Beantwoord

Foutcode Verbinding met Zender Verbroken: stb-nmc-400 op de tv-ontvanger

  • 21 November 2020
  • 163 reacties
  • 53962 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +21

Foutcode Verbinding met Zender Verbroken stb-nmc-400 [tv-ontvanger]

 

Beste iedereen, de foutcode die iedereen kende ‘zender niet beschikbaar’ heeft plaatsgemaakt voor foutcode  Verbinding met zender verbroken: stb-nmc-400.  Je ziet dit ook in de titelbalk van de foutmelding

 

Initiële melding

Meerdere klanten melden last te hebben van de foutcode stb-nmc-400. Daarom hebben wij iedereen samengevoegd in een topic. We zetten dit door naar onze iTV collegas's en hopen jullie snel, via dit topic, meer te kunnen vertellen. We doen ons best jullie zo snel mogelijk te voorzien van een oplossing. Onze excuses voor het ongemak. 

Het loskoppelen en weer aansluiten van de ethernetkabel achterin je ontvanger kan het probleem verhelpen. Helpt dat niet, kijk dan op onze website voor uitleg uitleg hoe je je tv-ontvanger kunt resetten. Zorg dat de tv-ontvanger tijdens de reset direct bekabeld is aangesloten op het modem. 

 

Update 26/11

Zender Niet Beschikbaar / Verbinding met Zender Verbroken is iets dat meestal ontstaat als de verbinding tussen je tv ontvanger en de Experia Box (of eventueel eigen router) niet optimaal is. Ik geef even een paar extra tips hieronder voor situaties waarin deze foutcode kan voorkomen. 

 

TV ontvanger aangesloten via draadloze verbindingsset of op draadloos aangesloten Superwifi

De foutmelding komt, naar verhouding, het meeste voor als je gebruik maakt van een draadloze verbindingsset. Dat werkt via het stroomnetwerk en we zitten nu weer in de donkere dagen van het jaar waar er meer lichten aan zijn 's avonds. Tel daar bij op kerstverlichting die je wellicht al hebt. Al dit extra gebruik van het stroomnetwerk kan voor verstoring zorgen op de verbinding naar de tv. Kijk dan ook, als je de foutmelding krijgt, of je rode/oranje lampjes op je DVS ziet. Zo ja, neem dit topic over het oplossen van storingen met DVS eens door.

Heb je de ontvanger verbonden met een draadloos aangesloten Superwifi, kijk dan of je deze ontvanger toch bekabeld kunt aansluiten. Het is technisch mogelijk om hem op een draadloze Superwifi te hebben, maar niet iets wat we officieel ondersteunen.

 

TV ontvanger bekabeld aangesloten op Experia Box via een switch / access point / eigen router

Zorg ervoor dat het apparaat IGMP snooping ondersteunt. Als het om een eigen router gaat, zorg dat deze in access point modus staat en niet in router modus.

 

TV ontvanger bekabeld aangesloten op eigen router, zonder Experia Box

Zorg dat je instellingen kloppen. We hebben daar nuttige topics over (Vrije modemkeuze bij KPNEigen router ipv de Experia Box), waar je info vindt en om hulp kunt vragen. Als je er daarmee niet uitkomt, maak ook gerust een nieuw topic aan.

 

TV ontvanger bekabeld aangesloten op Experia Box, Experia Wifi of bekabelde Superwifi

In deze gevallen zou het in principe goed moeten zijn. Als je deze foutcode dan toch met enige regelmaat krijgt, kijk eens naar je internetsnelheid. Meet deze, bekabeld, via speedtest.net. Interactieve tv gebruikt ongeveer 4 Mbit voor SD en ongeveer 8 Mbit voor HD. Als je daar niet heel ver boven zit dan kan het zijn dat tegelijkertijd tv kijken en internet gebruiken niet vlekkeloos verloopt. 

 

Laatste update: 31-08-2021

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 2 December 2020, 11:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

163 reacties

heb nu anderhalve week problemen met kpn itv en vanavond ineens een foutmelding na restart itv kastje

gebeld voor monteur kan pas over week komen nee wil nu iemand.

klantenservice aan lijn ja ook uw lijn is zeer laag maar 7,5 mb dit moet 75 mb zijn .

ja weet ik zei ik maar bij wijk verdeelkast is veel zwaar vrachtverkeer en daar gebeurt vele weken al dat de schroeven los gaan van de aansluitingen laat daar nu een monteur is gaan kijken.

nou werd verteld dat er weinig storing monteurs zijn en dus weinig tijd hebben nu.

nou lekker ander itv kastje hapert als er nu 2 aan gaan of iemand op pc gaat dan valt tv beeld weg

als iemand dit leest van kpn stuur verdomme met spoed een monteur naar Schiedam Lorentzlaan hoek dieselstraat waar de wijkverdeelkast staat en controleer hem op losse draden.

