Beantwoord

Foutcode stb-nmc-400 op de tv-ontvanger

  • 4 December 2020
  • 75 reacties
  • 17475 keer bekeken

Reputatie 2

Nu was hier een groot topic over met vele meldingen uit het hele land. En wat doet KPN?? Die sluit gewoon het topic zonder oplossing!! Belachelijk.

Wij hebben dit probleem dus nog steeds iedere dag!!

Sinds twee weken is deze foutmelding iedere avond op ons tweede kastje. Het kastje is bekabeld met de modem en het honderd keer resetten, software opnieuw installeren en fabrieksinstellingen terugzetten doet helemaal niks!! Hiervoor hebben we in vele jaren nog nooit last gehad van dit probleem, dus het kan niet bij ons zitten.

Ik ben het inmiddels spuugzat, want het wordt niet opgelost. Er is hier wel al een monteur geweest ivm trage wifi en die heeft een kapotte leiding in de straat gevonden. Die heeft Volker Wessels netjes gerepareerd eergisteren. Maar deze foutmelding blijft iedere avond terugkomen. Dus het smoesje van KPN dat het daaraan ligt, kan niet kloppen.

Maar als klant zitten we mooi met deze shit opgezadeld….graag een werkende oplossing!

 

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 8 December 2020, 16:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

75 reacties

Reputatie 2

Oh ja, nog vergeten te melden.

Netflix en programma's terugkijken werken zonder problemen. Dus het kan niet aan het kastje of de aansluiting aan onze kant liggen. Sterker nog; de monteur heeft naar onze aansluitingen gekeken en dat was allemaal keurig in orde.

Reputatie 1

Hier idem, elke avond heel vaak restarten, soms kan ik slechts naar een aantal zender zappen, de rest geeft standaard deze foutmelding. TV kijken via een chromecast vanaf een tablet kan toch niet de bedoeling zijn.

 

Het is een bijzonder frusterend geheel aan het worden. Jaren nooit problemen gehad, ellende lijkt te zijn begonnen sinds de nieuwe firmware upgrade met de nieuwe UI. Ik las ergens dat er volgende week mogelijk een nieuwe firmware versie van de STB uitkomt. Ik hoop dat het waar is en dat die deze problemen oplost, anders ben ik bang dat KPN en ik afscheid van elkaar gaan nemen.

Hier ook al weken ellende steeds dezelfde foutcode. Sinds we van Telfort zijn overgezet naar KPN is het drama. Nu ook weer geen tv 😡

Reputatie 1

Het probleem treedt trouwens op alle stb’s op: de Arris vip2952, arris vip5202 en het witte kastje.

Ook hier iedere keer wachten tot foutcode verdwijnt en kijken of zender het gaat doen...

Tv en internet valt zeker 5 tot 6 keer per avond weg. Kleinkinderen kijken tv en dan staat het beeld stil gewoon op de dag. Kijk het nog aan tot vrijdag anders stap ik gelijk over ben dit spuug zat

Reputatie 7
Badge +17

Dag allen. Het lijkt me handiger om jullie allen in één keer aan te spreken. Het topic waaraan de topicstarter @Sjane78 refereert is gesloten, omdat het niet gaat om een algehele storing, zoals in eerste instantie werd gedacht. De melding die jullie allen te zien krijgen, is de nieuwe ‘zender tijdelijk niet beschikbaar’. Deze foutcode krijg je dus te zien wanneer de tv-ontvanger (tijdelijk) geen verbinding kan maken met het modem. Om dit probleem op te lossen, raad ik jullie aan het stappenplan voor foutcode STB-NMC-400 te doorlopen. Dit zou het probleem moeten verhelpen.

Beste Denise van kpn,

Fijn dat je met een oplossing probeert te komen middels een linkje maar denk je nu werkelijk dat er nog niemand heeft geprobeerd om de stekker uit het stopcontact te halen, te resetten en ga zo maar door??? Het moet gewoon werken ipv dat we zelf monteur moeten spelen!! Het is toch niet normaal dat je om de 10 minuten tv kijken een fout melding krijgt en niet meer verder kan kijken of kijken jullie thuis ook zo tv?

ik verwacht dat er gewoon iets aangedaan word dat is toch niet teveel gevraagd!

