Foutcode STB-ZAP-01 & Foutmelding AVS-TO-0001, AVS-403-10146_2 en AVS-500-10000 [Gesloten op 23-12-2020]

  • 24 August 2020
  • 1210 reacties
  • 110905 keer bekeken

Reputatie 3

Dit topic is gesloten! Hulp is niet meer nodig​​​​​​

Dankzij jullie hulp hebben we verbeteracties kunnen uitvoeren op het iTV-platform. Dit heeft goed uitgepakt, want de impact is afgenomen tot een normaal niveau.
Krijg jij deze foutcode(s) nog wel te zien? Herstart de (On Demand) opname/serie/film. Werkt dit niet en weet je zeker dat je niet getroffen bent door een storing? Maak dan een eigen topic aan op ons Forum*. De community staat voor je klaar! :innocent:

*Je kunt uiteraard ook bellen (0800-0402) of chatten met een van onze collega's

 

Foutcode STB-ZAP-xx of Foutmelding AVS-xxx-x

Meerdere klanten ervaren problemen met het terugkijken van programma's en opnames. De foutcodes variëren van 'AVS-xxx', 'STB-xxx', tot ‘ZAP-xxx-x’.
Er loopt al een tijdje een onderzoek naar deze verstoring. Uit analyse blijkt dat de problemen ontstaan door een aantal programma's die op  het laatste moment werden toegevoegd aan de gids. Soms gebeurt de aanlevering op zo'n laat moment, dat het niet meer mogelijk is, om het programma ook op het platform op te nemen. Als de klant dan dit programma wil terugzien, krijgt de klant een foutmelding. Dit kan helaas niet hersteld worden:disappointed_relieved: . Er wordt gekeken om het groene terugkijkenpictogram van de betreffende programma's ook weg te halen om onduidelijkheid te voorkomen. 

 

Help ons mee! 

Het onderzoek gaat onverminderd door. Hierbij kunnen we jullie hulp goed gebruiken. Krijg jij een van de bovengenoemde foutmeldingen bij het bekijken van een opname gemaakt ná 2 oktober? Plaats dan een reactie met de volgende informatie:

- Welk programma het betreft;

- Wanneer de originele uitzending van dit programma was; (tijd en datum)
- Wanneer wilde je de uitzending terugkijken (het moment dat het niet lukte); (tijd en datum)
- Wat er precies gebeurde (incuslief foutmelding);

- Staat de opname in de opname lijst? 

LET OP! Vul daarnaast je gegevens in in je profiel, dan kunnen wij de gegevens delen met de techniek!

*admin: bericht aangepast 

 

 

*admin: topic gesloten op: 23-12-2020 19.02 uur

Lisa 3 jaar geleden

Beste allemaal! Dit topic is gesloten omdat de impact is afgenomen. Mocht je nog wel last hebben van deze foutmelding, check dan onze site>Afspelen mislukt
Geen succes? Maak je eigen topic aan! De community staat voor je klaar :nerd:

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1210 reacties

Reputatie 2

Heb alles al vele malen gereset, helt niet. Gisteren deed hij het ineens weer, tot nu.

Heb net, na ruim een kwartier in de wacht, de klantenservice gesproken. Kortweg komt het hierop neer: het is bekend, ze zijn ermee bezig, hopelijk is het snel opgelost, nog even geduld

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Even een kleine update: Onze specialisten hebben de mogelijke oorzaak gevonden en ze verwachten dat de problemen met het terugkijken van programma's en opnames na 17:00 uur weer zijn opgelost. Mocht dit niet zo zijn, dan horen we dat graag van jullie.

Dag Vikash, hier nog steeds de foutcode, tevens na het opnieuw installeren,

 

We kunnen geen programma’s terugkijken en kunnen onze opnames niet terugkijken. Code STB-ZAP-01.

Hier ook voor het eerst deze foutmelding gekregen een uur geleden. Het is dus nog niet opgelost 

Ook bij Xs4all ineens dit soort debiele storingen. Maar goed, de zogenaamde oplossing doet het niet, dus de experts mogen nog even gas geven. 

 

Reputatie 7
Badge +30

@bushie en @3october wat hinderlijk :-(. Ik geef door dat jullie hier nog steeds tegenaan lopen!

Reputatie 1

Kreeg de melding (STB-zap-01) bij het vanaf het begin afspelen van de Corona uitzending van deze middag.

ik heb nu tweemaal opnieuw software geladen en alles gereset met stekker er uit voor een minuut. En ik krijg nog steeds deze melding !

zeer frustrerend !!!

En wat nu ????

Reputatie 1

Hier ook al een paar dagen last van de foutcode, heb hem al meerdere keren weer gereset, volgende dag weer hetzelfde probleem, vanavond derde avond op rij, nu met terugkijken via de gids. Waardeloos, heb nog niet het gevoel dat het opgelost is, ook al wordt dat hier gezegd door KPN, hoop echt dat dit nu een keer echt opgelost wordt en we niet elke dag een uur of meer kwijt zijn met ergeren mopperen en opnieuw installeren...

