag

Foutcode stb-nmc-400 blijft

  • 3 March 2021
  • 22 reacties
  • 1214 keer bekeken

Hoi, ik heb een hardnekkig probleem waardoor ik geen tv kan kijken wanneer ik dat wil. Met heel veel regelmatig krijg ik foutcode stb-nmc-400. 
Heb al een nieuwe box12 en tv ontvanger ontvangen. Maar dit hielp niet. Eergisteren is er een monteur geweest (Corona richtlijnen niet geheel navolgend) en geconstateerd dat de SMA energie meter die aangesloten is op de box12 de stoorbron zou zijn. Het leek ook stabiel te zijn zonder de utp kabel ingeplugd maar nadat hij weg was kreeg ik weer foutcode stb-nmc-400 ook zonder SMA energie meter aansluiting. 
Ik word er echt schijtziek van. 
Ik heb vandaag nog maar weer zelf onderzoek gedaan en de KPN TV verbinding blijkt gewoon zeer instabiel te zijn. Soms werkt alles, ook met SMA meter, soms weer niet en ook niet met alleen de 2de tv ontvanger aangesloten. Is er geen pijl op te trekken. 

Gelukkig werkt WiFi internet (via AMPLIFI mesh) wel en Netflix via de tv ontvanger. Maar als er niet snel een oplossing komt, ga ik mijn abonnement niet meer verlengen. Want ik kan al weken geen live TV meer kijken. 

Weet iemand wat het probleem (en oplossing) zou kunnen zijn ?
 


 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Heb je wellicht in de Box 12 zelf de DNS-provider aangepast (b.v. Google DNS of Cloudflare DNS)?

Nee, staat nog op standaard instellingen 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @B.Jacobs, ik snap heel goed dat je van de foutmelding af wilt, zeker als je hier al langere tijd tegen aan loopt. 

Je hebt al verschillende dingen geprobeerd lees ik, maar 't maakt tot op heden nog geen verschil. De foutmelding geeft aan dat de verbinding met de zender verbroken is, en de oorzaak zit 'm vaak in de verbinding tussen de tv-ontvanger en het modem. Heb ik goed begrepen dat je twee tv-ontvangers hebt thuis? Ik ben vooral benieuwd hoe ze verbonden zijn met de Experia Box: met een Draadloze Verbindingsset of direct met een kabel?

De ene rechtstreeks met een UTP kabel van box 12 naar de tv ontvanger, de ander via een andere UTP kabel vanuit de box 12 en dan via Ubiquiti AmpliFi AFi-HD Multiroom wifi Mesh systeem via de utp kabel naar de tv ontvanger. Allebei bedraad. 

Reputatie 7
Badge +19

@B.Jacobs Dat is goed om te weten. Verschijnt de foutmelding op beide tv-ontvangers? En heb je ons stappenplan voor foutmelding STB-NMC-400 al doorlopen? Ik raad je aan om de tv-ontvangers, liefst beide, tijdelijk rechtstreeks met de Box 12 te verbinden. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat.

Op beide ontvangers krijg ik de foutcode. Het stappenplan heb ik al meerdere keren doorlopen en altijd zonder succes. Vaak start de ontvanger dan ook helemaal niet meer op.  1 ontvanger heb ik al rechtstreeks aangesloten met de box12 maar hier dus geen beeld. Alleen als ik alles loskoppel van de box12 behalve de tv ontvanger dan heb ik beeld. Maar dan heb ik geen internet omdat ik de WiFi via het Ubiquiti AmpliFi AFi-HD Multiroom wifi Mesh systeem verstuur (omdat de WiFi ontvangst van de box12 te gering is).

ik moet toch gewoon tv kunnen kijken ? Hier betaal ik immers voor. Ook als ik meerdere utp poorten gebruik van de box12. 

Alleen als ik alles loskoppel van de box12 behalve de tv ontvanger dan heb ik beeld. Maar dan heb ik geen internet omdat ik de WiFi via het Ubiquiti AmpliFi AFi-HD Multiroom wifi Mesh systeem verstuur (omdat de WiFi ontvangst van de box12 te gering is).

Het probleem lijkt natuurlijk de combinatie van de Box12 en jouw eigen Wi-Fi-systeem. Wellicht dat @wjb daar nog wat adviezen voor heeft?

Reputatie 7
Badge +24

De ene rechtstreeks met een UTP kabel van box 12 naar de tv ontvanger, de ander via een andere UTP kabel vanuit de box 12 en dan via Ubiquiti AmpliFi AFi-HD Multiroom wifi Mesh systeem via de utp kabel naar de tv ontvanger. Allebei bedraad. 

Die 2de ontvanger: dat kan niet. Er mag niets tussen de KPN Box en de ontvanger zitten. Alleen een switch die igmp snooping ondersteund. Niet die Ubiquiti apparatuur. 

Probleem blijft gewoon dat ik geen beeld heb op de tv van de tv ontvanger die rechtstreeks aangesloten is op de box12. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @B.Jacobs ,

Even voor de test:

Ubiquiti AmpliFi AFi-HD uitzetten.

Heb je dan beeld ?

Groet Bart

Ubiquiti AmpliFi AFi-HD uitzetten.

Heb je dan beeld ?

Ja, dat zegt hij toch:

Alleen als ik alles loskoppel van de box12 behalve de tv ontvanger dan heb ik beeld.

 

Dat zal ik vanavond moeten uittesten. Momenteel heb ik wel beeld (met alles aangesloten) al duurt het wel tot 10 seconden voordat ik beeld heb nadat ik van zender verander. Ik ben van indruk dat het probleem in de avond optreedt. Het zou wellicht iets met de bandbreedte te maken kunnen hebben waarin het netwerk van KPN belast wordt. 
 

 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Henk2304 ,

Sorry niet goed gelezen….

Maar gegeven dat feit is het waarschijnlijk dat er een tweede DHCP server is.

Via de Web interface….heeft deze niet…. o, ja app. DHCP anders regelen.

Heb geen ervaring met Ubiquiti AmpliFi AFi-HD , dus hoe dat precies zit kan een ander forum lid misschien zeggen.

Groet Bart

Met de Ubiquiti uit heb ik trouwens niet eerder beeld bij zenderwissel

Het zou wellicht iets met de bandbreedte te maken kunnen hebben waarin het netwerk van KPN belast wordt. 

Waarschijnlijk niet het KPN-netwerk (i.t.t. Ziggo heeft bij KPN iedere aansluiting z'n eigen lijntje naar de staatkast/wijkcentrale), hooguit je eigen verbinding. Wat zegt deze site daarover?

Weer verwijderd 

Wow, VPlus dus. Nee, dan heb je geen last van bandbreedte problemen van het KPN-netwerk.

Reputatie 7

Op welke poort van de Ubiquiti AmpliFi AFi-HD Multiroom is de V12 aangesloten?

Staat de Ubiquiti AmpliFi AFi-HD Multiroom in bridgemode of in routermode?

Op poort 4 in bridge mode

Reputatie 7

Op poort 4 in bridge mode

Op poort 4 van de Ubiquiti AmpliFi AFi-HD?

Waarom niet op de WAN poort van de Ubiquiti AmpliFi AFi-HD?

Van Poort 4 van de box12 naar wan poort van de AMPLIFI. 
 

Reputatie 7

Van Poort 4 van de box12 naar wan poort van de AMPLIFI. 

Dat vermoeden had ik al maar jouw eerdere antwoord zei wat anders.

Dat is overigens goed en daarmee zou de Amplifi eigenlijk geen oorzaak kunnen zijn van de problematiek.