Beantwoord

Foutmelding 143

  • 6 July 2019
  • 21 reacties
  • 493 keer bekeken

Ook ik heb problemen met de foutmelding 143.
Heb alle stappen doorlopen, maar ik blijf de rode lampjes zien. Bij het resetten worden ze ook niet eerst wit...?
Wat kan ik nog meer doen...?

ik heb nu een heel zwak wit knipperend lichtje op beide DVS 1200 apparaten.. wat kan het zijn?
icon

Beste antwoord door Susan_ 7 July 2019, 13:09

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @RenVic, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat lastig dat het maar niet lukt om foutcode 143 op te lossen. Ik begrijp uit je bericht dat je de stappen op onze website voor deze foutcode al hebt doorlopen? Want je gebruik een draadloze verbindingsset. Welke precies? Kan je dat aangeven? En heb je alleen de dvs adapters gereset of ook de tv-ontvanger?

Daarnaast ben ik benieuwd of de rest van de diensten wel gewoon werken. Zoals internet en/of telefonie.

Kan je tot slot jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Dan help ik je graag zo snel mogelijk verder!

PS: je kan ook bellen met 0800-0402 om het probleem op te lossen.
Nee bellen ga ik niet meer......ben helemaal klaar met KPN.
Gisteren een chat gehad van 2 uur,
probleem niet opgelost . Advies ga naar de KPN winkel en laat de DVS testen. Ben net terug
van de KPN winkel in Zoetermeer. Daar een half uur moeten wachten ( het was druk).
Antwoord van de meneer in de winkel, wij kunnen hier de DVS niet testen.
Hij doet het of hij doet het niet .....pffffff😫
Reputatie 7
Badge +21
Oke, dat is duidelijk. Dat wist ik natuurlijk nog niet! Ik kan vanuit hier enkele dingen testen wat betreft de DVS, maar dan heb ik wel je gegevens nodig. Zou je alsnog je Forum profiel willen aanvullen?

En ben je, los van de foutcode, ook problemen met de DVS helemaal nagegaan?
Reputatie 7
Badge +22
Beste @RenVic

Ik snap dat je er helemaal klaar mee bent met die DVS, welke type DVS heb je eigenlijk? 🤔
DVS1200
Reputatie 7
Badge +22
DVS1200
Oké, dat is inderdaad de nieuwste DVS. Hoeveel jaar heb je die DVS? Als het binnen de garantie is, dan kan KPN deze ruilen voor nieuwe.
Ik ga de bon zoeken.
Ik begrijp inmiddels dat de DVS in stand-by stand staat.
Hoe krijg ik hem weer uit de stand-by ...?
Misschien heb je hier iets aan:

https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm
Reputatie 7
Badge +21
@RenVic, welke kleur brandt het lampje? Langzaam wit? Dat is namelijk stand-by. Om hem hier vanaf te krijgen kan je hem opnieuw koppelen / resetten:
  1. Druk (3 seconden) op het Reset knopje (zijkant of onderkant van de adapter) van een van je adapters. Het lampje knippert wit als je het Reset.knopje loslaat.
  2. Druk daarna binnen 2 minuten op het Reset.knopje van je tweede adapter. Ook hier gaat nu het lampje wit knipperen.
  3. Herhaal deze stap bij een eventuele derde adapter.
Wil je laten weten of dit helpt? Als hij inderdaad nog niet zo oud is en je nog recht hebt op garantie, kan ik kijken wat ik voor je kan regelen.
Reputatie 7
Badge +22
Ik ga de bon zoeken.
Ik begrijp inmiddels dat de DVS in stand-by stand staat.
Hoe krijg ik hem weer uit de stand-by ...?

@RenVic is het al gelukt om de bon te vinden?
En is het al gelukt wat @Susan_ hieronder beschreven heeft:
@RenVic, welke kleur brandt het lampje? Langzaam wit? Dat is namelijk stand-by. Om hem hier vanaf te krijgen kan je hem opnieuw koppelen / resetten:
  1. Druk (3 seconden) op het Reset knopje (zijkant of onderkant van de adapter) van een van je adapters. Het lampje knippert wit als je het Reset.knopje loslaat.
  2. Druk daarna binnen 2 minuten op het Reset.knopje van je tweede adapter. Ook hier gaat nu het lampje wit knipperen.
  3. Herhaal deze stap bij een eventuele derde adapter.
Wil je laten weten of dit helpt? Als hij inderdaad nog niet zo oud is en je nog recht hebt op garantie, kan ik kijken wat ik voor je kan regelen.

