Vraag

Foutcode 'STB-zap-03 / -40462- Videoserver niet gevonden' bij opnames MTV Live

  • 14 July 2021
  • 27 reacties
  • 440 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Sinds 1 juli hebben we MTV live in ons zenderpakket zitten. Hierop zag ik in de gids mooie optredens van bands bij MTV World Stage staan.

Ik heb er hiervan 2 opgenomen. Te weten Green Day en Muse. Als ik deze opnames wil terugkijken. Krijg ik iedere keer de storing STB-zap-03 / -40462- Videoserver niet gevonden. Probeer het later nog eens. 

Alle andere opnames kan ik gewoon bekijken. zelf binnen enkele seconden na het weigeren van de MTV opnames.. Zijn deze opnames geblokkeerd door MTV?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +9

daar zal wel een blokkade op zitten door MTV . Beste D.Prins.daar kan kpn.is niets aan doen. 🤔

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @D.Prins, Dit wordt niet geblokkeerd door MTV. Vermoedelijk is de opname niet goed opgeslagen waardoor deze niet goed gevonden wordt. Als het na nog een keer proberen of zelfs na een reset van de ontvanger niet werkt is de opname niet goed gegaan. Excuses voor het ongemak. 

Reputatie 3
Badge +1

Helaas. Afgelopen weekend waren er weer twee shows die ik wel wou zien. The weten de Foo Fighters en Franz Ferdinand. Alletwee afgelopen weekend opgenomen. Ik wou er vanochtend naar luisteren/ kijken. E wederom deze foutcodes. Alle andere opnames die er bij mij in staan doen het gewoon. Zelfs zonder opnieuw uit en inschakelen van de decoder, maar de opnames van MTV-Live blijven weigeren.

Volgens mij stonden deze shows nog een keer in de gids voor deze week. Dus ik zal de opnames verwijderen en opnieuw programmeren. 

Reputatie 3
Badge +1

Deze uitzendingen stonden voor gisteravond weer in de gids. Ik heb zojuist beide opnames bekeken. En ze doen het. Echter ik blijf sceptisch dat ze het van het weekend doen. Omdat ik een van de eerdere opnames ook een keer de eerste vijf minuten had bekeken. En die deed het drie dagen later ook niet meer.

Reputatie 3
Badge +1

Helaas. Toen ik gisteren de opnames van Franz Ferdinand wou bekijken. Deed deze het weer niet. Ondanks dat ik afgeopen donderdag had gecontroleerd of ze het deden. Alle andere opnames doen het wel gewoon. Alleen de opnames van MTV-live blijven verdwijnen.

Reputatie 3
Badge +1

Naar aanleiding van een ander topic op MTV 80's een paar opnames gemaakt. Deze vetonen hetzelfde gedrag. Ik denk dus echt dat MTV hierin de oorzaak is.

Hoi @D.Prins, Dit wordt niet geblokkeerd door MTV. Vermoedelijk is de opname niet goed opgeslagen waardoor deze niet goed gevonden wordt. Als het na nog een keer proberen of zelfs na een reset van de ontvanger niet werkt is de opname niet goed gegaan. Excuses voor het ongemak. 

 

Reputatie 3
Badge +1

Sinds vanavond op beide ontvangers niet kunnen terugkijken, maakt niet uit van welke zender. Ieder keer de foutcode 40462.

Ontvangers resetten helpt niet. ook modem een keer gereset. Ook dat helpt niet. Erg vervelend als je iets terug wilt zien.

 

Via de website https://tv.kpn.com/  werkt het echter wel

 

Zie het ook niet terug bij de storingen die KPN aangeeft. 

@mink2u : heb je deze storing nog steeds?

Reputatie 3
Badge +1

Is hier al iets meer over bekend?

Deze opnames blijven consequent alleen te bekijken binnen een dag na het oorspronkelijke uitzendtijdstip. 

Het enigste voordeel is dat zulk soort dingen vaak een paar keer herhaald worden. Dus dan kan ik dezelfde concertregistratie 3 a 4 keer opnemen in een week en dan terugkijken.

Reputatie 7
Badge +20

Dus echt puur de opnames van MTV Live nog steeds @D.Prins, maakt niet uit wat? Andere zenders geven geen problemen? Ontvanger heeft ook een reset gehad?

