Beantwoord

Foutcode: Zender tijdelijk niet beschikbaar

  • 2 August 2019
  • 5 reacties
  • 95 keer bekeken

Sinds ruim een week krijg ik bijna dagelijks, meestal ‘s ochtends de melding : foutcode.tv/geenzender
Als ik dan de modem uit en aanzet, werkt het weer. Maar dit is wel erg vervelend. Waar kan dit aan liggen?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 2 August 2019, 16:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Luc, welkom op het forum.

Deze melding krijg je te zien als de verbinding tussen de Experiabox en de ontvanger niet goed is. Is de ontvanger rechtstreeks aangesloten op de Experiabox met een kabel? Of met de draadloze witte adapters in je stopcontact?

Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Met draadloze witte adapters in het stopcontact.
Heb mijn profiel aangevuld.
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel, in de verbinding zelf zie ik niets geks. Zitten die adapters rechtstreeks in een stopcontact? Of in een verlengsnoer?

Zou je ze ook helemaal willen resetten? Dan mag je alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters wederom rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer.
Ik begrijp nog steeds niet waarom de problemen nu optreden. Het heeft jaren goed gewerkt. De afgelopen dagen heb ik weer elke dag de modem uit- en aan moeten zetten. Is het mogelijk om een monteur langs te sturen?
Reputatie 7
Badge +24
Voordat we op dat punt aankomen wil ik je vragen om bovenstaande stappen uit te voeren, een monteur die alleen je adapters komt resetten zal kosten in rekening brengen. En dat zou zonde zijn, naar mijn mening. Ik kan dit uiteraard inplannen mocht je dit willen.

Zou je in dat geval je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?