Vraag

Foutcode STB-NMC-400 op ontvanger

  • 27 April 2021
  • 4 reacties
  • 32 keer bekeken

Ik ben sinds eind januari in een nieuw huur appartement gaan wonen en deze storing komt bij mij ook dagelijks voor. Ik heb slechts 1 ontvanger, maar naast het optreden van de storing op TV valt van ook mijn telefoon uit en heb ik geen wifi meer. Kortom, het modem houd er te pas en te onpas mee op.

 

ik zit dan te bellen met mijn vast nummer en de TV op de achtergrond. De telefoon verbinding word verbroken, ik krijg deze melding op de TV en vervolgens heb ik ook geen wifi meer.

ik herstart het modem dan, door de stekker eruit te trekken en dan gaat het weer even goed.

 

ik heb dat voorheen nooit gehad en dus erg vervelend

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

In jouw geval gaat er iets niet goed met de Experia Box of de verbinding van de Experia Box naar Internet. Als je jouw forumprofiel nog niet aangevuld hebt, doe dat dan nog even. Ik hoop dat er op korte termijn een moderator van KPN zal reageren om jouw lijn door te meten.

Reputatie 7
Badge +19

Welkom op ons forum @Marij1949! Fijn dat je het advies van wjb gevolgd hebt en je gegevens in je profiel hebt gezet :) 

Ik heb de verbinding meteen even nagekeken. Ik kom nu geen problemen in de verbinding tegen, het modem is online en heeft verbinding met het netwerk. Ik zie ook niet dat het modem uitgevallen is of verbinding met ons netwerk verliest. Hoe staat het er nu voor? Hoe vaak gebeurt het dat je verbinding wegvalt, en welke lampjes vallen dan uit op het modem? Welk modem heb je, en helpt het om een volledige reset volgens stap 2 te doen?

Welkom op ons forum @Marij1949! Fijn dat je het advies van wjb gevolgd hebt en je gegevens in je profiel hebt gezet :) 

Ik heb de verbinding meteen even nagekeken. Ik kom nu geen problemen in de verbinding tegen, het modem is online en heeft verbinding met het netwerk. Ik zie ook niet dat het modem uitgevallen is of verbinding met ons netwerk verliest. Hoe staat het er nu voor? Hoe vaak gebeurt het dat je verbinding wegvalt, en welke lampjes vallen dan uit op het modem? Welk modem heb je, en helpt het om een volledige reset volgens stap 2 te doen?

Hallo Alexandra,

 

het komt nog steeds 3 keer dagelijks wel voor. De TV+Telefoon+Internet vallen dan uit op het modem zijn dan alle lampjes uit, behalve een rood lampje bij service en het power lampje van het modem. Ik wacht dan eerst een hele tijd en dan reset ik het modem door de stekker uit te trekken en het opnieuw in te duwen. Ook dan duurt het vaak heel erg lang tot wel een half uur en trek de stekker maar weer een keer uit. Ik ben niet zo technisch en ik vaak hersteld mijn ipad de wifi verbinding dan ook gewoon niet meer. Daarom moet mijn zoon dan elke keer komen om weer alles op gang te helpen.

wat ook opvalt is, dat het meestal in de avond uitvalt en tot nu toe nog niet in de ochtend of middag.

Reputatie 7
Badge +19

@Marij1949 Dat hoort natuurlijk niet zo vaak te gebeuren. Lastig dat je 't dan niet goed meer aan de praat krijgt en de hulp van je zoon moet inroepen. Wat je misschien nog het beste kan doen, is even bellen met het gratis nummer (0800-0402) van onze klantenservice op het moment dat je het ervaart. Mijn collega kijkt dan meteen de verbinding voor je na zodat we kunnen zien wat er precies mis gaat, en helpt je om het op te lossen.  Laat je weten hoe het afgelopen is?