Hopelijk horen we nog van je. 🙂
Reputatie 7
Badge +21
@RenVic, ik ben benieuwd of het inmiddels opgelost is of dat we je nog verder kunnen helpen. Wil je het even laten weten?
Helaas,
probleem nog niet opgelost. Nog steeds de rode lapjes.....
inmiddels een nieuwe kabel ontvangen, maar dit heeft niets geholpen.....
ik weet het nu ook niet meer...
Reputatie 7
Badge +21
@RenVic ik wil alsnog je lijn wel even doormeten en kijken of ik nog een oplossing heb. Hiervoor heb ik wel je gegevens nodig, die kan je toevoegen aan je Forum profiel.

Maar het witte lampje is inmiddels rood geworden begrijp ik? Welke kabel heb je precies vervangen? En kan je aangeven of je ook problemen hebt met de overige diensten die je afneemt? Of alleen problemen op de apparaten die op de DVS aangesloten zijn?
Goedemiddag , heel graag. IK ben benieuwd of he ligt aan de kabels of dat ik een nieuwe verbindingsset moet kopen...?
Reputatie 7
Badge +21
@RenVic, ik heb de lijn doorgemeten en vind hierin niks vreemds.. Iets wat ik helemaal vergeten ben te vragen, heb je de tv-ontvanger al bekabeld direct op de Experia Box aangesloten getest? Niet om zo te houden, maar om te testen.. Dan kan je namelijk kijken of het probleem bij de DVS ligt of ergens anders (want je haal hem er tussenuit). Voordat je iets gaat aanschaffen wat niet nodig is.

En heb je, los van de foutcode op de tv-ontvanger, ook problemen met overige apparaten of internet in het algemeen?
Ik heb geen probleem met andere apparaten.
maar ik weet niet precies wat je bedoelt met de tv-ontvanger direct aansluiten op de experia box.....
Reputatie 7
Badge +11
Of je de tv-ontvanger ook even bekabeld wil aansluiten op de Experia box om te testen, dus zonder een adapter (DVS) er tussenin.

Op het moment dat de ontvanger bekabeld wel werkt, is het dus de DVS adapter die het probleem veroorzaakt.

Sluit de tv-ontvanger dan rechtstreeks aan op de Experia Box (modem) zonder het apparaat ertussen


Reputatie 7
Badge +21
@RenVic ik bedoel inderdaad direct bekabeld op de Experia Box. Je haalt de DVS adapters er tussenuit zodat je beter kan nagaan waar het probleem vandaan komt. De adapters of toch nog ergens anders. Heb je dit al kunnen testen?
Als ik de adapter er tussen uit haal doet de tv het gewoon.
plaats ik de adapters op elkaar in een ander stopcontact dan gaan ze in de stand-by stand.
Reputatie 7
Badge +21
@RenVic, dan lijkt het toch fout te gaan bij de adapters. Deze heb je al een keer helemaal gereset op deze manier?

1) Druk (3 seconden) op het Reset-knopje (zijkant van adapter) van één van je adapters. Het lampje knippert wit als je het Reset-knopje loslaat.
2) Druk daarna binnen 2 minuten op het Reset-knopje van je tweede adapter. Ook hier gaat nu het lampje wit knipperen. Herhaal deze stap bij een eventuele derde adapter.
3) Als de verbinding gemaakt is brandt het lampje continu wit op alle adapters

Heb je ook al een ander stopcontact geprobeerd? Ze moeten namelijk niet 'op elkaar', en het liefst ook niet in een verlengsnoer (als het niet anders kan is dat geen probleem).

Mocht het uiteindelijk niet de oplossing bieden, dan ontvang ik graag een foto van de bon die aangeeft wanneer je hem aangeschaft hebt (zonder verdere persoonlijke gegevens op die foto). Dan kan ik kijken of er nog garantie op zit.. Anders dien je zelf een nieuwe aan te schaffen.
Reputatie 7
Badge +21
@RenVic mocht je nog iets getest hebben dan hoor ik het graag. Kom je er uiteindelijk niet uit, dan is zijn nieuwe adapters denk ik de oplossing of kan je als het nog niet werkt een storingsmonteur laten komen.

Reageer