Reputatie 1

Deze nieuwe software met nieuwe menu’s is echt waardeloos, ten eerste al slechter, langzamer, onduidelijke dan het vorige en nu daar bovenop ook nog dit soort problemen met foutcodes .

oplossing is simpel : terug naar de fijne en goedwerkende oude software ! 

Reputatie 2

Bij mij heeft eerst een reset van de Experiabox en daarna (als internet weer online is) een reset van de TV ontvanger het probleem verholpen

Dat werkt tijdelijk. Totdat je weer een gekleurde toets op je ab indrukt. Daar zit een systeemfout.. ......

Bij het willen terugkijken van een reeds enkele uren eerder beëindigd programma op NPO2 verschijnt foutcode (STB-zap-01). Conform de gegeven instructie een reset van de tv-ontvanger gedaan en de software opnieuw geïnstalleerd. Het probleem is echter niet opgelost en dezelfde foutcode verschijnt.

Dezelfde melding verschijnt ook bij een poging een programma van NPO1 terug te kijken. Het terugkijken van programma’s van NPO3 en RTL4 van ongeveer hetzelfde tijdstip functioneren wel goed.

De vraag is hou dit nu kan, terwijl het probleem zou zijn opgelost?

Reputatie 7
Badge +30

Beste iedereen, ik heb nog meer informatie gekregen: de afgelopen dagen zijn een behoorlijk aantal programma's op het laatste moment toegevoegd aan de gids. Denk aan het Coronadebat van gistermiddag. Het is soms op zo'n laat moment dat het niet mogelijk is om het programma ook op het platform op te nemen. Dan krijg je dus deze foutmelding. Het kan helaas niet hersteld worden. Wel gaan we kijken of we in dit soort gevallen het groene ‘terugkijk’ icoontje weg kunnen halen. Onze excuses voor het ongemak! 

Reputatie 1

Hetzelfde probleem is ook bij de uitzending van de Waalse pijl (wielrennen) en dat is geen uitzending die op het laatst is toegevoegd.

dus er is nog een ander probleem.

maar er is een simpele oplossing: installeer weer de oude software met de oude menu’s , die waren fijner, sneller, overzichtelijker en zonder fouten. Niet elke verandering is een verbetering ...

maar er is een simpele oplossing: installeer weer de oude software met de oude menu’s , die waren fijner, sneller, overzichtelijker en zonder fouten. Niet elke verandering is een verbetering ...

Daar ben ik het niet mee eens. Het nieuwe menu is veel mooier en (als het werkt...) veel responsiever.

Ook vind ik het feit dat “terugkijken” nu start na 5 minuten, dus feitelijk min of meer op de “juiste”

tijd.

Ik zou er al blij mee zijn als de KPN veel sneller storingen zou melden op een duidelijke manier en

een makkelijk te vinden plek zodat je niet wéér een uur bezig bent om alles na te lopen en te resetten.

Ik heb het al meermalen meegemaakt dat ik mijn postcode opgaf en de melding kreeg dat er geen storing was terwijl dat niet klopte.

Beste iedereen, ik heb nog meer informatie gekregen: de afgelopen dagen zijn een behoorlijk aantal programma's op het laatste moment toegevoegd aan de gids. Denk aan het Coronadebat van gistermiddag. Het is soms op zo'n laat moment dat het niet mogelijk is om het programma ook op het platform op te nemen. Dan krijg je dus deze foutmelding. Het kan helaas niet hersteld worden. Wel gaan we kijken of we in dit soort gevallen het groene ‘terugkijk’ icoontje weg kunnen halen. Onze excuses voor het ongemak! 

De foutcode moet ook nog toegevoegd worden aan het systeem! Het is vreselijk frustrerend als je via googelen wel de foutcode kan vinden, maar niet rechtstreeks op de plek waar hij hoort.

Hetzelfde probleem is ook bij de uitzending van de Waalse pijl (wielrennen) en dat is geen uitzending die op het laatst is toegevoegd.

dus er is nog een ander probleem.

maar er is een simpele oplossing: installeer weer de oude software met de oude menu’s , die waren fijner, sneller, overzichtelijker en zonder fouten. Niet elke verandering is een verbetering ...

Als dat klopt dan is er inderdaad meer aan de hand. Het is vervelend dat KPN dit niet op orde heeft.

Reputatie 1

Het nieuwe menu mag je mooier vinden maar het m.i. juist veel trager en het overzicht is minder. En het mist functies die er eerst waren zoals de tijd in beeld. Na stoppen van kijken van een opname kom je niet terug in de opnames lijst. Verwijderen van een opname vraagt nu meer stappen. Enz.

ik ben er in ieder geval niet blij mee

Foutcode stb-zap-03/-40462 verschijnt als ik iets eerder dan vandaag wil terugkijken. Programma van vandaag terugkijken lukt wel. Probleem is sinds een aantal dagen. Geprobeerd te verhelpen met: reset, software update. Helaas geen verbetering. Zou ook fijn zijn om gewoon even te kunnen bellen met KPN storingsdienst...

sinds een paar dagen ook dit probleem, vooral als ik een programma tijdens de uitzending wil (terug)kijken vanaf het begin. Op de app kun je een foutcode invoeren, maar deze code kent hij niet. Dan maar hier.