 

 

 

Heb sinds enkele dagen ook deze foutmelding. Herstarten van mn router (Edgerouter4) of na wachten werkt het weer. Na een tijdje schiet het weer op de foutmelding. Woonachtig in flevoland, maar verbinding zou meer dan voldoende moeten zijn. Nooit last hiervan gehad in de afgelopen 3 jaar met een eigen router.

Heb sinds gisteren ook geregeld deze foutmelding. Beeld valt stil. Als ik de tv op een andere zender zet en weer terug, dan doet hij het weer. Wel vervelend dat na een aantal minuten steeds weer het beeld stilvalt. Help!!!

Dit hebben wij ook, heel vervelend!

Wij hier ook al dezelfde ellende in Nijverdal.

Krijg nu deze foutmelding.

Zelfde problemen hier 😐 in Amstelveen..

Ook in Doorn is dit een probleem! De reacties lezende klaarblijkelijk een landelijk probleem. Los het op KPN anders moeten we allemaal naar een andere provider kijken. 

Hier is Son ook al dagen. Wat kan helpen? Ben er nu wel klaar mee. Graag een reactie hoe dit verholpen kan worden.

Hier in Oudewater precies het zelfde probleem. Ook opnieuw opstarten van tv kastje helpt niet!!

De laatste 2 uur al een aantal keren deze foutcode gehad. Nog nooit eerder gehad.Deurne 

Zelfs andere tv is niet bruikbaar ,als tv in de kamer aanstaat. Zet ik 1 tv aan  dan moet de andere uit want anders kan ik op de andere tv niet kijken en andersom.hebben dvs ???? Maar dit voor het eerst.

Hele avond problemen over onderbreking, nooit deze tekst gehad.

In Best ook hetzelfde probleem. Ik heb mijn tv op wifi gezet en nu tenminste via de kpn tv app wel tv kijken.

 

Ik heb ook hetzelfde probleem sinds gisteren! Ik maak gebruik van de tv op wifi (via DVS1200).

en ook in Utrecht….
Zou mooi zijn als KPN ook iets laat horen

Achtse Barrier (Eindhoven noord) al weken dit probleem. Nieuwe tv ontvanger van KPN geïnstalleerd, maar probleem blijft hetzelfde. Meerdere keren per uur valt zender weg. 

Hier met 500/500 glasvezel heb ik er ook last van als mijn zoon gaat downloaden. Hij gaat QualityOfService bouwen in de router zodat de TV kastjes altijd minimaal 10Mb krijgen als ze erom vragen.

Ik vind het wel wonderlijk dat je betaalt voor 500/500 Internet en daarbij ook nog eens voor TV maar dat het gebruik van TV in mindering wordt gebracht op de snelheid van het Internet. Dus als je een 50/50 abonnement hebt met veel TV kastjes dan is dat vragen om problemen. Dus dan moet je dus extra gaan betalen voor je Internet omdat je veel TV kastje hebt. Raar.

Sinds vandaag ook deze foutcode. Na vervangen door tweede tv-ontvanger dezelfde foutcode. KPN geeft aan dat er nog geen oplossing is voor deze storing en dat het een paar dagen kan duren voordat zij wel een oplossing hebben.

Zelf denk ik dat de bug zit in de laatste software versie. 

Hier ook al  , al maanden met tijd en wijle wegvallen eerder nooit last van gehad en nu de foutcode!

Hier in amsterdam hetzelfde probleem!

Zijn er meer mensen die een eigen router draaien met KPN glasvezel?

https://github.com/basmeerman/unifi-usg-kpn

Sinds een paar dagen last van deze foutcode. IGMP lijkt te draaien. Kastje heeft internet en opnames terugkijken werkt. Menu’s functioneren maar scherm blijft zwart bij live TV.

Sinds vandaag foutcode stb-nmc 400 

Zeer irritant. Als ik zoek dan zegt hij op de postcode geen storing. Maar zowel tv als wifi valt de hele dag telkens weg. Opnieuw opstarten heeft geen nut.

Wat kan ik hier tegen doen. En wat helpt. Via dit forum zie ik berichten die ook niet al te positief zijn 🙈

Goedenmorgen.

 

ik zat gisteravond lekker tv te kijken krijg ik ineens foutcode stb nmc 400 in beeld. Ik kan geen zender meer bekijken alleen Veronica.

wat is er in godsnaam aan de hand? Waarom is dit en wat houd het in?

Maar wat is de oplossing??

Hier ook, springt op foutcode, over naar andere zender en weer terug en het werkt weer... Moet het zo'n 4 of 5 x op een dag doen