Beantwoord

Fouten bij het opnemen van programma's

  • 19 May 2020
  • 10 reacties
  • 193 keer bekeken

Ik heb vorige week een serie opname ingepland van Killing Eve op Ned 3. Die week ging dat goed en werden de eerste 4 afleveringen opgenomen. Deze week worden de laatste 4 delen uitgezonden. Gisteren maandag 18 mei is het programma echter niet opgenomen en bij controle bleek dat alleen het laatste deel op Hemelvaartsdag met een R is gemarkeerd. Terugkijken van de gemiste vijfde aflevering ‘is helaas niet mogelijk’ is een slap excuus. Ik mis de mogelijkheid van zelf opnemen sinds we genoodzaakt werden over te stappen op interactieve TV. Het doet zich wel vaker voor dat een programma niet wordt opgenomen of dat door uitlopende programmeringen de opname onvolledig is. De neiging om weer terug te keren naar onze vorige provider Ziggo wordt door dit soort ergernissen versterkt. Wat me tot nu toe weerhoudt is dat zich daar wel weer andere problemen zullen voordoen.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 26 May 2020, 11:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Het bovenstaande verhaal is bij ons precies hetzelfde. Alleen deel 8 staat op opnemen. Kan terugkijken geregeld worden.

Ook hier hetzelfde probleem met serie opname van Killing Eve.

Zou fijn zijn als het opgelost kan worden

Omdat deze serie herhaald wordt zijn de gemiste afleveringen bij uitzending gemist terug te zien o.a. met TVblik en eventueel te streamen naar de TV. Mij is dat nog niet gelukt omdat de verbinding via Airplay niet slaagt. Een groot bedrijf als KPN zou toch die service moeten kunnen leveren als ze niet in staat zijn betrouwbaar functionerende software te bieden?

Nota bene het opnemen pakket kost € 60 per jaar en functioneert onbetrouwbaarder dan voorheen het zelf opnemen met een harddisk toen de TV uizendingen nog analoog waren.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo allemaal! Dit is wel heel rot zeg.. Ik kan me voorstellen dat je hier flink van baalt.. Het komt vaak voor dat we dit binnen 7 dagen toch op kunnen lossen. Helaas zijn die inmiddels voorbij, we zijn door drukte op het forum er niet eerder aan toe gekomen. Je zou er voor kunnen kiezen om via NPO Start Plus terug te kijken. Dit is de eerste maand gratis, dus als je je binnen die maand afmeldt, kost dit je niets.

 

Ik realiseer mij absoluut dat dit afschuiven van een probleem is en dat dit überhaupt niet had moeten gehoeven. Op dit moment kan ik er echter niets meer aan veranderen. Mijn excuses hiervoor!

Het is uiteindelijk gelukt om de gemiste aflevering via internet op de TV te bekijken dankzij de functie Apple Play op onze TV. Natuurlijk ging er ook weleens iets fout toen ik zelf verantwoordelijk was voor het maken van opnames met de harddisk maar nu ben ik geheel afhankelijk van Telfort/KPN. Een aanpassing van programma opnemen zou wenselijk zijn waarbij het dan mogelijk wordt om zelf de start en eind tijden zonodig aan te passen. De Vlaamse TV met name heeft er een handje van om spontaan last minute van de programmatijden af te wijken. Het ondervonden probleem met serie opnemen noopt mij vooralsnog om bij elke aflevering de programmering te checken.

NPO Start Plus betaal TV vind ik niet deugen. Tenslotte betalen we al voor de publieke omroep via de belastingheffing.

 

mvg.

Woudgast

 

Reputatie 7
Badge +16

 

NPO Start Plus betaal TV vind ik niet deugen. Tenslotte betalen we al voor de publieke omroep via de belastingheffing.

 

mvg.

Woudgast

 

Plus is een commerciële NPO service die buiten de belastingheffing valt. Dat doen meer publieke omroepen, bijvoorbeeld BBC met o.a. BBC First.

Reputatie 7
Badge +20

Wij hadden ook enkele series die niet als serie kon worden opgenomen.

Volgens mij werkt het nu weer wel.

 

NPO start plus, helemaal met je eens wat je zegt Giant2000

 

Reputatie 7
Badge +30

Gelukkig maar dat je het op een andere manier opgelost hebt, @woudgast! Hopelijk gaat het gewoon niet meer fout, anders weet je ons te vinden. 

 

NPO Start Plus betaal TV vind ik niet deugen. Tenslotte betalen we al voor de publieke omroep via de belastingheffing.

 

mvg.

Woudgast

 

Plus is een commerciële NPO service die buiten de belastingheffing valt. Dat doen meer publieke omroepen, bijvoorbeeld BBC met o.a. BBC First.

Aanvankelijk  dacht ik BBC first in ons pakket..leuk. Maar ik ben snel weer afgehaakt vanwege de opnames inclusief de reclame onderbrekingen. Dat is geen ontspannen vorm van TV kijken. Ik mis wel TV!. Maar nu dwaal ik af.