Foutcoude 12 om de dag

• 8 januari 2016
  • 15 reacties
  • 346 keer bekeken

Hallo,

Na een aantal keren 'Foutcode 12' te hebben gehad weet ik inmiddels welke stappen je kunt doorlopen om dit probleem te verhelpen.

Één keer de deze foutcode, oke, maar helaas ervaar ik deze foutcoude om de dag.

Om nou iedere keer je modem te controleren of alles wel brand en zo niet, het modem uit te zetten en na 10 seconden weer aan te doen is nou ook niet erg handig.

Een aantal keer heb ik mee gemaakt dat de foutcoude zichzelf oplost, na "gewoon" een aantal minuten te wachten en geduld te hebben. Ik denk niet dat niet de normaalste gang van zaken is. Ik wil tenslotte ook genieten van mijn series en televisie shows die op dat moment bezig zijn. 

Mijn ontvanger word doormiddel van een DVS aangestuurd, en de DVS in de meterkast brand gewoon zoals hij hoort te branden, op deze kamer, waar mijn ontvanger zich bevind branden de lampjes ook naar behoren.

Langzamerhand begin er een beetje moedeloos van te worden dat ik steeds deze foutcode in beeld krijg terwijl er op de begane grond, de woonkamer, geen enkel probleem word ondervonden. 

Het probleem dat NPO 1 zo af en toe gaat stotteren met geluid en beeld heb ik altijd in een doofpot gestopt en verholpen door snel heen en weer te zappen tussen twee kanalen, maar ook van dit probleem wil ik graag af. 

Mijn vraag is daarom ook: Is er nu dan eindelijk een oplossing die werkt en waardoor ik geen problemen meer ondervind tijdens het televisie kijken? 

15 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Als ik het goed lees, heb je 2 iTV Ontvangers? Waarbij alleen 1 iTV ontvanger dit probleem heeft. En de iTV ontvanger in de woonkamer ondervindt dit probleem niet. Klopt dit?

Zo ja, kan je beschrijven hoe beide iTV Ontvangers zijn aangesloten op de Experiabox? Is alleen de iTV ontvanger met problemen aangesloten via DVS?

Robin
Thuis zijn er drie ontvangers, minimaal twee ontvangers zijn aangesloten op de DVS.

Dit probleem heb ik al meerdere malen per telefoon gemeld en iedere keer moet ik dezelfde stappen door lopen, na dit zovaak gebeurd is lijkt mij dit niet de normaalste gang van zaken.. 

Reputatie 7
Badge +30
En 1 van 2 via DVS aangesloten ontvangers heeft dit probleem?

Welke Experiabox en welke iTV ontvanger gebruik je dan?

Robin
De Experia Box V9 en 3x de HMB2260.

Minimaal één ontvanger heeft dit probleem, de andere ontvanger op een andere slaapkamer ondervind dit probleem ook maar lang niet zovaak als mijn eigen ontvanger.

Reputatie 7
Badge +30
Maar, ligt het dan niet aan de DVS? Want ik begrijp dat beide TVs die aangesloten zijn op de DVS dit hebben, waarvan 1 in grotere mate(?)

Robin
Ehm, ja en nee.

De ene keer moet ik mijn Experia Box aan en uit zetten om dit probleem te verhelpen en de andere keer moet ik één van de drie DVS er uit halen.

Lijkt mij toch dat dit niet de bedoeling is.. de DVS zijn al een keer vernieuwd en vervangen net zoals de TV ontvangers. Vind dat het nu wel eens tijd is voor een echte oplossing in plaats van het probleem alleen maar vooruitschuiven wat een beetje uitstel van executie is. 

Reputatie 7
Badge +30
Nouja, zal de DVS zich resetten als de Experiabox offline is? Tenslotte heeft de DVS dan geen verbinding.

1. Heeft de TV die niet via DVS verbonden is, dit probleem nooit?

2. Zit de DVS direct op de Experiabox of via een switch ofzo?
3. En zit de TV Ontvanger direct op de DVS?

Robin
Nee, nee, switch al uitvoerig getest, vervangen en noem alles maar op en ja.

