Beantwoord

Foutcode STB-NMC-400 op ontvanger

  • 2 May 2021
  • 42 reacties
  • 1814 keer bekeken

@Marcia_ Wij hebben al sinds jaar en dag kpn en hadden er nooit last van maar sinds een half jaar is dit een dagelijks probleem. Alle aangedragen oplossingen hebben we geprobeerd maar niets helpt. Zodra we de melding ontvangen zetten we de zender op pauze en dan weer op starten en dan blijft het even weg maar zodra je van zender switcht keert het weer terug. Mijn man is er ondertussen heel erg klaar mee en bij de rest van het gezin wekt het de nodige irritaties op.

Ik lees dat er nieuwe interactieve kastjes zijn. Is dit wellicht een oplossing? Ik zou dan graag mijn kastjes omruilen voor de nieuwere variant.

Ondertussen weten we echt niet meer wat we er zelf aan zouden kunnen doen. Zeker omdat we hier eerder nooit last van hebben gehad en ik er dus zeker van ben dat het probleem niet bij ons ligt.


Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Zoveelste frustratie 21 May 2021, 14:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

42 reacties

Reputatie 7

Ik lees dat er nieuwe interactieve kastjes zijn. Is dit wellicht een oplossing? Ik zou dan graag mijn kastjes omruilen voor de nieuwere variant.

Helaas is ook dat geen oplossing, het ligt niet aan de hardware maar aan de software.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Zoveelste frustratie, ik kan mij voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Zo kun je niet lekker tv kijken. Ik wil dan graag eens meekijken. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. 

Graag hoor ik ook nog even van je hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt. Is dat met een ronde kabel van maximaal 2 meter zonder splitter? Is deze al eens herstart?

En de tv-ontvanger op het modem? Is deze rechtstreeks met een kabel aangesloten? Of met draadloze adapters in het stopcontact? En deze heeft al een reset gehad toch? 

Beste Bart,

Bedankt voor de reactie.

Ik heb als het goed is mijn profiel zo veel mogelijk bijgewerkt.

We maken (vanaf dat dit mogelijk is) gebruik van 2 interactieve tv kastjes. 

Het modem hangt beneden maar er is een kabel vanaf het modem boven getrokken. We hebben alleen splitter omdat we extra WiFi routers hebben gekocht.

We hebben nooit eerder problemen gehad maar het laatste half jaar krijgen we steeds de foutcode. Het is echt een drama. Pas als we tv op pauze zetten en dan weer op play zijn we er even vanaf maar als je van zender switcht is het probleem er weer. 

We hebben alles al naar fabrieksinstellingen gezet en meerdere keren opnieuw opgestart. Stekkers erin en eruit en ga zo maar door.

Het probleem blijft echter. 

We hebben nu ook sinds een paar dagen dat als we het kastje uitzetten en dus rood gaat branden dat hij niet helemaal uitgaat maar de zender nog te zien is op het kastje.

Wellicht dat het tijd wordt voor nieuwe kastjes ( en modem)


Mvg, Jaimie

 

@Bart_Z zie mijn reactie hierboven.

ik heb vanmiddag, omdat vanuit kpn steeds maar aangegeven wordt dat we moeten resetten, het nogmaals geprobeerd maar helaas weer zonder resultaat. 
 

Reputatie 7

Het modem hangt beneden maar er is een kabel vanaf het modem boven getrokken. We hebben alleen splitter omdat we extra WiFi routers hebben gekocht.

Wat is het merk en type van die "splitter" (switch)?

Wat is het merk en type van de "WifFi routers"?

 

Pas als we tv op pauze zetten en dan weer op play zijn we er even vanaf maar als je van zender switcht is het probleem er weer. 

En als je de TV uitzending even pauzeert en vervolgens niet meer switcht, kan je dan wel uren probleemloos kijken?

@wjb ik heb 2 WiFi versterkers van kpn gekocht. 
Inderdaad als ik pauzeer en vervolgens niet switch kan ik voor langere tijd probleemloos tv kijken. Met als resultaat dat ik dus tijdens de reclame blokken niet mag switchen en altijd een stukje achterloop 

Vooral met voetbal wedstrijden vindt mijn man dat niet zo heel prettig:-(


 

 

Reputatie 7

Dank voor jouw antwoord en het is precies wat ik al verwachtte, uitgesteld kijken gaat wel goed.

Ik hoop dat @Bart_Z meeleest en de kennis die hij hier (als het goed is) opgedaan heeft intern zal delen met de ontwikkelaars.

Ik hoop ook dat KPN per direct ophoudt met telkens maar te wijzen naar het netwerk van de abonnee en nu eindelijk eens een gedegen onderzoek gaat starten naar de oorzaak van het niet goed meer functioneren van IGMP multicasting.

