Beantwoord

Foutcode STB-zap-03 / 3-HAL bij opnames en terugkijken

  • 3 June 2021
  • 14 reacties
  • 402 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Hier krijgen we regelmatig fout code STB-zap-03 / 3-HAL later. Het is zowel bij het terug kijken als de opnames. Herstarten van ontvanger helpt niet na enige tijd werkt het weer.

Wat is hier de oorzaak van en is er iets aan te doen?

Admin: Afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 26 June 2021, 10:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hoi @Michiel1 . Dit heeft vaak te maken met de manier waarop de tuner(s) is/zijn aangesloten.

Hoe is dat bij jou? Zit er een draadloze verbindingsset of een switch tussen?

Reputatie 2
Badge

Hoi Erwin 

De ontvanger is bij mijn bedraad aangesloten er zit wel een switch tussen. Ik zal maar eens wat aansluitingen om zetten kijken of het helpt.

Bedankt

 

Ondersteunt die switch IGMP snooping? Zo niet, hebben we de boosdoener gevonden.

Werkt het nu weer goed, @Michiel1 ?

Reputatie 2
Badge

Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest. Maar het is niet steeds dat hij die fout melding geeft gaat soms dagen goed en dan gaat het weer een paar keer fout. Ik heb een TP-link desktop-switch LS1005G ik las op Tweakers goede ervaring ook met ip tv van KPN

https://www.tp-link.com/nl/business-networking/unmanaged-switch/ls1005g/

 

ik zie nergens IGMP ondersteuning staan, @Michiel1  :-(

Reputatie 2
Badge

Ik heb vandaag mij ITV ontvangers om gestoken naar de router. Ik ga het zien wat er gebeurt alvast bedankt.

Dan had de schrijver van het artikel in tweakers.net het fout hij ging er van uit dat die ondersteuning van IGMP aanwezig was omdat hij geen problemen had met IpTV van KPN.

Ik zag het ook, @Michiel1 .  Het kan op die manier best een tijd goed gaan maar je krijgt meestal wel problemen als IGMP ontbreekt. 

Reputatie 2
Badge

Helaas geen verbetering vanavond al weer 2,x een fout melding. ,1x al bij het openen van het menu de andere keer bij starten van de opname. Als het nog een keer het menu open gaat het weer even goed

 

Het is wel een andere foutmelding.  Is die oorspronkelijke foutmelding ook nog weer teruggekomen?

Reputatie 2
Badge

Ja klopt het is een andere fout melding maar het is wel weer een fout melding. Als ik weer naar het menu ga is het weer goed:rage:

Ik had vroeger nooit problemen.

Ben maar een paar dagen thuis geweest zit nu weer heerlijk op de camping.

 

Geniet van de camping en ik hoop dat het noodweer aan je voorbij trekt, vandaag/vannacht. Als je weer thuis bent, zou je dan de experiabox nog eens een herstart willen geven? Als de foutmelding blijft terugkeren, laat het mij weten.

Ben je alweer terug van de camping, @Michiel1 ?

Reputatie 2
Badge

Hoi Erwin 

Een late reactie maar we zijn weer een paar keer thuis geweest en geen problemen meer gehad. Lag dus toch aan de  TP-link desktop-switch die er dus nu tussen uit is hij was nog geen10â‚Ĵ .

Bedankt voor je advies

Â