Reputatie 3
Badge +1

Puur de opnames van de MTV thema kanalen. dus live en 80's. Alle andere zenders geen probleem. Resetten en opnieuw installeren heeft allemaal niet geholpen. ook speelt het op beide ontvangers hier in huis.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt. Ik ga nog even weer navraag doen. Je hoort nog weer van mij. 

Bedankt. Ik ga nog even weer navraag doen. Je hoort nog weer van mij. 

Doe geen moeite Bart , ik ben al weken bezig , zonder resultaat overigens.

Ik krijg constant de melding ;

maar een oplossing , of uitleg waarom , heb ik nog niet gekregen.

Reputatie 7
Badge +20

Er wordt nog wel naar gekeken. Mijn collega kon het namelijk niet reproduceren, dus hopelijk kunnen ze het probleem vinden. 

Reputatie 3
Badge +1

Kan het antwoord ongedaan gemaakt worden? het probleem is namelijk nog steeds niet opgelost.

 

Afgelopen donderdag Heb ik het Unplugged in New York optreden van Nirvana opgenomen. Dit werd om 13.15 uitgezonden ongeveer. Donderdagavond heb ik een gedeelte kunnen kijken. Gisteravond wou ik het resterende deel kijken. En weer dezelfde melding. Video niet beschikbaar. Vanochtend ipv de software opnieuw te installeren heb ik de ontvanger gereset naar fabrieksinstellingen en daarna de software laten installeren. Maar ik kan het nog steeds niet terugkijken.

Er wordt nog wel naar gekeken. Mijn collega kon het namelijk niet reproduceren, dus hopelijk kunnen ze het probleem vinden. 

Het vreemde is dat ik veelal een opname wel kan kijken van een dag terug maar bij eerdere opnames krijg ik bijna altijd de foutmelding alleen . . . . . . . . . 2 opnames kan ik wel kijken ,te weten eentje van 8 november en eentje van 12 november.

Tot wanneer dit mogelijk blijft , joost mag het weten , het is iedere keer weer een verrassing of je de opname kan bekijken of de foutmelding krijg.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb je voorbeeld nog weer doorgestuurd. Ik hoop snel wat meer inzicht te krijgen hoe dit probleem ontstaat, dan zal ik dat uiteraard met jullie delen. 

Reputatie 3
Badge +1

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit probleem hebben. Een vreemd probleem is het wel.

Reputatie 6
Badge +9

Ik kreeg hetzelfde toen ik vanmiddag (27/11) op NPO 1 de dames voetbalwedstrijd Tsjechië tegen Oranje wilde terug kijken. En dat werkt nog steeds niet. Latere uitzendingen doen het wel.

Al weeeeeken/maaaaaanden het beeld bij opnames van MTV 80s 

 Zelfs opnames van een dag oud kunnen niet worden afgespeeld maar een aantal oudere opnames kunnen wel afgespeeld worden .

Mag ik zeggen dat ik er heel moe van geworden ben , wat een drama :sleeping:.

En dat van de server niet gevonden geloof ik helemaal geen meer.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nog geen reactie ontvangen. Vermoed dat het lastig is, zeker omdat het vorige keer niet gereproduceerd kon worden. Ik hoop echt dat mijn collega's een oorzaak kunnen vinden. 

Een opname van MTV 80’s van 8 NOVEMBER heb ik regelmatig kunnen afspelen maar vanavond uit het niets ….

 

Wel heel vreemd , opnames van 192 TV kan je wel gewoon tot een jaar terug kijken.

Reputatie 7
Badge +20

Zo zouden alle opnames tot een jaar terug te kijken moeten zijn. Maar blijkt toch wat mis, vermoedelijk specifiek op jullie aansluiting. Ik hoop dat er nog duidelijkheid komt hoe dit kan. Want het is wel bijzonder. 

Up-date.

Ook een opname van de zender FOX kon niet afgespeeld worden , een ander programma dat daarna was opgenomen weer wel.

Of je heb wel of je geen verbinding met de werver mijn inziens maar niet de ene zender wel en de andere weer niet.

Nu wordt het toch de hoogste tijd dat dit probleem verholpen gaat worden .

Nu ook al op SBS 9 bij een serieopname bij de eerste keer willen kijken  dezelfde foutmelding.

Bij de tweede keer aanklikken wordt de z.g. server wel gevonden.