Dit is geen oplossing voor het probleem! Tuurlijk kun je stroom eraf daarna weer verder kijken maar dan heb je een kwartier later weer die foutmelding. Is de oplossing dan om weer de stroom eraf te halen???

Ook ik ervaar dit probleem na de laatste firmware update. KPN graag een oplossing voor dit probleem. 

Hier ook al weken ellende steeds dezelfde foutcode. Sinds we van Telfort zijn overgezet naar KPN is het drama. Nu ook weer geen tv 😡

Hier dus ook.  Kreeg 2 WiFi versterkers van kpn. Bij Telfort nooit nodig gehad.  Moest nieuwe verbindsetten halen 120 euro.  Nog is het niets.  Nu willen ze dat ik overstap na glasvezel? Set me Videoland op via het kastje gaat automatisch me gratis zender pakker mee wie ik al jaren heb.  Nee sorry kunnen we niet herstellen u kunt hem 6 Mnr gratis krijgen 🤷‍♀️Nou ik kijk het aan en ondertussen kijk ik maar overstap mogelijkheden 

Badge +19

U moet geen draadloze verbindingsets aanschaffen maar u moet kabels trekken. 

Hier nu net hetzelfde probleem. Wifi al tijden steeds wegvallend. Nu ook dezelfde foutmelding als bovenstaand.. mijn abo mag gelukkig naar een ander. Ook al langere tijd problemen, alles al een keer vervangen..

Hier hebben we ook weer sinds een week of 2 dat we de foutmelding stb-nmc-400 krijgen. Het ging eindelijk een maand of 5 goed, maar het is weer bal.

Ik moet zeggen dat hier de problemen zijn ontstaan sinds we overgestapt zijn naar glasvezel. De wifi verbinding vliegt er continu uit. Dit heeft ook effect op de wifi verbinding van de telefoon. die doet het ook al een hele tijd niet meer.

Reputatie 7
Badge +17

Ik hoop dat jullie begrijpen dat wij als KPN medewerkers niet kunnen ruiken wat jullie al aan oplossing geprobeerd hebben. De eerste stap in de oplossing, is het online stappenplan. Hiermee kunnen namelijk veel problemen verholpen worden. Als de problemen aanhouden, dan is het zaak om te kijken naar de verbinding, want daar gaat blijkbaar iets fout. Ik kan dit niet alleen, ik heb daarbij wel jullie hulp nodig.

Maken jullie toevallig gebruik van een draadloze verbindingsset? Met een draadloze verbindingsset stuur je het televisie signaal via het stroomnetwerk. Een goede aansluiting is daardoor extra van belang. Maar zelfs dan is de werking lastig te garanderen, omdat het stroomnetwerk niet in ons beheer is. Ik wil jullie in ieder geval aanraden om het stappenplan voor problemen met de draadloze verbindingsset door te nemen indien je hier gebruik van maakt. Besteed hierbij extra aandacht aan stap 2.  Zorg dat de adapters op een enkel stopcontact zijn aangesloten of dat je het tweede stopcontact bij een dubbelstopcontact vrij houdt. Heb je meer stopcontacten nodig? Sluit dan een stekkerdoos aan op de adapter.

We zien overigens rond deze tijd van het jaar meer problemen met de draadloze verbindingsset. Dit komt door de kerstverlichting. Tegenwoordig maken we veelal gebruik van led verlichting in de kerstboom. Dit wil nog wel eens voor verstoringen op het stroomnetwerk veroorzaken, wat de verbinding met de televisie niet ten goede komt.

Maak je geen gebruik van een draadloze verbindingsset, maar van een kabel? Dan kan ik aanraden om de kabel te vervangen. Een kabel is een gebruiksvoorwerp en kan dus defect raken. Een kleine kink in de kabel kan bijvoorbeeld al voor verstoringen zorgen. Om de kabel als mogelijke oorzaak uit te sluiten, is het in dit geval dus raadzaam om de kabel te vervangen. Je kunt een nieuwe kabel aanschaffen via onze webshop.

