Foutmelding 2035: Afspelen opname onmogelijk

• 4 november 2012
  • 4 reacties
  • 14411 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Leuk de zondagavond als je bewust gekozen hebt voor KPN ITV zodat je kunt kijken wanneer het jou uitkomt, echter de werkelijkheid blijkt anders?

Vanavond 3 opnamen ingeschakeld: Boer Zoekt Vrouw (NED1 HD), Wegmisbruikers (SBS6 HD) en Underover in Nederland (SBS6 HD).

Bij het afspelen van de opname van Boer Zoekt Vrouw komt er een foutmelding in beeld:

"Er is een fout ontstaan bij het laden van de opname (2035)".

Motorola al een volledige reset gegeven, andere opnamen lukken allemaal wel, maar alleen de opname van Boer Zoekt Vrouw niet. Iemand een idee hoe ik vanavond nog in HD kwaliteit de aflevering kan kijken?

4 reacties

Reputatie 1
Badge
Na de opnamen van de andere programma's die wel gewoon beschikbaar waren uiteindelijk ook Boer Zoekt Vrouw via een mindere kwaliteit via de dienst Uitzending Gemist gekeken. Uiteraard zonder de nodige diepte die men bij HD opnamen wel heeft want uiteindelijk kwam deze opname pas rond 23.45 uur beschikbaar. Daarvoor bleek geen reset van de apparatuur noodzakelijk waardoor je er van uit kan gaan dat er sprake moet zijn geweest van een storing aan KPN zijde.

Teleurstellend dat vanavond een opname van één van de best bekeken programma's niet direct beschikbaar was. Mijn tevredenheid over de KPN Interactieve TV Dienst was al minder aan het worden na de perikelen met de EPG icm HBO, maar ik begin na vanavond nu sterk te twijfelen of ik er goed aan gedaan heb om dit product vorige week nog aan anderen aan te bevelen, wetende dat zij echte Boer Zoekt Vrouw fans zijn ...

Reputatie 1
Badge
Hier nog een topic dus, had die ook al in het andere topic neergezet:

Ik heb het ook regelmatig dat als ik iets opgenomen heb dat hij het verdomd om het af te spelen. ik heb zelf het idee dat de servers van KPN het dan even niet trekken. Als je het namelijk 2 !! dagen later wil afspelen dan doet ie het wel. KPN SERVERS/CAPACITEIT bijschakelen AUB! Ik neem niet iets op om het pas een week later terug te kunnen kijken.

Reputatie 7
Badge +27
Beste Eric en Monno,

Afgelopen weekend zijn er storingen geweest met opnames van Interactieve TV. Opnames zijn inderdaad niet terug te kijken, hiervoor mijn excuses. De storing dit weekend had te maken met falen van apparatuur, niet met capaciteitsproblemen.

Ik moet wel onderkennen dat er meerdere storingen geweest zijn de laatste tijd. Er wordt continu gewerkt aan extra capaciteit om de groei aan Interactieve TV-klanten op te vangen. Ik hoop dat dit soort problemen binnenkort helemaal tot het verleden behoren.

Met vriendelijke groet,

Joran

Reputatie 1
Badge
Hallo Joran,

Dank voor het antwoord. Goed om te horen dat de problemen worden opgelost, want zeker als HBO klant hoop ik niet tegen verstoorde opnamen aan te gaan lopen. Dan is de weg van het downloaden en op interne media plaatsen toch echt veiliger en zal HBO zeker weer de deur uitgaan. KPN biedt immers vanwege het automatisch uitschakelen van de ontvangers na maximaal 8 uur geen mogelijkheid om op een andere wijze dan via het opnamepakket op te kunnen nemen.

Ik heb juist voor KPN ITV gekozen omdat ik met mijn satellietontvangstapparatuur te vaak, met name op de zondagavond wanneer mijn favoriete programma's worden uitgezonden, met verstoorde opnames te maken heb gehad. Downloaden van deze programma's is uiteraard ook mogelijk, echter de HD versies worden niet dezelfde avond aangeboden en voor mij is dat dus geen optie.

Ondanks dat ik in mijn keuze voor een TV aanbieder vrij kritisch ben, besef ik uiteraard wel dat er altijd wel eens een incidentje zoals afgelopen zondag kan plaatsvinden. We zullen zien wat de toekomst brengt.

Groeten

Eric.

Reageer