Beantwoord

Foutmelding bij het regelijk kijken naar dezelfde zender.

  • 20 November 2019
  • 9 reacties
  • 120 keer bekeken

Wie heeft hetzelfde probleem? Als ik beneden in de woonkamer naar bijvoorbeeld kanaal 1( NED 1 ) kijk en dan boven in mijn slaapkamer ook naar kanaal 1 ga , dan krijg ik beneden een foutmelding van ga naar een andere zender en dan weer terug. Dit lost niks op. Het beeld gaat stil staan en / of ik krijg allemaal blokjes. Mijn aansluiting is als volgt:

Netwerkkabel gaat rechtstreeks uit de modem ( V10 ) naar de woonkamer.

Deze gaat in een wifi versterker, de witte van kpn, en van daaruit gaat er een kabel naar de ontvanger in de woonkamer, een kabel naar de tv en een kabel naar de ontvanger in de slaapkamer

Ik heb als ontvangers de Arris Vip 5202 uiteraard aangesloten met HDMI.

Als ik niet naar dezelfde zenders kijk komt er geen melding.

icon

Beste antwoord door Pieter-1960 23 November 2019, 14:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @Pieter-1960 , zet  een van de tv-decoders eens in de SD-stand bij beeldinstellingen i.p.v. HD.

Kun je nu wel tegelijk op 2 tv's kijken, zo ja, dan heb je te weinig internetsnelheid voor beide decoders tegelijk, zeker als er ook andere toepassingen op dat moment van internet gebruik maken.

De beschikbare snelheid moet worden verdeeld over alle apparaten die tegelijk in gebruik zijn op dat moment.

 

Reputatie 7
Badge +24

Rare vraag misschien ... maar ondersteund zo'n witte versterker eigenlijk wel igmp snooping?

Ik heb het op de sd kanalen en op de hd kanalen geprobeerd maar het probleem blijft. Verder heb ik een 200/200 glasvezel aansluiting en volgens mij moet dat voldoende zijn. Ik probeer nu een switch van iemand te lenen en dan ontkoppel ik tijdelijk de WiFi versterker. En dan kijken of dit beter gaat.

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb het op de sd kanalen en op de hd kanalen geprobeerd maar het probleem blijft. Verder heb ik een 200/200 glasvezel aansluiting en volgens mij moet dat voldoende zijn. Ik probeer nu een switch van iemand te lenen en dan ontkoppel ik tijdelijk de WiFi versterker. En dan kijken of dit beter gaat.

Deze switch moet wel IGMP-snooping ondersteunen anders heb je ook problemen.

Reputatie 7
Badge +15

@Pieter-1960 Welkom op het forum. Het probleem zou inderdaad kunnen ontstaan door de versterker. Op het moment dat er op 2 ontvangers tegelijk tv gekeken wordt dan komt dit als 1 signaal binnen en wordt dan onderverdeeld over 2 ontvangers. Dit zou het probleem kunnen veroorzaken, aansluiten via een switch zou het probleem inderdaad kunnen oplossen. De bandbreedte zou inderdaad hoog genoeg moeten zijn voor televisie. Zou je mij kunnen laten weten of het probleem opgelost is als de switch aangesloten is? 

Hoi,

Iedereen alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb een switch besteld en hoop deze vandaag nog en anders morgen binnen te krijgen. Ik zal het zeker laten weten of het probleem dan opgelost is. Verder hoop ik dan wel dat ik mijn WiFi versterker er ook op kan aansluiten om zo toch nog verzekerd te zijn van goede WiFi ontvangst.

Reputatie 7
Badge +15

@Pieter-1960 Super, ik hou het topic in de gaten om te kijken of dit een oplossing is geweest. Het aansluiten van de Wifi versterker op een switch zou overigens geen problemen mogen opleveren. 

Hoi,

Ik heb inmiddels de switch aangesloten. Het lijkt erop dat het probleem zich heeft opgelost. Ik heb mijn ontvanger in de woonkamer en mijn ontvanger in de slaapkamer op dezelfde zender gezet en het beeld bleef goed. Ik had geen last meer van stilstaand beeld of beeld met blokjes. Nu heb ik het nog niet uitgebreid kunnen testen maar ik hoop dat het nu stabiel blijft. Als blijkt dat het toch niet goed gaat kom ik er zeker op terug.

Met vriendelijke groet,

Pieter

Reputatie 7
Badge +15

@Pieter-1960 Goed om te horen dat het met de switch gelukt lijkt te zijn. Op het moment dat het niet lukt dan hoor ik het natuurlijk graag.