Al deze mogelijke oplossingen heb ik al eens eerder per telefoon uitgevoerd, op het moment van bellen heeft het nut maar naar van loop van tijd komt het probleem langzamerhand weer terug waar na het probleem zich zo vormt dat het een Foutcode 12 melding word.

De laatste dagen heb ik de foutcode om de dag en wanneer ik (meestal na een maand) de DVS maar weer eens zonder stroom zet gaat het probleem pas weg.

Reputatie 2
Badge
Heb jij een V8 modem. Na het installeren van software van 'meer tv' op de V8 modem geeft dit problemen hij idtv. De nieuwere modems hebben er geen last van.
Badge +2
Zit de DVS niet in een stekkerdoos met allerlei andere apparaten? De DVS hoort in het stopcontact in de muur te zitten en daarachter pas de stekkerdoos met alle overige apparaten. Is er al gecontroleerd op een update voor de DVS`sen?

Niet de mooiste oplossing maar wel een test om uit te sluiten of het aan de DVS`sen ligt of niet. Leg tijdelijk een draad los door het huis van het modem naar de tv-ontvanger en probeer dan even of het probleem verholpen is.

Ik heb een V9 Experia Box.

En nee, de DVS zit niet in een stekkerdoos. En ja, per telefoon hebben we alle oplossingen al eens door gelopen en dan doet hij het weer even maar komt na van loop van tijd het probleem weer terug wat dus niet hoort.

Badge +2
Een goed werkende TV-ontvanger al eens omgewisseld met de TV-ontvanger die niet goed werkt?

Anders toch een losse draad tussen modem en TV-ontvangern leggen om DVS`sen uit te sluiten. In bepaalde gevallen werkt een DVS-set niet optimaal. Dit kan ooit goed hebben gewerkt maar door veranderingen in apparatuur (adapters, led-lampen, veranderingen in de meterkast) kan wel eens roet in het eten gooien.

Lijkt mij onwaarschijnlijk, er zijn geen adapters of lampen vervangen en ook in de meterkast is er niets veranderd.

Het begint er steeds meer op te lijken dat ik maar weer eens moet gaan bellen voor een oplossing.. helaas. 

Reputatie 5
Badge +11
Hallo central, als ik het zo lees, dan lijkt het probleem echt te zitten in de verbinding via de DVS. De ene ontvanger met DVS heeft hier meer last van dan de ander. Daar is dus ook al sprake van een verschillende situatie. Het zou interessant zijn om erachter te komen, waar dat verschil precies in zit. De draadloze verbindingset werkt via het stroomnet van jouw woning en kan slecht omgaan met verschillende stroomgroepen/fases. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat stopcontact 1 op een andere groep/fase zit dan stopcontact 2, en dat het daardoor niet goed werkt. Dit kun je checken door in de meterkast de groepen één voor één te testen. Zo kun je zien op welke stopcontacten stroom staat via een bepaalde groep en op welke niet. Zitten de adapters op een verschillende groep, steek dan de adapter bij de tv-ontvanger in een ander stopcontact die op dezelfde groep/fase zit als de adapter bij het modem (indien mogelijk uiteraard). Er kan ook een storingsbron in de buurt zijn, bijvoorbeeld een halogeenlamp met dimmer, of er is sprake van piekspannnig op het moment dat het misgaat. Misschien kun je een en ander ook testen met de speciale software van de fabrikant via deze link. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, gezien het feit dat je zo goed als alle beschikbare stappen al doorlopen hebt.

Reputatie 2
Badge
Ben naar de KPN winkel gegaan het probleem voorgelegd en kreeg een nieuwe modem v10 mee. Thuis geïnstalleerd en alles werkt naar behoren. Al1 nog even het probleem oplossen met opnames opnemen. Heb na een tip een tijdklok tussengelast dat deze s nachts een paar uur uitgaat en dan bij het opstarten alles word geconcretiseerd

Reageer