Vraag

Foutcode stb nmc 400 en omvormer

  • 17 September 2021
  • 11 reacties
  • 78 keer bekeken

Ik heb  ook die foutcode. En ja, ik heb super wifi en een SMA omvormer... is dit een bekend probleem?

admin: eigen topic aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7

Ik heb  ook die foutcode. En ja, ik heb super wifi en een SMA omvormer... is dit een bekend probleem?

Het fenomeen lijkt zeer frequent op te treden i.c.m. "super"WiFi's en de SMA omvormer.

Hoi @SvanReisen . Ik heb je vraag even afgesplitst omdat het vaak veroorzaakt wordt door hele klant specifieke omstandigheden.

Kun jij ons vertellen hoe alles is aangesloten? Zijn jouw itv-tuners rechtstreeks op de experiabox aangesloten? Alle info is welkom.

Reputatie 7

Ik heb je vraag even afgesplitst omdat het vaak veroorzaakt wordt door hele klant specifieke omstandigheden.

Voor mij is de oorzaak al duidelijk en ik hoop dat KPN onderzoek gaat doen waarom de multicasts van de SMA omvormer een dergelijke desastreuze invloed hebben in een netwerk waar "super"WiFi's in opgenomen zijn. Ik vermoed dat er sprake is van een broadcast storm.

@SvanReisen, klopt het dat het probleem niet optreedt als je de "super"WiFi's loskoppelt en de SMA omvormer wel aangesloten laat?

Het is wat lastig te troubleshootren bij mij. Het modem staat te ver weg van de itv en tv. Dus ik heb een netwerkkabel naar een router, en daarop is vervolgens het itv kastje aangesloten. Ik heb twee superwifi s, aan 1 daarvan koppelt de sma. Het gedrag dat ik zie is als volgt.

Als ik van zender wissel dan valt het geluid een seconde ofzo weg en bevriest het beeld. Fan komt geluid en beeld terug waarna na een paar seconden het weer even bevriest. Als ik dan geluk heb kan ik daarna tv kijken. Zap ik dan weer naar een andere zender dan herhaalt zich dit.

Gisteravond heb ik alles losgehaald toen de error op mojn tv bleef staan en de itv even direct op het modem aangesloten. En gedaan wat de troubeshooting wizard zegt te doen. Alleen heb ik mijn tv niet kunnen aansluiten. Toen alles gereset was heb ik de itv weer op zijn plek gezet en alles weer aangesloten. Even deed hij het toen, toen weer het oude gedrag en het blauwe scherm met de error. Ik heb hem toen even met dat blauwe scherm laten staan, en na 5 minuten ofzo ging de tv spontaan aan. Ik kon weer zappen, wel met dat bevriesgedrag, maar het blauwe scherm kwam niet terug.

Netflix werkt wel.prima. dus ik denk, als het een probleem is met de sma moet hij het dan ook niet goed doen toch?+

Ik heb nu net weer even getest, nu werkt het zoals het hoort. Ook geen freeze met zappen. Schiet mij maar lek.

Als ik het weer heb zal ik de superwifis uitzetten, dan kan de sma ook niet connecten..

Vandaag is het probleem weer terug. Vervolgens heb ik mijn 2 superwifis uitgezet, en was het probleem opgelost. De sma was op dat moment connected naar 1 van de superwifis... 

Reputatie 7

Vandaag is het probleem weer terug. Vervolgens heb ik mijn 2 superwifis uitgezet, en was het probleem opgelost. De sma was op dat moment connected naar 1 van de superwifis... 

Nu hoop ik dat je er ook een keer voor kunt zorgen dat er de "super"WiFi's uit staan maar dat de SMA wel verbonden is met de Experia Box.

Oef, dat gaat niet lukken. De sma hangt te ver weg van het modem. Is het niet mogelijk om met 1 of ander apparaat het netwerk te sniffen? Of met een netwerkkabel verbinden, maar dan moet de kabel iets van 50 meter zijn en die heb ik niet.

Reputatie 7

Heb je toevallig nog een ander wifi accesspoint dat je zou kunnen gebruiken om de omvormer met te verbinden?

Dat kan ik proberen 

Reputatie 7

Dat kan ik proberen 

Dat zou mooi zijn.

Mijn vermoeden is namelijk dat de combinatie SMA en "super"WiFi's de boosdoener is en daarom zou ik graag de SMA werkend willen zien zonder dat de "super"WiFi's in gebruik zijn.

Helaas, lukt niet. Wifi signaal is niet sterk genoeg om gezien te worden door de sma.