Beste @wjb, dat hoop ik ook. Ik ben geen voorstander van overstappen maar ik kan mijn gezin niet blijven voorhouden dat dit vast wel een keer opgelost wordt. Zij zijn het meer dan zat. 
Ik hoop dat er een oplossing komt…

@Bart_Z ik verneem graag wat hier nog aan gedaan wordt/ kan worden.  Ook aan het feit dat 1 kastje niet eens meer uitgaat.

Je hebt neem ik aan een Experiabox V12 modem van KPN? Probeer eens via @Bart_Z (of een andere medewerker) een Experiabox V10 modem uit te testen, ik ben benieuwd of dit het probleem oplost. 

@Patrick_1337 ik heb het gelijk nagekeken maar we hebben de Experia box V10.

@Zoveelste frustratie Jammer, is het echt een V10 of een V10A ? Zou je als laatste nog even willen inloggen op http://192.168.2.254 (de webinterface van de Experiabox) en dan even naar het kopje Status willen gaan. Vervolgens even hier noteren welk modelnr daar bij staat en welke softwareversie en bootloader het apparaat heeft.

Beste @Patrick_1337, het is volgens het modem een V10. Ik heb naar mijn weten nog niet eerder ingelogd op de Experia box en moet nu dus een wachtwoord invoeren. Ik moet even uit zoeken hoe ik daar verder mee kom.

Ik laat het even weten als het me is gelukt maar vooralsnog blokkeer ik het account steeds:-(

@Zoveelste frustratie Het wachtwoord is standaard niet ingesteld dus het mocht je hem ten tijde in gebruik name niet zelf hebben gewijzigd dan moet je het wachtwoordveld leeg laten. Mocht je het wachtwoord niet meer weten zul je een factory reset moeten uitvoeren.

@Patrick_1337 helaas lukt het me niet om daarop in te loggen. Ik zie een onbekend gebruikers naam en verder dan dat kom ik niet.

Ik had graag wat meer informatie gegeven.

 

@Zoveelste frustratie Dat is jammer inderdaad. Staat er wel als je naar die pagina gaat: “Welkom bij H369A. Log alsjeblieft in.” ? Of zie je iets anders...

Reputatie 7

Misschien dst je via deze pagina eenvoudig achter het type kunt komen.

@Patrick_1337 Ja, dat zie ik wel en dan staat er al een gebruikers naam en ik kan me niet heugen dat we er ooit een wachtwoord opgezet hebben. Ik blijf het proberen maar meer dan dat ik de boel blokkeer kom ik niet. Het hangt hier allemaal al een tijdje dus ik moet diep graven in mijn geheugen.

Dan lijkt het er inderdaad op dat je een V10 hebt, wellicht dat een forum medewerker/moderator het apparaat kan uitlezen om te achterhalen welke software versie er op staat. Dit zou bij mijn weten V1.01.00T03.8V4 moeten zijn.

Ja, het is zeker een V10. Ik heb nl de types net bekeken en de V10a ziet er totaal anders uit. Het zou fijn zijn als iemand het zou kunnen uitlezen welke software er op staat want mij lukt het vooralsnog niet.

Reputatie 7
Badge +20

@Zoveelste frustratie, ik heb het naar de ontwikkelaar doorgestuurd. Verder wil ik ook nog wel kijken of ik melding kan maken bij de technische dienst. Zou je daarvoor eerst nog het glasvezelkastje eens stroomloos willen maken voor minimaal 2 minuten. En eventueel om melding ge maken moet ik ook het modem resetten. Dan wordt deze dus even teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Hoor graag van je of ik dat kan doen. 

@Bart_Z Het stroomloos maken gaat nu niet lukken omdat er thuis wordt gewerkt en ik zelf op mijn werk zit.

Dit zou op een andere dag moeten. 
 

Ik ben echter wel benieuwd wat hier nog de toegevoegde waarde van zou moeten zijn aangezien wij meerdere malen alles naar fabrieksinstellingen hebben gezet. 

Reputatie 7
Badge +20

Dit is nog even de glasvezelverbinding een nieuwe start geven. Als dat nog niet gebeurt is, kunnen we dat in ieder geval nog even uitsluiten. Mag ook een andere keer hoor. Laat maar weten als je zover bent. 

Reputatie 7
Badge +20

Is het al gelukt? Anders ga ik nog even verder kijken. Mogelijk dat er dat iemand bij je langs moet komen om de situatie uit te sluiten. 

@Bart_Z we hebben gisteravond het glasvezelnetwerk stroomloos gemaakt en het modem hersteld maar na 5 minuten tv kijken hadden we alweer de foutcode.

Stroomloos maken, herstarten, stekker erin en eruit en ga zo maar door. Het helpt allemaal niets. 
Ondanks dat aangegeven wordt dat het wellicht niets uithaalt ben ik benieuwd of we dit ook hebben met een nieuw modem en kastje.

ik weet het nl nu echt niet meer.

 

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Zoveelste frustratie, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

En dit?

Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft? Als u dit al eens geprobeerd heeft, hoop ik echt voor u dat het snel wordt opgelost!