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

maar er is een simpele oplossing: installeer weer de oude software met de oude menu’s , die waren fijner, sneller, overzichtelijker en zonder fouten. Niet elke verandering is een verbetering ...

Daar ben ik het niet mee eens. Het nieuwe menu is veel mooier en (als het werkt...) veel responsiever.

Ook vind ik het feit dat “terugkijken” nu start na 5 minuten, dus feitelijk min of meer op de “juiste”

tijd.Ik zou

Doordat terugkijken pas na 5 minuten begint, mis ik geregeld de eerste minuten van het programma “ Nederland in Beweging”, op NPO1 om ca. 10:15 uur. Dit is typisch een programma dat je bijna altijd “ terugkijkend” gebruikt en het is vervelend om daar de eerste minuten van te moeten missen. Ik had liever de oude situatie, dat ik in de reclame terecht kwam. Die kan ik doorspoelen. 

Ik wil vandaag een programma terug kijken van gisteren. Dit lukt niet.

Krijg de melding (STB-zap-01)

Wat ik gedaan heb en al vele malen eerder:

In de gids met de dubbele pijl een dag terug. Vele programma’s waaronder het programma wat ik wil terug kijken is voorzien van een pijl “links om kerend”

Heb  alle aanbevolen zaken gedaan:

  • opnieuw gestart
  • terug naar fabrieks instellingen
  • update gedaan

Niets helpt. Enkele programma’s kunnen wel terug gekeken worden

*Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt. 

maar er is een simpele oplossing: installeer weer de oude software met de oude menu’s , die waren fijner, sneller, overzichtelijker en zonder fouten. Niet elke verandering is een verbetering ...

Daar ben ik het niet mee eens. Het nieuwe menu is veel mooier en (als het werkt...) veel responsiever.

Ook vind ik het feit dat “terugkijken” nu start na 5 minuten, dus feitelijk min of meer op de “juiste”

tijd.Ik zou

Doordat terugkijken pas na 5 minuten begint, mis ik geregeld de eerste minuten van het programma “ Nederland in Beweging”, op NPO1 om ca. 10:15 uur. Dit is typisch een programma dat je bijna altijd “ terugkijkend” gebruikt en het is vervelend om daar de eerste minuten van te moeten missen. Ik had liever de oude situatie, dat ik in de reclame terecht kwam. Die kan ik doorspoelen. 


Ja, maar dan kan je terugspoelen als dat nodig is en dat gaat veel sneller

maar er is een simpele oplossing: installeer weer de oude software met de oude menu’s , die waren fijner, sneller, overzichtelijker en zonder fouten. Niet elke verandering is een verbetering ...

Daar ben ik het niet mee eens. Het nieuwe menu is veel mooier en (als het werkt...) veel responsiever.

Ook vind ik het feit dat “terugkijken” nu start na 5 minuten, dus feitelijk min of meer op de “juiste”

tijd.Ik zou

Doordat terugkijken pas na 5 minuten begint, mis ik geregeld de eerste minuten van het programma “ Nederland in Beweging”, op NPO1 om ca. 10:15 uur. Dit is typisch een programma dat je bijna altijd “ terugkijkend” gebruikt en het is vervelend om daar de eerste minuten van te moeten missen. Ik had liever de oude situatie, dat ik in de reclame terecht kwam. Die kan ik doorspoelen. 


Ja, maar dan kan je terugspoelen als dat nodig is en dat gaat veel sneller

Omdat dat dan maar een minuut is of zo. Maar meestal beginnen programma’s te laat . Nogmaals, ik vind het in het algemeen heel vervelend dat er vanuit KPN nauwelijks communicatie is. Ze zouden je toch wel kunnen emailen of zo als er een storing en ook melden op hun site (als email niet goed

werkt)

Het lijkt wel een nieuwe trend.
Ik heb het de laatste maanden bij meerdere bedrijven meegemaakt:
Prachtige aankondigingen en beloftes m.b.t. nieuwe producten, maar als er iets aan de hand is, wordt er niet meer thuis gegeven.
Het is toch een kleine moeite om de communicatie in stand te houden en wat service te verlenen.
Dan stijgen de ratings van die bedrijven,
Mensen willen gewoon weten waar ze aan toe zijn., dus geef gewoon aan wat er aan de hand is.
Geef een workaround als het niet gelijk is op te lossen en geef af en toe een status update.
Als er eerlijkheid is over het probleem zal er ook meer begrip zijn.

Hoop dat het snel is opgelost, want ik vind de nieuwe versie op zich wel een verbetering.