Vraag

Foutcode stb-nmc-400 op de tv-ontvanger

  • 9 December 2020
  • 11 reacties
  • 350 keer bekeken

Heb ook al enkele maanden problemen en de irritatiegrens is nu echt bereikt.

Bekabeld, rechtstreeks op de experiabox V10

Alle stappen al verschillende malen doorgelopen maar het probleem blijft en lijkt vaker voor te komen.

Graag zsm antwoord en oplossing

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Unieke gebruikersnaam_, welkom! Het gaat dan om de stappen op onze website voor de betreffende foutcode? Wanneer merk je dat je tegen deze foutcode aanloopt? Is dat op willekeurige momenten? Of bijvoorbeeld altijd 's avonds of als je een bepaald apparaat aan hebt staan? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer? En vind je het goed dat ik een test uitvoer om te zien hoe jouw netwerk aangesloten is?

De gevraagde gegevens zijn ingevuld.

Hoor graag de resultaten van de test

Reputatie 3

Bij mij verdween die melding nadat ik de glasvezelbox van de stroom had gehaald en weer opnieuw had opgestart. Daarna de Experiabox gereset. Speld in kleine gaatje en dan de powertoets drukken. Twee keer gedaan.  Kijk ook of alle stekkers goed zijn. Veel trekken of buigen aan een kabel en netwerkstekker kan een slechte verbinding opleveren. 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Unieke gebruikersnaam_, ik zie niets vreemds! De tv-ontvanger rechtstreeks aangesloten op de Experia Box. Ik zie wel dat je twee ontvangers hebt waar je er maar één van aangesloten hebt, klopt dat? Kan je de andere ontvanger eens proberen? Daarnaast kan je toch nog eens proberen om de ontvanger minimaal 30 seconden stroomloos te maken en/of een ‘frisse start’ uit te voeren via het menu. 

 

Als laatste kan je het advies van @Ziener nog ter harte nemen. Denk er wel aan dat eventueel zelf ingestelde instellingen komen te vervallen als je de Experia Box reset.

Het klopt dat 1 ontvanger niet gebruikt wordt.

gisteravond weer enkele malen frees frame gehad met het opgenomen programma.

 

Reputatie 7
Badge +30

Heb je nog iets met mijn aanbevelingen gedaan? ;-) Ik zou de ontvangers eens omruilen. Ik ben benieuwd wat er dan gebeurt. 

Nee nog niet. Zal het gaan proberen

In totaal 4 uur bezig geweest met resets, software updates etc. Om er ook nog eens achter te komen dat de WIFI service tool niet beschikbaar is tot kerst.

Heb daarom nog niet kunnen kijken of de televisie foutloos werkt

Voor nieuwe klanten heeft kpn een mooie aanbieding. Wat is er voor bestaande klanten?

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Unieke gebruikersnaam_, het klopt inderdaad dat de wifi manager het momenteel niet doet. Maar die heb je niet per se nodig voor het herinstalleren van de wifi. Wat zou je willen doen met de wifi manager? Je kunt voor het wijzigen van het wifi kanaal bijvoorbeeld, ook gebruik maken van de servicetool daarvoor. Kunnen wij nog iets voor je betekenen? We helpen je graag. 

Het koppelen van het extra wifipunt bijvoorbeeld 

Reputatie 7
Badge +30

Daar is juist onze Thuis app perfect voor. Advies is om die eens te proberen :-).