Foutmelding geluid bij aansluiting Sonos playbar

• 29 maart 2015
  • 4 reacties
  • 2505 keer bekeken

Deze week heb ik een Sonos Playbar aangesloten op mijn televisie (interactieve TV, glasvezel). De volumeknoppen en mute-knop werken, maar bij het indrukken van die knoppen komt er wel een foutmelding 'Niet beschikbaar' hinderlijk in beeld te staan. Hoe is deze situatie te verhelpen? Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Beste Joba82, 

Welkom op het Forum van KPN. Ik kan me voorstellen dat dit erg hinderlijk is. Helaas bieden we geen ondersteuning voor jouw Sonos en heb ik het nog niet eerder voorbij zien komen. Mogelijk dat andere forumgebruikers je hierbij kunnen helpen. Ik raad je aan om contact op te nemen met Sonos hierover, mogelijk dat zij hier wel ervaring mee hebben en je hierbij kunnen helpen. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

ik heb dr ook last van.. weer pist kpn naast de pot.. iemand al een oplossing gevonden?
Ik vind het ook echt belachelijk dat KPN het afschuift op dat zij er niks aan kunnen doen. Super fijn dat de KPN afstandsbediening een universele afstandsbediening is, maar zorg er ook voor dat er mogelijkheden zijn om voor het geluid andere kanalen te gebruiken dan die van de TV. Er zijn namelijk zat mensen die niet het geluid van hun TV speakers gebruiken en daarom een andere afstandsbediening moeten gebruiken.

Oke ik heb vandaag even wat rond lopen speuren en met Sonos gebeld. Wat er gebeurd is dat je afstandsbediening zowel signaal naar de Sonos als naar de TV stuurt. Het IR naar de TV kan je niet uitschakelen maar je kan de TV wel zo instellen dat hij het signaal doorstuurd naar de Playbar. Je kan de TV updaten (het kan zijn dat de foutmelding dan verdwijnt). Dit werkte bij mij niet dus heb ik het volgende gedaan (heb zelf een Samsung Smart TV):

- Menu -> Systeem -> Apparaatbeheer -> Instelling univ. afstandsbediening

- Druk op start en selecteer dan thuisbioscoopsysteem. Sonos staat er niet bij dus vul deze zelf in en klik op doorgaan.

- Ik heb mijn IR-apparaatje (van samsung) aan moeten sluiten en selecteer hoe die is aangesloten (optical aux)

- Hierna de stappen doorlopen en als het goed is is de melding verdwenen

Hij stuurt nu het IR signaal naar de TV en via de IR-hub naar de playbar. De melding moet nu dus verdwenen zijn. Succes!

Reageer