Beste Denise van kpn,

Je maakt nu een grapje zeker? Ten eerste hoef je onze problemen niet te ruiken maar serieus te nemen. Deze problemen spelen, zoals je kan lezen, al erg lang bij veel mensen. Ver voor de kerstboom in huis kwam. Verder begrijp ik uit jouw reactie dat je oplossing is dat we kosten gaan maken voor een nieuwe kabel?? KPN doet een update en dan moet de klant een nieuwe kabel kopen??? Daar moet ik eigenlijk wel heel hard om lachen. 
De klanten van kpn willen gewoon graag televisie kijken zonder dat er steeds een foutmelding komt. Dat willen jullie toch ook?? 
Kpn doe ons nou een groot plezier en los dit zsm op!!!!

Reputatie 2
Badge

Beste Denise van KPN na verschillende keren gebeld modems gereset en tv ontvangers naar fabrieks instellingen gezet te hebben hoeft jij niet te zeggen dat jullie het niet kunnen ruiken het forum staat bol van mensen die deze foutcode hebben en als iemand de topic sluit dan like jij het dus komop de fout ligt bij jullie comuniseer dit naar de klant inplaats te doen of wij de fout zijn als jij het normaal vind om alles elke keer op nieuw op te starten wat de klanten service ook al tig keer gedaan heeft en zoveel klachten zijn zou ik mij in een hoekje gaan zitten schamen

Reputatie 2
Badge

En hoe verklaart KPN het dan dat het soms weken goed gaat en vervolgens weken weer niet?

Dit is overigens zonder enige aanpassingen tussentijds te doen aan mijn thuisnetwerk. Dus dat is dan ook uitgesloten.

Verder zijn er een tijdje terug metingen verricht door de techdesk en die zagen ook dat internet kortstondig uitviel op het moment van de melding. Verklaren konden ze het ook niet en daarna niets meer vernomen. Ja een andere modem, wat ook niet hielp. Deze issues heb ik gehad met de V10, V10a, V8 en nu ook de FrtizBox.

Ben er ondertussen ook wel klaar mee

Reputatie 7
Badge +17

We nemen jullie problemen ook zeker wel serieus. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat dit geen algehele storing betreft. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat we per klant individueel moeten kijken wat het probleem veroorzaakt. Het probleem zit hoogstwaarschijnlijk in het thuisnetwerk. Ik zeg alleen dat wij niet kunnen aanvoelen welke oplossing jullie zelf al geprobeerd hebben. Vandaar dat ik deze (opnieuw) aanbied.

Als de bovenstaande geboden oplossingen niet de oplossing is voor jou, dan raad ik je aan om een eigen topic te starten. Vul dan ook gelijk je je forumprofiel aan met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. En vergeet niet om aan te geven wat je al geprobeerd hebt om het probleem te verhelpen. Op die manier kunnen we kijken hoe we het probleem bij jou thuis kunnen oplossen.

Reputatie 2
Badge

We nemen jullie problemen ook zeker wel serieus. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat dit geen algehele storing betreft. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat we per klant individueel moeten kijken wat het probleem veroorzaakt. Het probleem zit hoogstwaarschijnlijk in het thuisnetwerk. Ik zeg alleen dat wij niet kunnen aanvoelen welke oplossing jullie zelf al geprobeerd hebben. Vandaar dat ik deze (opnieuw) aanbied.

Als de bovenstaande geboden oplossingen niet de oplossing is voor jou, dan raad ik je aan om een eigen topic te starten. Vul dan ook gelijk je je forumprofiel aan met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. En vergeet niet om aan te geven wat je al geprobeerd hebt om het probleem te verhelpen. Op die manier kunnen we kijken hoe we het probleem bij jou thuis kunnen oplossen.

