Vraag

Foutcode STB-ZAP-03/3

  • 16 October 2020
  • 10 reacties
  • 2048 keer bekeken

Wij hebben 4 tv ontvangers en heb op 1 van de 4 deze foutcode. Kan hier niet terug kijken en ook geen programma op pauze zetten. Heb de software al opnieuw geïnstalleerd en dat verhielp het niet. Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 3
Badge

same here

Reputatie 7
Badge +15

@YouSeeStefan Welkom op het forum. Op dit moment is het erg druk waardoor een reactie langer op zich laat wachten. 

Er zijn een aantal storingen geweest met televisie kijken, zijn de problemen op dit moment nog actueel? 

Reputatie 3
Badge

Bij mij komt t denk ik omdat er een router tussen zit die als switch fungeert. Als de decoder rechtstreeks op het kpn modem aansluit dan gaat t goed.. nou moeten we maar een dubbele utp draad door de muur trekken.

Reputatie 7
Badge +15

@YouSeeStefan Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Tot op heden gaat alles goed. Houden zo !!

Ik heb hetzelfde probleem. Heb een router in DMZ achter de Exp. Box v10. Alles gaat prima, alleen bij IPTV “terugkijken” of kijken van “opnames” krijg ik in beide gevallen foutmelding STB-ZAP-03/3. Als ik de TV ontvanger (ARRIS VIP-2952-V2, Telfort) direct aan de EBv10 aansluit gaat het natuurlijk goed. Alleen moet ik dan bij mijn tweede ontvanger weer VLANs op de switches zetten omdat ik maar 1 Ethernet verbinding naar die kamer heb. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn... is er misschien een instelling in mijn router die het wel mogelijk maakt om ook nog opnames (terugkijken is natuurlijk ook gewoon een opname) te bekijken als het signaal via mijn eigen router gaat (ik begrijp dat het moeilijk is om iets over een onbekende router te zeggen - maar msisschien is het meteen duidelijk wat het probleem is als opnames niet bekeken kunnen worden?)

Badge +19

Ik heb er niet zoveel verstand van maar als die router als switch fungeert dan zal het een gevalletje igmp snooping zijn.

Dank voor de reactie. Nee, dat is het zeker niet… router heeft, zoals het hoort, IGMP proxy aanstaan (is het laatste punt voor de TV voordat die via DMZ en de EBv10 het grote boze internet op gaat) en de switches ertussen allemaal IGMP snooping. Als dat niet zo was zou het beeld haperen. Maar dat is het probleem niet. Achter de router gaat in principe alles goed en kan ik de TV stream bekijken, maar ik kan dus geen opnames bekijken (foutcode STB-ZAP-03) en voor de router op de EBv10 dus wel… ik denk dat ik maar weer VLANs aanzet op de switches, zoals vroeger. :S

@jtforum Heb je hier al een oplossing voor gevonden?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem. EBv10 → gaat naar TPlink router. Wel tv - Geen terugkijken helaas.

 

Nee, helaas niet. Ik heb wel de bovengenoemde work-around. Gewoon weer ouderwetse VLANs op mijn switches gedefineerd waardoor ik de TV achter de EBv10 kan laten draaien (wat wel werkt) en de rest van internet via mijn eigen router. De VLANs scheiden de verschillende sub-nets op de switches zodat het gecombineerde signaal (TV + internet) via 1 kabel naar andere verdiepingen kan worden verdeeld. Het hoort natuurlijk niet zo, maar het werkt. Ben ook benieuwd wat de oorzaak is dat het achter andere routers niet werkt… misschien heeft het met de automatische gedefineerde poort-toewiijzigingen te maken (die ik op de EBv10 zie), maar dat heb ik nog niet kunnen testen.