Beantwoord

Foutmelding 3025 sinds HD zenders verhuizing in juni 2018

Sinds de verhuizing van HD zenders naar kanaal 1 etc. kan ik niet meer terugkijken. Foutmelding 3025 krijg ik in beeld. Heb al een software reset en 10 seconden stroom af gedaan. Geen succes.
icon

Beste antwoord door Marina_ 25 juni 2018, 09:52

Hoi SID NL, wat fijn om te lezen dat het inmiddels werkt! Peter heeft je goed op weg geholpen 🙂 als er nog vragen zijn horen we dit uiteraard graag weer van je!
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Hoi, wat lastig. Welk merk/type ontvanger betreft het?
Het betreft de Arcadyan HMD2260.

Gr
Reputatie 7
Keek je al HD voor de omzetting en werkte het toen wel (op de HD kanalen)?
Hoe is deze aangesloten? Switch? Draadloze verbindingsset?
Ik keek al HD op de oude kanalen. Voor de upgrade volop gebruik gemaakt van terugkijken. Kast is verbonden via switch.
Reputatie 7
Ik neem aan dat IGMP snooping wél aan staat op die switch. Sluit anders de ontvanger eens direct op de Experiabox aan of het dan wel werkt.

Verder lijkt het me handig op KPN moderator (webcare) te wachten. Die kunnen ook metingen doen en 'meekijken' op je aansluiting.
Reputatie 7
Badge +18
Hallo SID NL, welkom! Foutcode 3025 kan een verschillende oorzaken hebben. Wanneer je deze foutcode krijgt bij het terugkijken kan het programma niet gevonden worden. Vaak zit het hem in de verbinding tussen ontvanger en onze server. Vaak helpt een reset, maar ik lees dat je dit al eens getest hebt. Zie je deze foutmelding bij één of meerdere specifieke programma's, of bij allemaal? Heb je jouw ontvanger als eens rechtstreeks op de Experiabox aangesloten? Ik zie dat je gebruik maakt van drie Arcadyan HMD2260 tv- ontvangers, krijg je de foutcode bij het terugkijken op alle drie de tv- ontvangers?
Ik heb gemerkt dat direct aangesloten op de KPN experia box wel werkt.

Ik heb op dit moment een Linksys Velop aangeschaft om zo door het hele huis draadloos internet te dekken. Heb ook de tv ontvangers aangesloten op de Velop. Ik kan alles kijken, alle kanalen. Zelfs Netflix via de ontvanger. Echter, ik kan niet terugkijken. Hoe kan ik dit bewerkstelligen?
Heb nu de Linksys Velop op bridgemodus staan en nu werkt het wel. Heb geen idee hoe IGMP werkt op de router.

Nadeel van Bridge modus op de Velop systeem is de beperking van een paar functies. Deze kan ik tot nu toe wel missen. (Apparatenovericht, apparatenpriotering).
Reputatie 7
Het probleem dient dus in de gebruikte switch gezocht te worden. Voor volledige functionaliteit van itv dient die IGMP snooping te hebben. Dat heeft jouw switch (je kunt het ook niet vinden) kennelijk niet.
Je kunt het omzeilen door de itv ontvanger direct op de Experia te zetten en de rest via de switch. Of geschikte switch.

Zie ook:
De juiste switch?! Toverwoord: IGMP snooping

Een uitermate geschikte 'switch' met wifi (2.4/5) is deze via KPN
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132208/wifi-versterker-dualband/?pos=0
Dank je Peter. Heb helaas geen mogelijkheid om kabels door te trekken naar de 2e verdieping (oud huis). Dit is via een Mesh router op te lossen. Kost wat geld, maar kan iTV eindelijk meemaken en goede WiFi dekking door het hele huis.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi SID NL, wat fijn om te lezen dat het inmiddels werkt! Peter heeft je goed op weg geholpen 🙂 als er nog vragen zijn horen we dit uiteraard graag weer van je!

Reageer