Deze fout zit Niet lees Niet in het thuisnetwerk al 4 weken zijn deze foutcodes er en niet bij een paar mensen alles lees alles is er gedaan door de klanten dit probleem zit bij jullie

Beste kpn ( richt me nu even niet meer aan Denise), maar ik ga het nog 1 keer proberen:

Het ligt NIET aan het thuisnetwerk. Ben al ruim 20 jaar klant en heb verder nooit klachten gehad. Het is dus wel degelijk een storing welke bij jullie vandaan komt. In plaats van met de klanten hier over te discussiëren kunnen jullie er beter voor zorgen dat er bij jullie intern gekeken wordt wat er fout gaat waardoor er zoveel mensen dit probleem hebben. Ik denk zelfs dat jullie blij mogen zijn dat er zoveel klanten zoveel geduld hebben maar doe er dan wel wat mee. Nogmaals: het ligt niet bij ons. Ik heb niets draadloos, extra versterkers opnieuw opgestart (al tientallen keren) en ga zo maar door!!! iemand anders bij kpn; kan dit voor alle klanten een keer opgepakt worden!!!??

Het geduld raakt bij sommige mensen wel op!
 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik wil liever niet in de herhaling vallen, maar ik doe het toch: Het betreft hier geen algemene storing. We zullen het probleem dus per klant individueel aan moeten pakken. Als de bovenstaande instructies geen oplossing bieden, dan wil ik je vragen een eigen topic aan te maken. Vul dan ook gelijk je je forumprofiel aan met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. En vergeet niet om aan te geven wat je al geprobeerd hebt om het probleem te verhelpen. Op die manier kunnen we kijken hoe we het probleem bij jou thuis kunnen oplossen.

Edit: Een aantal berichten heb ik al verplaatst naar een nieuw topic. Wij zullen de problemen daar verder oppakken.

Hoi @Denise_ 

Je zou ook bij de telefoondesk kunnen gaan werken.
Ik heb zo maar het idee dat je daar beter op je plaats bent.
Als ik dat mag schrijven @Denise_ , en zo niet dan haal je het toch gewoon weg.

Want censuur toepassen in deze KPN wereld en topics sluiten als het niet meer uitkomt schijnt tegenwoordig overal toegepast te worden.
BADBADNOTGOOD is ook een groepje muzikanten.
Veel plezier met luisteren. @Denise_ 

Gelukkig heb je in alles wat je schrijft de ondersteuning van @Erik_, och ja je hebt mensen die alles leuk vinden.😀

Reputatie 7

@genetic, Ik ben behoorlijk teleurgesteld in je. Een dergelijke reactie had ik niet van jou verwacht en ik vind hem ook behoorlijk ongepast. Ik heb jouw bericht dan ook gerapporteerd maar eigenlijk hoop ik dat jij zelf de drie puntjes rechtsonder jouw bericht zal beroeren en het één en ander zal rechtzetten.

@genetic, Ik ben behoorlijk teleurgesteld in je. Een dergelijke reactie had ik niet van jou verwacht en ik vind hem ook behoorlijk ongepast. Ik heb jouw bericht dan ook gerapporteerd maar eigenlijk hoop ik dat jij zelf de drie puntjes rechtsonder jouw bericht zal beroeren en het één en ander zal rechtzetten.

Alles goed lezen is ook een optie @wjb 
Maar ik laat het hierbij.
En het staat je vrij om alles door te sluizen, doe ik ook als er scheldwoorden gebruikt worden. Of als er gegevens staan die je beter voor je zelf kunt houden.

En ik heb liever dat jij teleurgesteld bent in mij @wjb dan de mensen die er voor mij echt toe doen.
Sans Rancune.

Reputatie 7
Badge +24

Wauw genetic, wat een aanval op onze collega's. Hard ook op de persoon wat mijn lieve collega Denise betreft. 

Ik heb veel respect voor je en de kennis die je hier op het forum brengt. Ik verwijder niets. Puur omdat ik van mening ben dat jij je nu van een erg slechte kant laat zien, los van alle KPN gerelateerde zaken. Sterker nog, ik vind een excuus op zijn plaats. :wink: Dus foei!

Vriendjes vanaf hier?