Foutcode tv

  • 30 November 2020
  • 9 reacties
  • 50 keer bekeken

Ook bij ons sinds 3 dagen last van deze zeer vervelende foutmelding in Kampen.

Zowel met mijn eigen router (ASUS) als met de EB v12 krijg ik deze foutmelding.

Interne bekabeling nagekeken, en deze werkt perfect! Zelfs de meegeleverde UTP kabel door de kamer gelegd en aansluiten rechtstreeks op zowel de ASUS als de EB. Helaas niet opgelost.

Ook meerdere malen de tv ontvanger een herstart en een frisse start gegeven.

Daarnaast ook de EB geherstart en een reset gegeven. Ook helaas zonder resultaat.

Betreft hier om een 100/100 verbinding op glas.

Kan hier mee uitsluiten dat dit dus geen in-home probleem is. Maar in het KPN domein.

Hoop dat dit met jullie onderzoek helpt.

*admin: afgesplitst van het centrale topic

Lisa 3 jaar geleden

Ik kan op dit moment geen ontvanger selecteren om het probleem te analyseren of te loggen omdat de Experiabox niet is aangesloten. Als ik logistiek verzoek een ontvanger te ruilen, zonder ook maar iets uitgelezen te hebben in het systeem, dan wordt dit verzoek (uiteraard) direct afgewezen. Het is zonde (tevens niet-duurzaam) als we een ontvanger omruilen zonder te weten of dit het probleem oplost. 
​​​​​​Welk type ontvanger je krijgt is aan logistiek. We kunnen onze voorkeur uitspreken, maar uit ervaring kan ik zeggen, dat het voorraadafhaneklijk is. Wat er bovenop de stapel ligt, wordt toegstuurd. 

Je kunt vooralsnog het beste even de Experiabox aansluiten en telefonisch contact opnemen. Mijn collega kan dan het systeem door en wie weet krijg je een nieuwe ontvanger. Kun je hierna direct je eigen router weer in werking stellen. :sunglasses:  

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Harmpie21! Dat is wel heel merkwaardig. Is de foutcode geen één keer weggeweest? Zodra de ontvanger opstart verschijnt de foutcode meteen weer in beeld? Bijzonder. Kun je het glasvezelkastje eens een paar minuten stroomloos maken? 

Hallo @Lisa , Nee, deze foutmelding komt na een x aantal minuten kijken. Helaas niet altijd na zoveel min. maar denk zelf dat deze melding na 15 - 20 min. kijken komt. Vervolgens zappen en je kan weer 4 - 10 min. kijken, en de melding komt weer terug! Begint nu wel erg irritant te worden!

Reputatie 7
Badge +17

Er lijkt bij jou meer aan de hand te zijn dan een standaard foutmelding. Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. 
Heb je op dit moment jouw eigen router aangesloten, of de Experiabox? Graag de ontvanger direct bekabeld aansluiten op het modem/router.:blush:

Hallo Lisa,

Heb mijn eigen router er nu aan hangen. Helaas nog steeds de problemen met de TV. Als je kan meekijken graag!

Maar toch wel vreemd, dat je zegt dat hier meer aan de hand is, ik ervaar namelijk alleen de problemen met de TV, en geen andere problemen.

Reputatie 7
Badge +17

Dat dacht ik al! Als je je eigen router hebt aangesloten, kan ik niet meekijken in het netwerk. Kun je de Experiabox eens een poosje aansluiten? Dan kan ik de tv-ontvanger zien.

Zal proberen deze van het weekend aan te sluiten. Dus vanaf zondagavond tot ongeveer dinsdagavond, is dat voldoende?

Reputatie 7
Badge +17

Als ik het goed begrijp, kijken jullie nu helemaal geen tv i.v.m. de foutcode? Of is de foutcode inmiddels (voor langere tijd) weg? 
Het is wellicht handiger om met ons te bellen zodra je de de experiabox aangesloten hebt. Mijn collega's kunnen dan meteen mee meekijken wanneer je de foutcode in beeld ziet. Het is namelijk een beetje lastig managen hier op het Forum, gezien ik niet altijd werk. 

Je kunt ons telefonisch bereiken op 0800-0402 (gratis). 
 

Hi @Lisa ,

Vanavond sinds 17:40 uur ongeveer de TV aangehad met de iTV App welke via Samsung kan gebruiken.

Vervolgens via de TV kastje geprobeerd te kijken en na 10 min. alweer deze foutmelding.

Is het mogelijk dat jullie voor nu 1 nieuwe iTV ontvanger kunnen afsturen? Liefst de Arris VIP5202 gezien wij nu 2x de ZXV8001 hebben? Zo kan ik hier uitsluiten dat het de ontvanger is.

Reputatie 7
Badge +17

Ik kan op dit moment geen ontvanger selecteren om het probleem te analyseren of te loggen omdat de Experiabox niet is aangesloten. Als ik logistiek verzoek een ontvanger te ruilen, zonder ook maar iets uitgelezen te hebben in het systeem, dan wordt dit verzoek (uiteraard) direct afgewezen. Het is zonde (tevens niet-duurzaam) als we een ontvanger omruilen zonder te weten of dit het probleem oplost. 
​​​​​​Welk type ontvanger je krijgt is aan logistiek. We kunnen onze voorkeur uitspreken, maar uit ervaring kan ik zeggen, dat het voorraadafhaneklijk is. Wat er bovenop de stapel ligt, wordt toegstuurd. 

Je kunt vooralsnog het beste even de Experiabox aansluiten en telefonisch contact opnemen. Mijn collega kan dan het systeem door en wie weet krijg je een nieuwe ontvanger. Kun je hierna direct je eigen router weer in werking stellen. :sunglasses:  

Â